H
Heli.be
Guest
<Deze vraag is niet specifiek elektro heli, maar geldt voor alle heli forums>
Hoe is jullie zender geconfigureerd? Om meer pitch te geven, moet je dan duwen of trekken aan de knuppel?
Ik wil het helikopteren aanleren met een juiste configuratie, zodat ik niet "alleen op de wereld" sta met mijn config. Bij mij is het zo:
Ik ben nu bezig met een coax heli en ga overstappen naar een belt.
Ik vroeg aan een collega om eens op een simulator te tonen wat ik allemaal moet kunnen. Die collega was helemaal in de war als hij met mijn zender aan de slag ging. Alles stond anders, en volgens mij gaat dit veel verder dan een mode 1 / mode 2 probleem:
Dit zijn zijn settings:
Hoe is jullie zender geconfigureerd? Om meer pitch te geven, moet je dan duwen of trekken aan de knuppel?
Ik wil het helikopteren aanleren met een juiste configuratie, zodat ik niet "alleen op de wereld" sta met mijn config. Bij mij is het zo:
LINKS:
- duw/trek is pitch meer/minder
- links/rechts is staart rechts/links
RECHTS:
- duw/trek is neus neer/op
- links/rechts is roll links/rechts
Achtergrond van de vraag is:- duw/trek is pitch meer/minder
- links/rechts is staart rechts/links
RECHTS:
- duw/trek is neus neer/op
Ik ben nu bezig met een coax heli en ga overstappen naar een belt.
Ik vroeg aan een collega om eens op een simulator te tonen wat ik allemaal moet kunnen. Die collega was helemaal in de war als hij met mijn zender aan de slag ging. Alles stond anders, en volgens mij gaat dit veel verder dan een mode 1 / mode 2 probleem:
Dit zijn zijn settings:
LINKS:
- duw/trek: neus neer/op
- links/rechts: staart rechts/links
RECHTS:
- duw/trek is pitch minder/meer (Dit was zo verwarrend voor mij)
Bij hem in de club vliegt iedereen zo. Hij vliegt al jaren en heeft 7 helis, dus zal we juist zijn... Is dit iets specifieks voor deze club, of is dit iets algemeens?- duw/trek: neus neer/op
- links/rechts: staart rechts/links
RECHTS:
- duw/trek is pitch minder/meer (Dit was zo verwarrend voor mij)