Duwboot met bak

Ziet er goed uit :thumbsup:
Ik bouw ook niet geheel orgineel, ook ik geef er een draai aan.
Zie mijn onderschrift, en naam verzin ik zelf bij multicat, die gaat Thor heten :)
Grt peter
Bedankt Peter voor de reactie.
Vind je multicat een mooi project worden.
Knap werk hoor.
Voor mij is het best moeilijk daar ik bouwt vanaf foto en info die ik op het net en hier op het forum mijn info vandaan haal.
De eerst volgende ga ik toch eens van tekening of een bouwpakket bouwen.
Ik loop tegen te veel dingen aan dat ik dan weer moet aanpassen, en ook heb ik geen verleden met scheepvaart.
Maar in een paar jaar toch wel veel opgestoken hierover.
Groet, Peter

Het heet dat een schip vrouwelijk is, dus zal een vrouwennaam haar niet misstaan. Wat denk je van D(ie)uwertje? ;) Gr. Klaas.

Dat aanpassen kom ik ook zo vaak tegen, denk je dat het in orde hebt, moet het toch weer ff anders :D
Ik denk dat iedere modelbouwer dat wel heeft.
grt Peter

Geen van mijn 4 varende scheepjes is exact nagebouwd. Deels omdat ik geen tekeningen had en deels omdat het mij aan de benodigde gereedschappen ontbreekt. Wel is er de drive om een goed varend en ogend model te maken. En met beperkte middelen lukt dat wel aardig. En soms moet je op herhaling. Is het resultaat onder de maat, of werkt het niet zoals je het voor ogen had. En zoals Peter58 schrijft hoort dat bij onze hobby. En zo bouwen we stukje bij beetje onze kennis op en kunnen we die met elkaar delen. Ook daaraan beleef ik plezier. Gr. Klaas.

Geen van mijn 4 varende scheepjes is exact nagebouwd. Deels omdat ik geen tekeningen had en deels omdat het mij aan de benodigde gereedschappen ontbreekt. Wel is er de drive om een goed varend en ogend model te maken. En met beperkte middelen lukt dat wel aardig. En soms moet je op herhaling. Is het resultaat onder de maat, of werkt het niet zoals je het voor ogen had. En zoals Peter58 schrijft hoort dat bij onze hobby. En zo bouwen we stukje bij beetje onze kennis op en kunnen we die met elkaar delen. Ook daaraan beleef ik plezier. Gr. Klaas.
Dat is zo Klaas.
Maar ik ben zelf best tevreden met het eind resultaat dat wel. En dat gaat steeds beter.
Het gaat mij er ook om dat ik de wintermaanden wat omhanden heb, de zomermaanden zal ik me niet snel vervelen.
Groet Peter

Komt de kaptein even langs om te kijken hoe het met zijn duwboot gaat, wil hij er getint glas in hebben.
Gelukkig ben ik ook niet de rotste dus weer aan het werk :worship:
Schoot me te binnen dat ik nog een rol raamfolie in de garage had liggen, ooit vroeger eens gekocht en nooit gebruikt.
Dus ben weer effe zoet geweest en gelijk maar de lijntjes wat strkker in de verf gezet.
Groet, Peter

Bijlagen

• IMG_20211210_142422_619.jpg
    IMG_20211210_142422_619.jpg
    250,7 KB · Weergaven: 190
ziet er puik uit peter, brengt mij ook op een idee, maar dan moet ik ff zoiets kopen :thumbsup:
Die kaptein is er met zn auto vandoor zie ik :rofl:
grt Peter

Dus ben weer effe zoet geweest en gelijk maar de lijntjes wat strkker in de verf gezet.
Peter,
Waarom plaats je de foto's niet als " volledige afbeelding".
Het is simpel, ga met de cursor staan op de plaats waar je de foto wilt plaatsen en klik dan op "volledige afbeelding" op bijdrage van de foto.
Een mooie grote foto geeft een betere indruk van je werk en scheelt heel veel doorklikken voor het zien van de foto's, je prestatie.
Zelf heb ik nog niet op je foto's geklikt.
Doe je voordeel. Groet. Henk.

Peter,
Waarom plaats je de foto's niet als " volledige afbeelding".
Het is simpel, ga met de cursor staan op de plaats waar je de foto wilt plaatsen en klik dan op "volledige afbeelding" op bijdrage van de foto.
Een mooie grote foto geeft een betere indruk van je werk en scheelt heel veel doorklikken voor het zien van de foto's, je prestatie.
Zelf heb ik nog niet op je foto's geklikt.
Doe je voordeel. Groet. Henk.
Hallo Henk.
Wat je zegt is waar, maar ik had het idee dat het op deze manier minder ruimte opneemt.
Kan het ook mis hebben hoor, ik heb er zelf geen moeite mee om effe op een foto te klikken.
Wil ik het niet zien klik ik er ook niet op en gaat het scrollen wat sneller :worship:
Toch bedankt voor de reactie, en zal er regematig wat op letten..
Groet, Peter

Tijdje afwezig geweest.
Onlangs de duwboot te water gelaten.
Wat blijkt ....ze ligt veel te diep en ver voorover.
Wat nu....zitten denken en heb denk ik de oplossing gevonden.
Wel even werk aan maar goed heb toch niks anders te doen. Je kan ook niet altijd vakantie houden.
Ben bezig nieuwe opbouw aan het maken, dunner, lichter,.
Vorige was van 5mm triplex, de nieuwe 3mm lichtgewicht triplex en dunnere ramen. Ect.
Verder de opbouw helemaal verandert.
Is nog niet helemaal af maar wordt een stuk lichter.
Groet, Peter

Bijlagen

• IMG_20221008_102615_959.jpg
    IMG_20221008_102615_959.jpg
    268 KB · Weergaven: 146
  • IMG_20221014_123712_495.jpg
    IMG_20221014_123712_495.jpg
    183,9 KB · Weergaven: 149
Mooi werk, waarom niet uit styreen Peter? dat is direct glad en spuit veel mooier qua afwerking, ook het gewicht is vele male kleiner. de bewerking kan bijna hetzelfde als met hout of je tekent alles uit en doet het naar snijlab?

Desalniet te min is het een leuk project, gewicht is altijd een issue gelukkig kan je veel doen, bvb lipo's ipv lood batterijen? das snel enkele kilo's!

Mooi werk, waarom niet uit styreen Peter? dat is direct glad en spuit veel mooier qua afwerking, ook het gewicht is vele male kleiner. de bewerking kan bijna hetzelfde als met hout of je tekent alles uit en doet het naar snijlab?

Desalniet te min is het een leuk project, gewicht is altijd een issue gelukkig kan je veel doen, bvb lipo's ipv lood batterijen? das snel enkele kilo's!
Heb ik wel aan gedacht Jan, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
toch bedankt voor je reactie en misschien iets voor de volgende uitdaging.
Groet, Peter

Back