Dutch 3D wedstrijden

Hallo heli elektro vliegers,
misschien wisten jullie het al langer, maar sinds een aantal jaren is er zoiets als de dutch 3D wedstrijden.
Dit zijn dus heli wedstrijden voor verschillende klassen van beginner tot prof , waarbij je een aantal figuren moet vliegen, ook weer van simpel tot zeer moeilijk en daarnaast , voor de profs, een vrije kur.
Je kunt er punten en prijzen mee verdienen. De wedstrijden vinden 4x per jaar plaats.

Omdat ik denk dat het leuk zou zijn als er ook eens wat elektro-beginners mee gaan doen, heb ik deze posting geplaatst.
Hier vind je meer informatie :

Dutch 3D Competition

[19266] d3d-dutch-3d-competition-help-14

De eerste wedstrijd vind plaats op 26 april in Oisterwijk (onder Den Bosch) bij deze club : ---> Modelvliegclub Oisterwijk <--- - Het laatste nieuws....

Ik zit erover te denken om ook eens mee te gaan doen, gewoon voor de fun. Dat wilde ik een aantal jaar geleden ook , toen had ik echter nog een robbe spirit en vond ik niet echt geschikt. Nu heb ik inmiddels een mikado logo 10 3D waarmee ik al wat kan rondvliegen dus nu zou ik er beter "klaar voor zijn" .

Wie heeft hier ook interesse in ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Klein kan ook gewoon meedoen!
DSCN3139.jpg

heli%20030.jpg

Begin vorig jaar deed Sietse v Doorn mee met een Trex 450 en werd zelfs eerste in de Bklasse. Geen excuus om met iets kleins niet mee te doen dus, zolang je 6 figuren kan ben je al geschikt.

Hoi,

Ik zal eens kijken of ik na 13 April (Pitch-Play) nog een heli over heb, en dan zet ik deze in Eindhoven neer. Dus dan is de afstand te doen.
Maar ik ga alles op alles zetten om mee te doen, heb alleen dit jaar nog niet 1 keer gevlogen :(

Groeten
Roel

Klein kan ook gewoon meedoen!
Begin vorig jaar deed Sietse v Doorn mee met een Trex 450 en werd zelfs eerste in de Bklasse. Geen excuus om met iets kleins niet mee te doen dus, zolang je 6 figuren kan ben je al geschikt.

Nou moe, inderdaad geen excuus meer.
Verhip, da's een robbe spirit op die foto !
mmm ... ik heb na mijn vakantie nog 2 weekenden om wat figuren te oefenen ... mmm ....

@ r_heliman
jij doet mee in de expert klasse ?

Hoi,

Ho ho,, ik hou mij even onder voorbehoud, ik heb echt nog geen idee, heb de figuren nog niet gezien. Eerst zien hoe ik de spullen in Eindhoven krijg, en of er naar Pitch-Play nog wat over is van mijn heli's

groeten
Roel

PS ik ga eens kijken wat van mij verwacht word,, Expert-klasse?

Ja ik wil ook graag een keer meedoen aan dutch 3d, helaas is 26 april al iets anders gepland... Maar 1 van de andere 3 keer misschien.

Lijkt me ook wel heel leuk om te doen in de toekomst Bas...
Dan heb je een extra motivatie om te trainen.
Die figuren eens bekijken, en hopelijk lid worden van HCNB, we zijn op weg ;)
Alles op zijn tijd zeg ik maar.

Eric

Lijkt me ook wel heel leuk om te doen in de toekomst Bas...
je mag nu ook al meedoen hoor .... ;-)

Ik heb eens een mailtje gestuurd naar de organisatie van de dutch 3D maar nog geen bericht terug gehad.
De site is niet meer bijgewerkt.
Ik kan me nog niet aanmelden . En moet ik dan gelijk de figuren doorgeven ??
Eerst eens kijken welke ik kan ....

De site is inderdaad nog niet bijgewerkt,

Volgens mij komt dit Omdat John Vughts (de beheerder van de site)
niet zo veel vrije tijd heeft.

Zodra de site is bijgewerkt kun je je daar gewoon inschrijven,
je geeft dan ook gelijk de figuren op (in de volgorde waarin je ze wilt vliegen!)

Je kunt de figuren nog tot 1 week van tevoren veranderen geloof ik.

Gr. Bas

Hoi,

Ik zou volgend jaar ook wel een keer mee willen doen. Het probleem is dat ik nog maar amper mooi weer heb gehad om te vliegen. Dus vliegen zit er de laatste tijd niet in. Ik ben al aan het kijken wie er van onze club ook een keer mee wil doen. Ik wil in ieder geval dit jaar komen kijken.

Mij is het ook opgevallen dat de site niet is bijgewerkt. Ik heb ook een mailtje namens onze club gestuurd en tot op heden nog geen reactie ontvangen.

Voorlopig zal ik eens een programma met wat transities in elkaar flansen, heb ik nog nooit gedaan. Ik weet niet wat ik van zo'n wedstijd kan verwachten. Als ik mee zou doen, dan vlieg ik met een T-Rex 450 of 500.

Boudewijn
Heli Club Westland

De site is inderdaad helaas niet bijgewerkt, ook ik weet niet wat ik kan verwachten. Heb ook geen antwoord op mail gekregen. Hoorde vn Laurens dat ene john erg druk is....

Er schijnt een wedstrijdvierkant van 10m bij 10m te zijn, met 4 vlaggen op elk hoekpunt (staat niet op de site, maar van laurens gehoord).
Verder vind ik een aantal figuren in de sportsman klasse (of B- klasse, schijnt hetzelfde te zijn) onduidelijk beschreven, zoals hierboven vermeld.
En ik als leek heb nog nooit aan zo'n wedstrijd mee gedaan , dus ik weet niet hoe ik die zou moeten vliegen, dus dat wordt lastig ...

Op zich lijkt het me wel leuk, 6 figuren vliegen zou moeten lukken, of ik er punten voor krijg is een andere zaak :-)
En ook ik kan erg weinig vliegen, een drukke baan en 2 kleine kinderen helpt ook niet echt ..... maar ach meedoen voor de lol wordt je niet slechter van en duur is het trouwens ook niet; 7.50euro

Ik weet niet voor welke datum de inschrijving + de figuren opgestuurd kunnen worden. Ik ga eind volgende week op wintersport en heb daarna nog 2 weekenden om te "oefenen" .....
Jammer dat er zoveel onduidelijkheid is, dat maakt de drempel om mee te doen hoger , zeker voor beginners die "van toeten nog blazen weten" ....

Laatst bewerkt:
De site is nog niet bijgewerkt, dat is een feit. Ik zou het raar vinden als ze dan al op zeer korte termijn al een wedstrijd beginnen.

Ik heb dit jaar ook nog maar 2 vluchtjes gedaan waarvan ik echt kan zeggen dat het weer goed gaat, rest was geklooi met afstellen.

Ik denk dat we deze week nog wel een update van John kunnen verwachten.

De site is nog niet bijgewerkt, dat is een feit. Ik zou het raar vinden als ze dan al op zeer korte termijn al een wedstrijd beginnen.

De eerste schijnt op 26 april te zijn, las ik op een lijstje op het forum.
Nou ja, laten we nog even afwachten zoals laurens aangeeft ....

Oja,

Ik heb van vorig jaar 3 filmpjes op youtube gezet. zoek maar even naar heimhelicopters als je op de youtube site bent. Als je precies wil zien wat ik uitspook kun je de wedstrijdresultaten van de dutch3d site erbij pakken van Steven V. dan kun je zien welke figuren het (zouden moeten) zijn .
Ik hoop dat de filmpjes het een en ander voor jullie veduidelijken.

Groet
Steven

Volgens de website van Dutch 3D moet je voor 6 april ten laatste inschrijven en is de eerste wedstrijd op 22 april. Geldt deze inschrijfdatum ook voor latere wedstrijden? Moet je ingescreven zijn bij een club ik vlieg slechts met een Trex 450 en zit voorlopig niet in een club. Ben wel eens naar een fly-in geweest en daar waren ze tevreden met een familiale verzekering.

Grtz

Nic

de gegevens op de dutch3d site zijn nog van 2007 helaas. kijk even in

wedstrijden-2008-a

daa staan de actuele gegevens en het email adres van raymond . daar kan je ook terecht.

Steven

Laatst bewerkt door een moderator:
Back