Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo profs ,
De durafly tundra leek mij ook een mooi vliegtuig ,en nu heb ik er een , uitgerust met een giro en RTH systeem lite kopilot van zohd . zender radiolink10II.
wat mij bij het afregelen op viel is dat de stroomregelaar van de motor heet werd terwijl nog niet gevlogen werd. en de gps van zohd ook heet werd (deze 2 doen de warm lijm terug smelten) .het gps systeem kon na een paar grond testen al niet meer zijn plaats bepalen , maar het giro stabiliteit systeem deed het wel goed op de grond en met de eerste vlucht.
Met de 2de vlucht was ik op een gegeven moment de totale controle kwijt en eindigde +- 250m 350m van mij af in een crash. prop kapot neus gescheurd en de vleugels los van de romp ....
Vliegtuig gerepareerd . vorige week op nieuw gaan vliegen met en mooie vlucht met giro stabiliteit systeem op actief . Nu vandaag weer vliegen met het met het giro stabiliteit systeem op actief , na 3 tal minuten stop de motor? vliegtuig terug gedraaid en begin hoogte verliezen , flapps omlaag en kan veilig verder terug zweven en landen . (mooi he , terug zweven daarvoor heb ik gekocht)
Maar dat die motor zomaar uitval ?aan de stroomregelaar gevoelt : heet maar net niet om de vingers te verbranden . Effe gewacht ,nu schakelaar op de zender om gezet :zonder giro stabiliteitssysteem . teveel lift en draait linksom in het veld crash ,niks kapot ,alles bij getrimd dmv vergeleken met de giro stabiliteit systeem op en af te zetten en zo de trim bij geregeld dat de servo's niet omstellen .
Start goed zonder het giro stabiliteit systeem ,vliegt mooi en is handelbaar tot op een 200 a 300 m afstand reageert niet meer draait weg en omhoog recht omlaag weer om hoog draait weg en stort neer .
Nu , naar de crash plaat gegaan en op die plaats was ook geen gsm ontvangst of gsm bereik. heeft dit laatste nu iets te maken met de crash. Is er een soort storings veld op die plaats ?. ( geen luchthaven of militair domein ,industrie terrein de buurt)
De gsm mast staat 400m verder en daar heb ik ook al gevlogen met een Hubsan spy hawk . en hier waar de crash is heb ik ook al met de Hubsan spy hawk gevlogen. snap er niks van .wat is jullie gedacht hier over. De 2 antenne kabels van de ontvanger liggen over de bodem naar achter en het laatste stukje een antenne kabel heeft een hoekje om geplooid van 90° over de breedte van de romp.
Graag jullie gedacht .
mvg Tony