Duratrax Evader EXB hop ups

Hallo allemaal,
Ik heb een duratrax evader exb,de buggy versie en is heel erg goed :D
Ik vind hem heel leuk en daarom wil ik die auto sneller maken.
Ik wil ook een mooiere body dat er in past :)
En ook soepelere, zo soepel mogelijke vering, mijn budget is 100 euro voor de motor en ESC en vering, en misschien nog banden!
Wie o wie kan mij helpen? ;)

I Maiestas I

hoi

ik zou even verder sparen tot je iets meer hebt dan 100 euro.
dan kan je namelijk er een brushless ingooien en dan is hij echt snel.

wat ook kan is een motor met minder turns erin zetten.

ps wat voor accu's heb je? is ook belangrijk ivm stroom die geleverd moet worden aan een snelle motor.

gr hans

je kan er toch ook een ezrun in zetten? dat is via ebay minder dan €100,- dan kan je er ook nog een andere kap op zetten

hoi

ik zou even verder sparen tot je iets meer hebt dan 100 euro.
dan kan je namelijk er een brushless ingooien en dan is hij echt snel.

wat ook kan is een motor met minder turns erin zetten.

ps wat voor accu's heb je? is ook belangrijk ivm stroom die geleverd moet worden aan een snelle motor.

gr hans

Hoi hans
hoezo minder turns? ik heb een accu 1800 mAh van venom.
van monstercars.nl gekocht.
als ik een brushless motor koop moet ik dan ook een brushless ESC kopen?
antwoord please :-D
waar haal je goede vering vandaan? er was ook zilveren vering dat extra soft was, zat in het handleiding.

I Maiestas I

voor brushless zal de accu wat te weinig Mah hebben je kan het beste gelijk een lipo kopen dat gaat harder en je kunt langer rijden maar dan moet je ook een andere lader kopen wat weer in de kosten gaat zitten
een brushless set kopen in plaats van een brushless motor en regelaar los is meestal goedkoper
je kan een brushless motor niet op een normale esc zetten
minder turns betekend dat je motor sneller gaat

Hoi hans
hoezo minder turns? ik heb een accu 1800 mAh van venom.
van monstercars.nl gekocht.
als ik een brushless motor koop moet ik dan ook een brushless ESC kopen?
antwoord please :-D
waar haal je goede vering vandaan? er was ook zilveren vering dat extra soft was, zat in het handleiding.

I Maiestas I

kijk even bij minicars daar hebben ze banden vering brushless en accus

en anders heb ik nog wel een 7,2volt 5100mah accu liggen voor 25 euro

kijk even bij minicars daar hebben ze banden vering brushless en accus

en anders heb ik nog wel een 7,2volt 5100mah accu liggen voor 25 euro
Ik vind dat minicars slechte spullen hebben, ze zijn daar ook iets duurder enz. is Mamba Max een goed idee? het lijkt me goed en snel en sterk :)
of de hurricane brushless set hier een linkje: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
gaat die snel?
als ik die brushless set heb heb ik misschien wel intresse in je batterij want ik woon in westzaan XD
I Maiestas I

mamba max ga je met dat geld niet redden
die van conrad weet ik niet over de kwaliteit maar is wel 3500kv (hetzelfde als de traxxas vxl set)
de snelheid zal met 2cell dus ongeveer hetzelfde zijn
maar hij kan niet op 3cell lipo wat veel andere we kunnen

Ik vind dat minicars slechte spullen hebben, ze zijn daar ook iets duurder enz. is Mamba Max een goed idee? het lijkt me goed en snel en sterk :)
of de hurricane brushless set hier een linkje: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
gaat die snel?
als ik die brushless set heb heb ik misschien wel intresse in je batterij want ik woon in westzaan XD
I Maiestas I

nou minicars heeft wel gode kwaliteit spullen en hele goede service
maar hij is idd wel erg duur

die batterij houd ik wel een apart voor je dan

we zouden eens een keer samen moeten bashen ergens:mrgreen:

kijk anders een onder het kopje ''meetings'' en dan bij e-revo meeting daar heb ik al een mooie locatie gepost
(wel een klein stukje met de trein(vanaf zaandam heen en terug €3,60) naar krommenie)

Laatst bewerkt:
nou minicars heeft wel gode kwaliteit spullen en hele goede service
maar hij is idd wel erg duur

die batterij houd ik wel een apart voor je dan

we zouden eens een keer samen moeten bashen ergens:mrgreen:

kijk anders een onder het kopje ''meetings'' en dan bij e-revo meeting daar heb ik al een mooie locatie gepost
(wel een klein stukje met de trein(vanaf zaandam heen en terug €3,60) naar krommenie)
Hallo mickietjuh,
mijn DTX evader heeft wel een klein probleempje :(
want de batterij stekker en de ESC stekker van TAMIYA denk ik,
die maken bijna geen contact.
Ik moet heel erg tegen elkaar drukken dan maken ze contact, maar na een sprong of een schok dan gaan de stekkers weer geen contact maken.
Wat nu? ja misschien kan ik wel bashen maar eerst ff repareren en ff brushless in gooien XD anders is mijn DTX evader niet snel genoeg voor de E-revo's snap je? naja :P

Regards , I Maiestas I.

Niet om je te ontmoedigen, maar omdat je nog niet zo enorm veel van modelbouw weet wil ik je waarschuwen om de tijd ervoor te nemen.

- Wil je lipo of gewoon de nimh? Welke lader heb je nu? Heb je gewoon zo'n adaptertje voor in het stopcontact? Zoja, dan is het wel goed om iets beter te kopen omdat je batterij nu sneller kapot gaat. 1800mah is echt heel weinig, ik heb 1600 voor mijn 1/18 autotje (zie mijn onderschrift).
Om voor lipo te gaan raad ik je hobbyking aan. Bv. deze lader: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger $33.99 met bijv. deze lipo:HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack $19.79 er is nog meer keus in lipo's, als je wilt stuur ik ze allemaal wel even door. Ik heb al een lijstje ;-)
Met 5000mah ga je ook veeeeeel langer rijden. Ook zeker die Tamiya stekkers vervangen door iets beters!

- Voor brushless zou je een ezrun kunnen nemen. Kwaliteit/prijs verhouding is het wel goed. Of anders 1 van Castle Creations. Er zijn zeker nog wel goede merken, maar vraag even na op het forum voor je iets koopt.

- Kies je andere hop-ups ook goed uit. Nieuwe wielen en kap is leuk, maar let op want door de brushless (en lipo?) power kan het zijn dat je de aandrijflijn moet verbeteren en dat kost ook weer geld. Daar ken ik de auto niet goed genoeg voor...

Grts

Grts

Laatst bewerkt:
Hallo mickietjuh,
mijn DTX evader heeft wel een klein probleempje :(
want de batterij stekker en de ESC stekker van TAMIYA denk ik,
die maken bijna geen contact.
Ik moet heel erg tegen elkaar drukken dan maken ze contact, maar na een sprong of een schok dan gaan de stekkers weer geen contact maken.
Wat nu? ja misschien kan ik wel bashen maar eerst ff repareren en ff brushless in gooien XD anders is mijn DTX evader niet snel genoeg voor de E-revo's snap je? naja :P

Regards , I Maiestas I.

bij minicars kan je er voor 2,50 euro per stuk een paar deans plugs op laten solderen

en die 7,2 volt accu is overleden denk ik R.I.P.
dus ik kan je dan wel een 8,4 volt accu met 4000 mah meegeven voor €35

en snelheid maakt niet veel uit want bashen is 50% voor de fun 50% voor de lol :mrgreen:

bij minicars kan je er voor 2,50 euro per stuk een paar deans plugs op laten solderen

en die 7,2 volt accu is overleden denk ik R.I.P.
dus ik kan je dan wel een 8,4 volt accu met 4000 mah meegeven voor €35

en snelheid maakt niet veel uit want bashen is 50% voor de fun 50% voor de lol :mrgreen:
Bedankt, wat zijn deans plugs eigenlijk?
neej mijn 7,2 volt is niet overleden maar ik zag ook net dat de stekker van de ESC dat ie een beetje open was dus ik heb het wat aan elkaar gemaakt en doet het perfect, ik wil graag een setje ingooien want dat is cool :P dan ben je echte rc man hehehehehe
ik heb ook een andere 7,2 volt liggen 1800 mAh.
Die 5000 mAh batterij, is ie al bijna leeggereden of? heeft ie nog kracht over? hoeveel runs heb je ermee gedaan?
naja doei ik ga eten :P
I Maiestas I.

Niet om je te ontmoedigen, maar omdat je nog niet zo enorm veel van modelbouw weet wil ik je waarschuwen om de tijd ervoor te nemen.

- Wil je lipo of gewoon de nimh? Welke lader heb je nu? Heb je gewoon zo'n adaptertje voor in het stopcontact? Zoja, dan is het wel goed om iets beter te kopen omdat je batterij nu sneller kapot gaat. 1800mah is echt heel weinig, ik heb 1600 voor mijn 1/18 autotje (zie mijn onderschrift).
Om voor lipo te gaan raad ik je hobbyking aan. Bv. deze lader: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger $33.99 met bijv. deze lipo:HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack $19.79 er is nog meer keus in lipo's, als je wilt stuur ik ze allemaal wel even door. Ik heb al een lijstje ;-)
Met 5000mah ga je ook veeeeeel langer rijden. Ook zeker die Tamiya stekkers vervangen door iets beters!

- Voor brushless zou je een ezrun kunnen nemen. Kwaliteit/prijs verhouding is het wel goed. Of anders 1 van Castle Creations. Er zijn zeker nog wel goede merken, maar vraag even na op het forum voor je iets koopt.

- Kies je andere hop-ups ook goed uit. Nieuwe wielen en kap is leuk, maar let op want door de brushless (en lipo?) power kan het zijn dat je de aandrijflijn moet verbeteren en dat kost ook weer geld. Daar ken ik de auto niet goed genoeg voor...

Grts

Grts
Wauw, bedankt vooor je tip.
zal ik zeker gaan kopen maar, hoe kan ik de tamiya stekkers aan de ESC vervangen? die met de lipo.
welke ESC en Brushless motor raden jullie aan?
DTX Evader is wel 1/10 een tip voor jullie.
maar hoe kun je de aandrijflijn verbeteren?
ik zou wel willen dat de evader wheelies maakt :P
mijn budget is ong 200 € maar echt veel meer ga ik niet uitgeven voor alles XD.
Ja ik heb een ladertje bijgekregen met de auto in de stopcontact= ftl lol

I Maiestas I,
PS: de wielen komen pas later :P

neem gewoon je auto,accu en oplader mee naar minicars en daar kunnen ze er nieuwe stekkertjes op solderen

ik zou geen goudplugs nemen want daarmee kan je makkelijk kortsluiting veroorzaken

en mijn 7,2 volt accu deed het niet goed meer ik heb hem net even opgeladen dus ik ga kijken of alles nu goed werkt

Back