Dwarreling (Yelo) T-2D

Hallo mede hobysiten,

Ik ben al een poosje aan het pielen om de "dwarteling" uit mijn beeld te krijgen. Ik krijg het echter niet goed voor elkaar en wil daarom een beroep doen op jullie kennis. Allereerst zal ik wat achtergrond info verschaffen over het desbetreffende platform.

Het gaat om een F450 met de volgende onderdelen:
*Naza M- lite geupgrade naar V2 (met GPS),
*Cobra 2212 1000KV,
*HQProp 10" x 5 Carbon versterkt, (zouden fabrieksaf goed gebalanceerd moeten zijn)
*Tarot T-2D,
*SJ4000 Cam,

Verder vlieg ik met de Taranis TX/RX set waarbij ik de Gains In-Flight kan veranderen. De multi an sisch vliegt dan ook strak en zonder problemen.

WAT GEBEURD ER:

Bij hoover zie ik een sterke yelo in het beeld wat verdwijnt bij een tikje gas of verticale verplaatsing. Ik ben al met de gains van de gimbal in de weer geweest maar krijg het er maar niet uit. het platform waaraan de gimbal hangt is gedempt d.m.v. rubbers. Tussen dit platform heb ik een stukje celrubber geplakt om zo een basis te vormen waar de Tarot T-2D aan kan hangen. Ook de gimbal zelf hangt in de de daarvoor bestemde rubbers.

*Foto's*
326fc22a3153f509b4ceee3d86ca6561.jpg

73d67ca9ad23b97798be2fe7faead7e8.jpg

bcead18859cb9efb7ce10e4a33c9b9ce.jpg

fc723a1c0d7307f77e70baf8fd6b9923.jpg

7613eb8761369cd024a403ef1b7828b0.jpg

*Filmpje*

Ik hoop dat iemand het gouden idee/oplossing heeft. Ik kijk uit naar jullie bevindingen.

Vriendelijke groet,

Erwin

Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens gehoord dat de demping rubbers te slap zijn waardoor je dit effect krijgt. Misschien eens testen of dit de oorzaak is door met een aantal tie-wraps de onder en bovenplaat wat strakker bij elkaar te trekken?
Anders eens kijken of je props wel goed gebalanceerd zijn.

Bedankt voor je reactie;)

Dat kan ik nog wel eens even testen inderdaad. Ik heb deze dempertjes al wel vervangen. De bijgeleverde werden al vrij snel "gaar". Ook zal ik de props even testen op balans. Vind het alleen best bijzonder dat het alleen tijdens het hooveren optreedt.

Dag Erwin, hetzelfde probleem gehad met mijn F550 en tarot gimbal. In mijn geval was de tilt motor die af en toe stond te trilen. Je kunt dit op de grond goed testen en voelen. Voor mij was de oplossing de gain van de tarot gimbal iets te verlagen. Succes, dick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Dank voor uw reactie. Ik heb het euvel gevonden destijds. Ik had de Bracket van de sj4000 aan de gimbal bevestigd. Hierdoor had hij moeite met het zwaartepunt en moesten de gains dus dusdanig omhoog dat hij ging vibrereen zoals u zegt. Ik heb vervolgens een gimbal gekocht waar de sj4000 zo in past. Probleem opgelost! Zit nu allen nog te kampen met af en toe een trilling vanuit het frame. Ben nu aan het proberen deze te elemineren met andere dempers maar dat gaat nog niet zo gemakkelijk. Maargoed, het beeld is al stukken beter als eerst.

Back