Dutch Power Scale Soarers, EPP models PSS 1,20m-1,40m

Je penses qu'il y a du retard car il y a une grève au centre de tri de la poste.
Si vous n'avez rien reçu lundi, je fais un nouvel envoi par un autre moyen que la poste.

Voor een volgende keer: DirkSchipper spreekt een aardig woordje Frans. . . .

Jacob
Tja, ik zie dit nu pas :oops:.

Hij denkt dat er vertraging is vanwege een staking op het (een) postsorteercentrum.
En hij stelt voor dat als je maandag (welke maandag?) niets ontvangen hebt, hij een nieuwe set voor je maakt en niet via "La Poste" naar je stuurt.

Dan moet je hem dat natuurlijk wel laten weten ... :rolleyes:

Gr. Dirk.

Hoi Dirk, bedankt voor je vertaling. Ik had het idd ook zo opgevat. Die maandag was afgelopen maandag. Ik had me voorgenomen om as vrijdag te reageren indien ik nog niets ontvangen heb. Dan kan Luc het nieuwe paket maandag/dinsdag op de bus gooien en moet het eind van volgende week binnen zijn.

Hey Willem, is er al witte rook? Wellicht anders misschien toch maar een berichtje naar Luc Chavand, we zijn immers al weer een maandje verder...:(

Ja, witte rook in de vorm van stoom uit mijn oren........
Ik heb vandaag Luc laten weten dat er geen paketje is aangekomen en hij dus e.e.a. opnieuw moet organiseren.
Ik verwacht morgen een antwoord.........

Antwoord uit France

Je rafait un nouveau colis aujourd'hui.
Il partira lundi matin.
Je suis désoilé pour ce désagrément

Ik rafait een nieuw pakket vandaag.
Hij zal maandagochtend verlaten.
Ik ben désoilé voor het ongemak

Nieuwe poging nieuwe kansen
Volgende week maar weer afwachten.

Willem,
vraag of hij het zodanig wil versturen dat wij het kunnen volgen met track-en-trace.
En controleer of hij het goede adres heeft, en of hij het naar het juiste adres heeft verstuurd.

Uit eigen ervaring weet ik dat een paar cijfertjes omdraaien heel snel gebeurd is :oops:
De koper van mijn pult moest zijn pakket 20 huizen verderop afhalen :oops:

Antwoord uit France

Je rafait un nouveau colis aujourd'hui.
Il partira lundi matin.
Je suis désoilé pour ce désagrément

Ik rafait een nieuw pakket vandaag.
Hij zal maandagochtend verlaten.
Ik ben désoilé voor het ongemak

Nieuwe poging nieuwe kansen
Volgende week maar weer afwachten.
'rafait' is een typefout. Hij bedoelt 'refait', wat betekent: opniew een set maken.

Désoilé = désolé = teleurgesteld / kwaad

Dirk.

Willem,
vraag of hij het zodanig wil versturen dat wij het kunnen volgen met track-en-trace.
En controleer of hij het goede adres heeft, en of hij het naar het juiste adres heeft verstuurd.

Uit eigen ervaring weet ik dat een paar cijfertjes omdraaien heel snel gebeurd is :oops:
De koper van mijn pult moest zijn pakket 20 huizen verderop afhalen :oops:

Luc gaf al aan dat hij anders gaat versturen.

Ik heb nogmaals het juiste adres doorgegeven

Le paquet est parti le 27/01. Le N° de suivi est CW004125054FR

m'n spullen uit HK zijn al lang binnen, maar ja daar kennen ze geen stakingen.....alleen de doodstraf

Laatst bewerkt:
Beste Willem,

in de traditie van je naamgenoot en grondlegger van ons koninklijk huis: strafexpeditie naar Frankrijk? ;)
Ik heb toch nog de hele week vrij ;)

Rottig als je de centrale spil van een bestelling bent en het loopt niet zoals verwacht.
Ik neem je ook niets kwalijk, jij kan er verder ook niets aan doen.
Dan kunnen we er maar beter een geintje over maken en afwachten.
Bedankt voor de update!

Ik heb het even gevolgd, het poststuk ligt nog in het verdeelcentrum in Frankrijk Noord.... We moeten nog even geduld hebben naar het zich laat aanzien..

Nou het schiet op, het poststuk ligt in Nederland in het distributiecentrum.
Dan moet ik dit weekend wel die Flying Cloud afmaken!!:D:D:D

The eagel has landed......

Of wel........ de spullen zijn binnen en kunnen afgehaald worden.

Zaterdag ben ik thuis, zondag zit ik in America(Horst)
Kijk maar wat het beste uitkomt

Adres via PB

Eindelijk zijn de Mig Spit En T33 geariveerd, Het snijwerk is erg goed en Hans is de Mig en Spit op wezen halen. Inmiddels heb ik mijn T33 geheel geplakt en gaat het al ergens op lijken. Over de inbouw van de electronica moet ik nog even nadenken.
Dat laat ik de volgende keer wel weten en zien met foto's.

Het snijwerk van de Spitfire is ook erg mooi. De elliptische vleugels zijn zeer dun aan de tippen. Deze moet dus wel gevlógen worden om tipstall te voorkomen. Gelukkig heb ik een rol carbonrovings van Hans liggen. Ik ga de tippen met CA en carbonrovings versterken om vervorming te voorkomen.
Bij mijn eerdere pss kisten plaatste ik de servo's zoals aangegeven in de neus. Wellicht ga ik een digitale 9 gram servo in de staart zetten voor het hoogteroer.

Eerst de Flying Cloud afmaken. En de romp van de Mamba van Hans. Offtopic: @Hans: de romp is weer dicht. Zometeen ga ik nog een laag glassen. Dan afwerken: epoxy fijnplamuur, primer en spuiten.

Ik zal ook even foto's maken van de Spit

Ben benieuwd naar de foto's Maarten (e.a.). Hierbij ook en foto van mijn depron spitfire (OFF TOPIC). Echter niet voor de helling... :)

foto2vm.jpg

even alvast wat laten zien van de vorderingen.......
Zo moet hij ongeveer gaan worden.

full

Zo is hij nu

full

full

Helaas lukt het niet om met deze plakband methode alle plooien en bobbels helemaal weh te krijgen.
Hoe is jullie ervaring hiermee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lang niet gek willem, dat zal er in de lucht heel mooi uitzien:D:D
Inderdaag kan je plooien in het CW tape niet geheel voorkomen. Wel kan je het tape met een folieboutje strijken en dan kan je het aardig straktrekken. Ik kan op de folie niet goed zien hoe je de afwerking hebt gedaan, welke methode heb je toegepast? Ik vindt dat je een prima resultaat haalt zo, en lekker snel (ik dacht dat ik met de Flying Cloud snel was). Overigens moet ik eerste de FC afbouwen en de romp van de Mamba van Hans voordat ik aan de Spit begin. Offtopic @Hans: net nog twee lagen glas om de neus van de Mamba gelegd. Morgen afwerken en hopelijk van het weekend in de primer en dan spuiten.

Back