Dutch RC Kits F4U Corsair

Zo ook maar eens aan landingsgestel gewerkt qua design (grove lijnen).


Vooraanzicht ingeklapt.JPG
Zijaanzicht ingeklapt.JPG
Vooraanzicht uitgeklapt.JPG
Zijaanzicht uitgeklapt.JPG
 
En zo komt het dan uit de laser. Deze week starten met de bouw van de buiten vleugels.
Laser art work.jpg


De vleugel bouw ik op de kop, dus met de onderkant naar boven. Dit is makkelijker als de buizen ingelijmd moeten gaan worden nadat alles netjes is uitgemeten.
 
Zo vandaag de vleugel gebouwd. Altijd afwachten of alles precies past.
Wing step 1.jpg
Wing step 2.jpg
Wing step 3.jpg
Wing step 4.jpg
W4 extra gluid in.jpg
W4 extra placement.jpg
Wing tube step 1.jpg
Wing tube step 2.jpg


Tevens buizen in de romp gemaakt.
Dit weekend onderkant indekken met 2mm balsa. de vleugel was overigens in het "echt" deels met linnen bekleed. Alle ribben zitten dus op de originelen plek.
 
Damn! Dit is serieus mooi hoor? Wordt weer een bende werk verzet! Top!
Matrijzen zelfbouw... of is het oer matrijzen van de befaamde Werner Kranz?
Was dacht ik ook eigenaar van het ooit Bauer Modellbau...
 
Jan: Hellcat?? Extra ribben zijn schaal.
MicropropSport: Dit is een Byron die als basis is gebruikt.

Wij zijn even gestopt met ontwikkeling hiervan ivm met de Nieuport N11 waar meer vraag naar is.

https://www.modelbouwforum.nl/threads/drck-nieuport-11.275052/

Daarvoor moest ik ook nog een drive voor de ZG38 ontwikkelen.

Hierna kom de Corsair weer op de bank. Hierna P51 Mustang /P40 Kitty hawk/ P47 Thunderbolt/ F2F Wildcat in welke volgorder dan ook.
Maar gezien al het werk per week zal de ontwikkelingen van deze kisten iets langer duren dan ik in eerste instantie dacht.

Een kit kost veel tijd omdat je soms zaken over moet maken om diverse reden.
 
Byron?! Dat waren grootheden 15 jaar gelee! Gaaf tot de derde macht!!!
De Byron P40 heb ik ooit voor geopteerd… maar die bleek listige trekjes te hebben wegens het vleugelontwerp… en maakte de start tot een ware draak… anders had ie hier gestaan.
Hoewel ik voldoende back up tekeningen heb voor correctie. De bekende kits…

Er moet nog info op fora over te vinden zijn.

Er heeft ook een tijd lang een op MP gestaan.
Ik heb het erbij gelaten om die eigenschappen. Maar heel erg getwijfeld.
De vleugels waren schuimkern, en moest je zelf indekken of slechts glassen zonder balsa of abachi.
Bijkans gaf die indekking een verkeerde vervorming???

Mooiste P40 kit was die van Yellow. Nu al lang ter ziele…

Listig zijn de roterende retracts. En de schaal waarin ze verkrijgbaar zijn.

Robart, Sierra etc.
Mooiste is als die iets meer naar voren klappen dan schaal. Niet origineel, maar maakt de landing iets comfortabeler. Sierra had dat er in.

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Back
Top