Durafly Zephyr V70 - nieuwbouw

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Jeeeej.. Vandaag binnen gekomen.. En uiteraard metteen aan et bouwen geslagen :)

Zo moet ie der uiteindelijk (ongeveer) uit gaan zien:

ZEPHYR-SUB1(1).jpg

We beginnen maar met de V-tail.. Niks anders dan lijmen volgens de manual.. Ik verstevig et zaakje met tape..
20121106_133632.jpg

20121106_134911.jpg

Verder met de hoofdvleugels dan.. Et eerste klusje is de servo-kabel verlengingen aan te brengen.. Dit is ook metteen een grote afwijking van de handleiding.. Standaard vliegt het toestel met een gesplitst aileron kanaal (kanaal 1).. Ik ga em maken met 2 kanalen, om de ailerons te kunnen gebruiken als flaps En airbrakes..

20121106_141440.jpg

20121106_142844.jpg

Uiteraard de servo-kabels netjes voorzien van kanaal-labeltjes..
20121106_144109.jpg

En de vleugels zitten inmiddels ook al aan et vliegtuig.. Uiteraard was et naar binnen voeren van de servo-kabels een K*T klusje :015
20121106_144925.jpg

En.. de juiste connector aan de ESC gezet:
20121106_162130.jpg

Okee.. andere keer weer verder..

*Word vervolgt*

Laatst bewerkt door een moderator:
EN metteen ook weer een updatje! :D

Alle servo's gecentreerd.. Control-rods vastgezet.. En alle vleugel-vlakken op het oog getrimd..
20121106_173426.jpg

Servo-bescherm-kapjes op de hoofdvleugels vastgezet met Alleen tape.. Zodat ze er makkelijk af kunnen, als ik bij de servo moet..
20121106_173435.jpg

Alles aangesloten.. En ik heb besloten voor de staart een mixer te gebruiken.. M'n zender kan dat uiteraard zelf ook, maar dit leek me makkelijker bij het programmeren van de airbrake..
20121106_173458.jpg

Iedere vluegel voorzien van 2 wingskids.. (niet standaard)
20121106_174344.jpg

En een zwarte servo in zo'n witte vleugel wilde ik deze keer niet.. beetje verf derop dus..
20121106_174732.jpg

*word vervolgt*

:D haha.. ja.. dat ben ik uiteraard ook ;) Wat ik zo van de filmpjes (er staan er aardig wat op YT) van dit toestel zag, vliegt hij zeer vermakelijk :)

Ik heb deze kist ook maar heb er nog niet mee gevlogen. Ik wil eerst nog eens mijn skills oppoetsen.
Het was wel een uitdaging om het COG goed te krijgen. Ik heb er nu een 4s2800mAh zippy inliggen. Het probleem is de zeer beperkte ruimte die je hebt en de korte neus.

Even kort: als je de ESC aan de onderkant van de ruit monteert, heb je meer ruimte.

Even kort: als je de ESC aan de onderkant van de ruit monteert, heb je meer ruimte.
Klopt helemaal. Maar hoe hier ooit de aanbevolen accu (3300-3600mAh 3S) in moet passen is mij een raadsel. Ik heb lang gezocht en veel forumpostings doorgelezen maar de ideale accu heb ik niet kunnen vinden.

Als je hiervoor iets gevonden hebt hoor ik het erg graag.

Misschien nog een hint; check of de servos allemaal goed vast zitten. Bij mij was dat met een van de staartservos niet het geval. Die chineese lijm is niet meer wat het ooit geweest was (of zou moeten zijn).

Het licht er inderdaad nogal aan wat de Vorm van die lipo is.. Ik ben er persoonlijk nog niet helemaal uit of juist een brede, of een hoge in dit toestel het handigst is..
Ik heb er nu een 3200mah in.. Gisteravond nog een 3800mah gepast.. Dat wilde NIET helemaal goed lukken..

Inmiddels zit bij mij trouwens de ESC langs de zijkant (niet meer aan de ruit dus).. De ESC->motor draden hadden nogal de neiging de ruit weer los te duwen..

Vanavond even kijken of ik misschien m'n ontvanger aan de ruit kan hangen..

En DAT is zeker een goede hint Thor! Bij mij zat 1 van de control-horns ook los.. De servo's zelf lijken wel goed te zitten.. Maar alles checken moet zeker :)

Ziet er goed uit! Deze blijft op me verlanglijstje staan

Een 4s 3000mah past zeker niet?

áls dan dat kapje er af valt/vliegt ben je wel je besturing kwijt.

Ahhh neej jonguh.. Ik kan ZO goed vliegen.. Ik heb die ontvanger niet nodig :D

Dusss.. nee, dat zou niet erg slim zijn inderdaad.. Uiteraard zorg ik (ALS ik de receiver aan de ruit hang) wel voor, dat de kans dat de ruit er af vliegt nihil is.. Ik zet de ruit nu al vast met tape.. Maar misschien maak ik nog een mechanische sluiting..

Ziet er goed uit! Deze blijft op me verlanglijstje staan

Een 4s 3000mah past zeker niet?

Ik zou et eigelijk niet weten :O Ik heb geen 4S 3000 liggen :(
Geen idee nog of ik die ga halen ook, omdat ik zo'n lipo voor niks anders kan gebruiken...

Back