'DWANGBEVEL In naam der Koningin'

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Robbie TPC, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Alleen al door de zin ‘DWANGBEVEL In naam der Koningin’ zou ik dat hele koningshuis toko afschaffen…

    Afgelopen zaterdag kreeg ik een aanmaning van een belastingaanslag uit april die ik niet betaald zou hebben, die aanmaning kreeg ik van mijn buurman een aantal huizen verderop. De postbode had hem in de verkeerde bus gegooid, en de buurman had de envelop opengemaakt omdat hij dacht dat het voor hem was, kan gebeuren, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan met een envelop van de belastingdienst.

    Het gebeurt vaker dat de post onzorgvuldig omgaat met poststukken, enveloppen worden opengemaakt en de inhoud word gestolen, vervolgens hebben ze het lef om een lege envelop in de bus te gooien. Vorig jaar verwachte ik een boek die normaal gesproken 3 dagen onderweg is, ik had een klacht ingediend bij de post dat het boek verdwenen was, 3 maanden later komt het boek weer boven water met een excuusbrief van TNT, met de vermelding dat de TNT medewerker die mijn post in behandeling had genomen, ontslagen is. Regelmatig gebeurt het ook dat ik post krijg van buurtgenoten, die gooi ik dan wel in de juiste bus alleen niet iedereen neemt daar de moeite voor.

    Dat de post een zooitje ervan maakt was mij allang duidelijk, maar dat de belastingdienst een dwangbevel niet aangetekend opstuurt is voor mij onbegrijpelijk. Er staat zelfs linksonder op de envelop ‘Deze envelop bevat een officieel stuk’.
    Ik heb inmiddels een bezwaarschrift opgestuurd over de gang van zaken, niet alleen heb ik in april geen aanslag ontvangen maar ook geen herinneringen/aanmaningen gekregen van die aanslag. Het meest kwalijke vind ik dat ze het dwangbevel niet aangetekend verstuurd hebben, feit is nu dat mijn buurman op de hoogte is van zaken die niet voor hem bedoeld zijn. Dat kan betekenen dat er geluld/geroddeld gaat worden in mijn buurt dat ik mijn rekeningen niet betaal o.i.d, dankzij de TNT post en de belastingdienst….

    “Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker”
    “Sure we can”
    (stelletje idioten zijn het !)

    DWANGBEVEL In naam der Koningin….. werkelijk absurd dat dat met koeienletters erop moet staan.
    Opschorten dat koningshuis, ze doen niets anders behalve lintjes doorknippen, en leven op/ten kosten van ‘het gewone volk’

    Zo, dat is eruit.
     
  2. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    hoe was je week verder? ;-)
     
  3. Bluebird59

    Bluebird59

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zutphen
    Als je nou gewoon eens netjes je belasting zou betalen dan hoef je je toch nergens druk om te maken? :murder:

    Maar idd erg lullig als je zoiets gebeurt. In ieder geval sterkte met de situatie. ;)
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.945
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heel rot voor je, deze gang van zaken.

    Heb zelf ook mot met de belasting dienst gehad, en da's niet leuk.
    Heb ook wel eens wat issues gehad met de postbezorging, en al helemaal met aangetekend versturen (zowel zelf versturen als iets aangetekends ontvangen)

    Ik ben ook niet echt een voorstander van het koningshuis (ook iet echt een tegenstander hoor) en heb zéér zeker bezwaar tegen het feit dat Beatrix in de top 3 rijkste vrouwen ter wereld staat of stond, terwijl die hele familie uit de staatskas leeft....

    maar.....

    Wat heeft die aan jou gerichte aanmaning in godsnaam met het opdoeken van het koningshuis te maken? dat verband zie ik even niet....

    Groet, Bert
     
  5. EdwinvD

    EdwinvD

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Groningen
    Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker :)

    DWANGBEVEL in...............de verkeerde brievenbus

    Zo te horen kunnen jullie kwartetten in de straat: Buurman, mag ik van jou....., dan heb ik......... LOL

    Maar verder idd heel storend die vroegere PTT..... PostNL, sure we can (eerst weer zoveel honderd banen saneren, en vervolgens oproepen plaatsen voor parttime postbodes)
    Lang leve de winst, die tegenwoordig veelal uit de kleinere portemonnee komen moet
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  6. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou, dan maar een reputatie-schadeclaim bij de belasting neerleggen....
     
  8. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Als ik jou was, zou ik maar eens checken of je gegevens goed in de computer van de belastingdienst staan. Op de een of andere manier zijn zowel de originele aanslag, de aanmaning en het dwangbevel (en evt. ook nog een herinnering) blijkbaar niet bij jou afgeleverd (misschien ook bij de buurman?)
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    tnt post, breek me de bek niet open, pakje verstuurd naar Hongkong, aangetekend handtekening retour en gelukkig verzekerd, maar toch pakje kwijt. Na ruim 1 jaar klagen, onderzoeken en noem mar op hebben ze uiteindelijk de verzekerde waarde uitgekeerd. Diverse pakjes die open of kapot aankomen, zelfs zover kapot dat de inhoud kapot en niet meer te gebruiken is. De laatste keer dat een pakje kwam waren wij niet thuis en vonden we een briefje dat we het de volgende dag na 13:00 uur konden ophalen op het plaatselijke depo. Om 16:15 uur was ik daar, maar het pakje niet. Na veel bellen en navragen bleek het op een ander depo te liggen, helaas kreeg ik dat omstreeks 19:00 uur te horen dus dat depo was al dicht. De dag erna daar dus heen en weer geen pakje. Weer nazoeken en toen bleek het toch op het plaatselijke depo te liggen. Alles bij elkaar heb ik dus 30 kilometer moeten rijden en ruim 2 uur tijd verspild (de verloren dag maar niet geteld) om een pakje te ontvangen wat ze bij mij aan de deur hadden moeten afleveren.

    Helaas kan ik niet altijd kiezen als ik pakjes uit het buitenland ontvang, maar als ik zelf nu nog iets moet versturen gaat dat via een andere manier. TNT post en pakketpost heeft bij mij afgedaan. Lang leve de privatisering daarna is het heel snel bergafwaarts gegaan.
     
  10. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Dat is niet helemaal waar (meer). Tegenwoordig alleen het staatshoofd (de koningin dus) en partner daarvan, en de directe troonopvolger met partner. Het kan zijn dat Margriet ook nog een toelage krijgt omdat ze nogal eens ald plaatsvervangster voor Beatrix optrad. Maar die taak wordt tegenwoordig natuurlijk meer door Willem Alexander en Maxima vervuld.
    De rest van de familie krijgt geen staatstoelage (meer). Dat was in het verleden anders, maar is met de explosie van die die familie al een tijd geleden gewijzigd.

    Ik ben ook niet koningsgezind, maar wat is het alternatief? Dan krijg je "In naam van de President(e)", wat dan een beroepslintjesknipper/ster is in plaats van degenen die we nu via overerving hebben, en die eens in de zoveel jaar weer door een ander vervangen wordt, met waarschijnlijk een levenslang staatspensioen voor de vertrekkende.

    Linksom of rechtsom, het "staatshoofd" zal altijd geld kosten. En dat de Oranje familie van zichzelf rijk is heeft daar eigenlijk weinig mee te maken.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  11. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Begon goed, was toevallig weer begonnen aan de Wetbike.

    Maar goed dat je smileys achter deze zin hebt gezet :sniper::)

    [​IMG]

    Trix heeft niets met die aanmaning te maken, daarom opdoeken die handel.

    Denk dat ik die claim dan bij TNT post moet neerleggen, het document is welliswaar niet aangetekend verstuurt maar de post had het gewoon in de juiste bus moeten doen.
    Gezien de problemen die ik heb gehad met TNT in het verleden zou ik zomaar een zaak kunnen hebben. (die excuus brief heb ik nog ergens liggen)

    Ik denk ook dat na de privatisering van PTT post de zorgvuldigheid/klantgerichtheid van het bedrijf hard achteruit is gegaan.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij ons in de buurt en zelfs van onze kant zijn al div. klachten geweest dat men post in de prullenbak voor het huis heeft gevonden. Ik vraag mij ook af hoe bezorgers het in hun hoofd halen om zoiets te doen.
     
  13. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    En, al gebeld met de belastingdienst om te vragen hoe het kan dat al je correspondentie blijkbaar op een ander adres wordt bezorgd? Krijg / kreeg je ueberhaupt brieven van de belasting?
    Wordt er veel post van je bij de verkeerde bezorgt? (ook als het goede adres er op staat?)
    Je gaf een voorbeeld, maar dat had betrekking op een boek (ik neem aan een pakketje) Dat is, voor zover ik weet, een andere afdeling (in ieder geval een andere bezorger)

    Hier overigens weinig te klagen. Brieven gaan tot nu toe (ruim 10 jaar) altijd goed (tenzij er een verkeerd adres op staat) Degene die hier de pakketjes bezorgt woont vlakbij, dus als ik niet thuis ben, mag ik mijn pakjes gewoon bij haar thuis afhalen :D
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  14. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Nee, ik heb niet gebeld naar de belastingdienst hoe het kan dat mijn correspondentie bij een ander adres bezorgt is, omdat dat probleem veroorzaakt is door TNT post.
    Ja, ik heb in het verleden gewoon brieven van de belastingdienst op dit adres ontvangen.
    Er word regelmatig onzorgvuldig omgegaan met poststukken van mij en van buurtgenoten, meestal gebeurt dat op zaterdag. (op die dag loopt meestal een scholier/student de buurt af met post, niet de postbode die door de weeks komt)
    Het boek was via de reguliere post verzonden, niet via de pakketdienst van TNT.

    Ik heb die TNT brief gevonden alleen uploaden lukt niet, zal straks even via Mijnalbum.nl uploaden.
     
  15. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Na je studies had je ook bij ons kunnen blijven wonen he;)

    Stevo
     
  16. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Dat moet dan inderdaad een beroerde bezorger zijn, als van de drie brieven die er m.b.t. deze aanslag verstuurd zijn, 100% verkeerd bezorgd is. Je zou toch bijna zeggen dat je waar jij woont meer post van anderen moest ontvangen, dan die daadwerkelijk aan jou geadresseerd is.
     
  17. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Mijn pakketje is vooralsnog ook weg, door de verkoper ingeleverd bij zijn c1000 (met tnt loket) En ik heb de track en trace code ontvangen. Maar de zending kan niet worden gevonden.

    Lekker is dat.
     
  18. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Helemaal de juiste gang van zaken. Vanaf 2010 krijg je alleen een "herinnering" dat je zelf aangifte mag doen. Dit kan automatisch door (onjuist) voorberekende gegevens te downloaden en zelf te corrigeren, of alsnog zelf een papieren formulier te bestellen bij de Belastingdienst.

    Jij bent degene die in gebreke is gebleven. En het klopt dan dat ze in november een herinnering/aanmaning sturen. Stond namelijk ook in de herinnering dat het zou gaan gebeuren en er is extra aandacht aan geschonken op televisie dat hierop extra gecontroleerd zou worden en minder coulant met naheffingstoeslagen zou worden omgegaan. De kans dat je 7% heffingsrente extra moet gaan betalen is dan ook redelijk groot.

    Alsnog zo snel mogelijk invullen en hopen dat ze ermee akkoord gaan is het enige dat je nog kunt doen.
     
  19. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Verder alles goed met je? Denk je dat een president qua kosten goedkoper is? Zou wel eens tegen kunnen vallen... Kijk eens hoeveel de sores de Amerikaanse presidentsverkiezingen met zich mee brengen.

    Als er nu op die enveloppe zou staan:
    "Dwangbevel In naam van de Staat der Nederlanden."
    Zou dan Nederland opgedoekt moeten worden?
    Misschien toch de website van de Belastingdienst maar eens door gaan lezen.

    En ja, de nauwkeurigheid van Post NL laat sinds de privatisering en reorganisatie een duidelijk neerwaartse spiraal zien.
    (Hé... Wacht even... Geldt dat ook niet voor andere ex-staatsbedrijven, zoals bijvoorbeeld de NS en hun partner Prorail? Gelukkig is het nog RIJKS waterstaat, anders hadden we wellicht al natte voeten gehad.)

    Hoewel... "Apeldoorn aan zee" lijkt ook z'n charmes te hebben.
     
  20. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ach ja, ze doen in ieder geval nog wat voor hun uitkering :rolleyes:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina