DV8R sport model

Hoi Nick,

Ik ben begin augustus weer redelijk intensief begonnen met bouwen aan dit toestel. Zoals je hierboven kan zien heb ik rond 17 augustus de stabilo's en kielvlakken gemaakt. Deze ben ik nu aan het afwerken.

Daarna was ik opzoek naar AL buizen, omdat ik de vleugel dus in 2 stukken wil maken. Heeft gewoon voordelen voor mij. En tijdens die zoek-actie heb ik een tekening gemaakt van de radioplaat, die je dus in een bovenstaande reactie ziet.

Morgen hoop ik de kielvlakken en stabilo's vrij ver af te hebben. En begin daarna met het maken van hulzen voor de buizen, en dus ook de start van de vleugel.

Wanneer hij zal vliegen is nog niet bekend. Gewoon rustig doorbouwen, en dan komt er vanzelf een einde aan dit project.

groeten Paul

P.s. jij moet je projecten ook afmaken, niet verkopen :P zoals de su26m

hey leuk, altijd al benieuwd geweest naar die dv8r van Patt..
Ik ben bang dat er voor mij in de toekomst ook wel een keer een turbine komt.. blijft geweldig speelgoed..

Peter

@Paulus

Ben toch een beetje nieuwsgierig naar de status van je jet project.
Kan of wil je nog wat melden hierover? :?:

Grtz Ger Kovacs.

Hallo Ger,

Dankje voor je reactie.
Momenteel ligt dit model even plat.
De reden hiervoor is als volgt. De roeren van het stabilo en kielvlak zou origineel gewoon piepschuim zijn, met lichte balsa bekleding erop. En dan folie erover (dat is wat in de beschrijving staat). Maar dit vond ik te slap (bang voor flutter).

Dus heb ik op de plaats waar eigenlijk het roer moest komen, triplex gelijmd. Zodat ik stevige roeren zou krijgen. Nu zij het niet, dat al mijn triplex verstevigde roeren krom zijn geworden na het drogen. En ik deze dus opnieuw moet maken.

Momenteel staat het even stil met deze jet (heb bijna een andere klaar staan, zodat het komende seizoen misschien toch jet ga vliegen, moet nog een paar dingen doen.) Maar hij zal zeker afgemaakt gaan worden. Vindt het zonde om hem weg te doen.

Misschien dat als de jet waarmee ik nu bezig ben klaar is, en de jepeP-51 mustang ook vliegt, dat ik deze weer eens naar voren haal, en als hoofdproject ga doen.

groeten Paul

P.s. Hier een tweetal foto's van mijn jet die bijna klaar is.
Dit zijn nog foto's tijdens de bouw, inmiddels ben ik ietsjes verder

DSC00701kk.JPG

DSC00700kk.JPG

Hmmmm...

Een JET op Cola.... altijd lekker. :lol:

Hoi Paul,
Ziet er strak uit zeg, kan niet anders zeggen.
Vliegen we straks uiteindelijk toch een keer samen !!
Zoals je van Look al hebt gehoord stappen wij ook over op de Turbine's.
Als het goed is komt de eerste Wren 44 gold nu zo'n beetje binnen.
We gaan deze in de Eliminator bouwen.
Look zal je op de hoogte houden van de ontwikkelingen en we gaan de bouw weer plaatsen op het forum.
Ben heel benieuwd allemaal, weer een ommedraai in mijn hobby... :D
Succes metde bouw en laat af en toe eens wat plaatjes zien!!!!

Succes,
Nickos

Hoi hoi,

Ik heb met bewondering gekeken op je berichten hier en ik vraag me af kan ik tekeningen van je overnemen ?? een vriedje van me heeft namelijk 5 assige freesmachine`s en wil graag eens fresen voor me

Groetjes Jaap

A300-6-forum%7E2.jpg

Van de kit zijn helaas geen tekeningen verkrijgbaar. Het is een bouwdoos van PCM.
In de bouwdoos is alles gelasert, en heeft een nummertje. En aan de hand van de bouwbeschrijving en de foto's die erin staan kan je de kist bouwen.
Maar een tekening zit er niet bij.

Ik kan je helaas niet helpen aan tekeningen van dit model.

Mocht je toch nog overige info willen over deze kist.
Hiier is de link naar de site van de fabrikant

http://www.flypcm.com/DV8R.htm

groeten Paul

Back