Duurvlucht lijnbesturing

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door CL carrier, 23 feb 2018.

  1. CL carrier

    CL carrier In Memoriam

    Lid geworden:
    5 jun 2014
    Berichten:
    254
    Allen;

    Vandaag heb ik een beetje gesurft over het net, daarbij stootte ik op een duurvlucht in Canada, Toronto, met een duur van +/- 3,5 uur.
    Volg de link;



    Ergens in de 70er of 80 er jaren had Daedelus in jubileumwedstrijd op Genk, daar heeft Robbie M. met een oude stunter met een diesel erop, Rossi?, een duurvlucht gemaakt.
    Ik heb gezocht, maar na 4 verhuizingen zijn toch zaken zoekgeraakt.
    Daarom de volgende vragen;
    Hoelang heeft Robbie daar gevlogen? In mijn herinnering maakte hij elk uur een looping. en het was donker toen hij nog vloog.
    Toen hij klaar was zat er nog redelijk veel brandstof in de tank??
    De motor had een erg kleine uitlaatopening?
    Het model had een erg grote tank op het model.
    Wat was de datum?
    Heeft iemand nog foto's?

    MVG

    Max
     
  2. leov

    leov

    Lid geworden:
    18 okt 2011
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Nijmegen
    Hee Max, in die periode organiseerden wij, Nijmeegse LC, altijd een duurwedstrijd op Terlet. Ik kan eens kijken of ik daar verslagen van kan vinden. In mijn herinnering was het meestal niet meer dan een uurtje of 4

    Leo
     
  3. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    Op terlet werd vooral met Oliver Tiger motoren en een vliegend brandstofblik gevlogen, meestal viel er dan wat af na 30min tot een uur.

    Op Genk pakte Robbie het professioneler aan. Model The Flying Dutchman 1m64 spanwijdte en origineel SuperTigre46. Tank van 1 Liter, Rossi RI motor.
    Na het 4e uur elk half uur een looping, het laatste uur in de bundel van een zaklantaarn gevlogen en op 6uur20 ging de motor plotseling uit, Robbie dacht aan een vastloper maar de tank was helemaal leeg en de motor nauwelijks gekoold en in prima conditie.

    Meest opmerkelijke was niet alleen het wereldrecord van 6uur20min maar dat Robbie alles zelf wou vliegen, na 4h gingen we eten en toen we een uurtje later terugkwamen vloog hij nog steeds, het werd drukker en drukker en met een biertje er bij was het best een spektakel.

    Meest opmerkelijke was nog dat Robbie na de landing even de bosjes in moest. Bij mijn weten is het record daarna nooit meer aangevallen.
     
  4. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    806
    En de toelichting
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Stond de wereld wel stil nadat ie uitgedraaid was? ;-)
     
  6. CL carrier

    CL carrier In Memoriam

    Lid geworden:
    5 jun 2014
    Berichten:
    254
    Na een tijdje wel weer......
    In Aeromodeller stond een artikel met foto's van deze wedstrijd, ik kan die Aeromodeller niet meer vinden, %%^&##$$$%!!, heeft iemand dat nummer nog?
    Of foto's?
    Wat was de datum en jaar van deze wedstrijd?

    MVG

    Max
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Was op de 25 jaar Daedalus Jubileum wedstrijd.
    Dus 1963 + 25 = 1988. Maand weet ik ook niet meer.
     

Deel Deze Pagina