Dutch RC Kits F4U Corsair

De Corsair was robuust gebouwd. Schoot de Jap niet snel uit de lucht. Verder was het een Navy fighter, de vleugels opklabbaar. Als je de main spar van de echte ziet. Hoe dat in elkaar steekt, de gull wing vorm. Sla je stijl acherover.

De Corsair moest bijna all weather kunnen landen op een vliegdek. Dat was bepaald niet van de poes. Kist kon serieus wat incasseren.

Zeker bij de tip is het (imho.) een raar rommeltje . . .

Die extra ribben zijn schaal zoals Ray al stelde. Het deel bij de tip is met doek bespannen, de rest van de vleugel aluminium. Absoluut geen "rommeltje" in mijn ogen, prachtig ontwerp juist...

Groeten, Ramses
.

upload_2021-6-20_18-17-22.png

Het lijkt alsof het voorste deel en het achterste deel niet recht achter elkaar staan.

Zal vast een reden (gehad) hebben.

jan.

Bijlagen

• upload_2021-6-20_18-16-19.png
    upload_2021-6-20_18-16-19.png
    39,1 KB · Weergaven: 158
Klopt Ramses. Doek op het achterste gedeelte dus meer ribben nodig.
3926cd01a85eb9808e0b6baa929343c4.jpg
classic-jets-fighter-museum-f4u-1-2018_4.jpg
F4U-1_AssmbyDrawingsBlueprintsPage_006.jpg

Wat betreft de P40 klopt. Wil de vleugel ook anders qua profiel en verdraaiing op te bouwen. Over YA, heb ook nog een spitfire volledige mallen set voor een complete kunststof versie.

Zo nu de Nieuport N.11 klaar staat voor de maiden (als de uitlaat vervangen is) is het weer tijd voor de Corsair.
Ik heb besloten om niet een ronde buis in te bouwen om de buiten vleugels op de romp te zetten. Nadat ik alles ingebouwd had gaf de StrongAl buis met huls echter toch teveel speling.
De buis die de romp in ging was ook maar 75mm lang. Dit ivm de balken voor het landingsgestel.

Dus een platte alu strip van 30x3mm gepakt en daar een klem systeem voor bedacht.

Wing connection.JPG

Deze bestaat uit wat gefreesde platen, 2x M4 bouten met moer en koolstof rovings. Deze laatste is om de koker meer body te geven.
Vandaag gefreesd en getest en na wat fine tuning een solide oplossing. Door twee gaatjes in de onderkant van de romp kan ik de vleugel vast zetten.

Moet nu wel alle files aanpassen maar dat is het leven van een kit ontwerper.

Deze oplossing kan voor elke platte strip verbinding gebruik worden.:beer:

Dit is een DLP/SLA printer dus met resin en UV licht. Het materiaal is te vergelijken met een ABS maart het is zeer sterk dus durf ik het aan om dit deel zo te gebruiken.

Wegens het opschorten van de Dutch RC Kits activiteiten bieden wij dit nog af te maken toestel en mallen ter verkoop aan.

Mocht je Interessen hebben doe een bod en wie weet.

Laatst bewerkt:
Ter verduidelijking.

Wij hebben moeten besluiten door een enorme stijging van huurkosten om onze werkplaats voor Dutch RC kits te heffen. We blijven als bedrijf SMT-rc.com bestaan met al onze bestaande producten inclusief Scalecover, Lozenge, stekkers, displays en accu's echter het ontwikkelen en maken van kits is op dit moment niet meer mogelijk. De ontwikkeling van de 4 takt SMT-65 SMT-36 en in de toekomst SMT-80 gaat gewoon door en net als alle andere ideeën die we nog hebben.!

Met vertrouwen zien we de toekomst tegemoet.

Natascha & Ray Struik
SMT-RC.COM

Back