DX 18 gain probleem ????

Discussie in 'Flybarless' gestart door Blitske, 23 feb 2014.

  1. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Heb zoals bij de bouw verslagen beschreven mijn RJX600Ep ingevlogen , eerste vlucht probleemloos .
    Maar nu de 2e vlucht , bij opstijgen geen prblm beetje rond gevlogen enkele achtjes en plots is de staart niet meer strak , draait steeds tegen de rotor in , raar ma landen en de gain terug wat hoger maar dit hielp niets dus ma landen voor er brokken zijn , alles gecontroleert en niks te vinden , raar ma heli de auto in zal het thuis wel bekijken en ga nog ma wa vliegen met mijn Trex500 die de eerste 3 vluchten van de dag probleemloos rond fladderde maar nu niet , identiek het zelfde prblm als de 600 !!
    Ook nog een paar dingen geprobeerd maar deze heli had dus de zelfde symptomen ???
    Dat kan alleen dus maar in de zender zitten , ook daar niks abnormaal aan te zien ???????? iemand ook al iets van deze prblm gehad ? ik vlieg met een DX18 ,

    Als er nog van deze bevindingen zijn laat het weten .
    Wat is de beste weg om een spektrum te laten nakijken ? ik heb deze zender namelijk in Luxemburg gekocht , een volledig jaar niks problemen mee gehad tot nu dit ????

    Grtjs Blitske
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Zet eens een servo op het gain kanaal, en markeer de uitslag.

    Vliegen, en als hij raar gaat doen die servo er weer eens aanhangen.

    Als de uitslag werkelijk gewijzigd is, weet je het 100% zeker.

    Er is niets zo vervelend als een zender die je niet kunt vertrouwen..
     
  3. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey Student , bedankt al voor je reaktie .
    jij bedoelt dus een gewone losse servo aansluiten op de uitgang van de tail servo , die zijn uitslagen aftekenen en dan na het vleigen deze terug aansluiten en kijken of end points en middelpunt nog volledig gelijk zijn , ik hoop da ik het juist begrijp ,
    Is inderdaad iets heel vervelend een zender die gewoon werkt maat toch niet het volle vertrouwen geeft .
    Het straffe is dat ik het op 2 verschillende heli's heb en dan nog de ene met V-bar en de andere is met een flybar .
    Ik heb gisteren avond mijn zender gecalibreerd en nadien is met de MCPX binnen gevlogen en ik had het gevoel dat die veel directer op zijn staart reageerde .!
    Ben ik zot aan het worden of is er echt iets mis ??
    Iemand ervaring met terug sturen van spektrum zenders ??

    grtjs Blitske
     
  4. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik zou hem eerst maar opnieuw binden
    Groet
    Martin
     
  5. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Martin
    Heb je daar ongeveer de zelfde ervaringen mee ?
    Blijf het raar vinden vinden dat ik met 2 verschillende heli's het zelfde symptoom heb .
    Als het weer het toelaat probeer ik van het weekend nog eens .
    Ga wel is op nieuw binden dan , alhoewel dat da met het V-Stabi gedoe nu ook ni direct gedaan is en heb altijd wat bang dat er andere instellingen mee zouden wijzigen .
    Ik laat wel iets horen

    grtjs Blitske
     
  6. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    FF update . Ik heb deze week dus de zender eens volledig gecalibreerd alle instellingen nog eens na gekeken , de heli nog eens helemaal gecheckt via het V-Stabi programma en wat na het calibreren opviel is dat het middelpunt van de tail niet op 0 stond maar op +3 , dus daar toch een verandering .
    Vandaag dus terug gaan proberen en inderdaad de tail bleef gewoon strak ! ook de 500 vloog terug ok .
    Dus besluit nulpunt is om wat voor reden afgeweken , ik maak er vanaf nu gewoonte van om de zender regelmatig te calibreren en hoop dan geen prblms meer te hebben .

    Grtjs , blitske
     
  7. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Nog even een up-date .
    Ben woensdag nog gaan vliegen en in het begin alles in orde , gevlogen met de 500 en 600 en geen probleem . maar ........
    Bij de derde vlucht met de 500 begon tijdens het vliegen de tail plots weer op zijn gemak stilletjes weg te driften , heli neer mid points gecalibreerd en probleem terug weg !!
    Een batterij later was het prblm er terug , dus stoppen met die handel .
    S'avonds een mailtje naar Spektrum gestuurd en de probleme wat uitgelegd en s'morgens vroeg zat er al een antwoord in mijn mailbox met de vraag welke software ik nog op de zender had staan , geantwoord en deze avond terug antwoord dat ik met het installeren van de laatste versie software normaal van de problem zou moeten af zijn .
    Dus deze avond alle modellen op de SD kaart gezet , de nieuwe soft ware op een andere SD kaart en opgeladen in de zender , daarna de modellen terug in de zender en alles werkt naar behoren en nu ben ik heel benieuwd of de prblms in real ook van de wereld zijn , I hope so !!
    Moet wel zeggen de snelheid van service is werkelijk top !
    Nu ff afwachten he .

    Grtjs Blitske
     
  8. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn dx8.
    Is toen terug geweest onder garantie waarna het probleem opgelost was.

    Dit heeft bij mij wel de doorslag gegeven om over te stappen op Futaba. Het "voelde" gewoon niet meer goed, kwa vertrouwen bedoel ik dan.

    Intussen is er dan wel nog een dx9 bij gekomen dus ben ook nog tevreden Spektrum gebruiker alleen is deze dan voor te lessen op de club en uitsluitend voor vliegtuigen.
     
  9. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Ja Punie het heeft ook door mijn kopje gedraaid om over te stappen op Futaba maar al bij al ben ik heel tevreden over die DX18 en heb ondertussen hier een hele nest met ontvangers begin dat allemaal maar eens te wisselen .
    Volgens die persoon van Spektrum moet het probleem opgelost zijn , ik ga deze namiddag vliegen en hoop inderdaad dat alles ok is .

    Grtjs Erwin
     
  10. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Allen

    Vandaag dus de test of alles ok is .
    En gelukkig heb 8 vluchten gedaan , 3 verschillende heli's en een 3D vliegtuigje en alles lijkt dik in orde te zijn dus zou dan inderdaad het probleem bij de oudere software gezeten hebben !
    Het vertrouwen in de Spektrum is terug wat opgeblonken en ik hoop dat het zo een langere tijd mag blijven !!
    Besluit , als je een Spektrum zender hebt en je hebt bepaalde prblms zet er dan zeker de laatste software op die beschikbaar is .
    Alle grtjs iedereeen ,, Blitske
     
  11. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Fijn dat het opgelost is.
    Vertrouwen groeit wel weer als je nog wat probleemloze vluchten kan doen.
     
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.619
    Locatie:
    belgium
    Het zal nu mijn 2de seizoen zijn met de DX18 en ik heb nog geen enkel probleem gehad . Sedert dat ie uitgekomen is heb ik 1x een upgrade gedaan met de grootste reden dat je vroeger telkens de zender moest uitschakelen om in het 2 de scherm te komen . Sindsdien geen upgrade meer gedaan en alles ok . :cool:
    Ik zie eigenlijk niet goed in als je modellen vroeger goed vlogen zonder upgrade dat die het probleem eigenlijk zouden oplossen :confused:
     
  13. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Ja Guyken hoe de vork juist in de steel zit weet ik ook niet juist , maar ik moet wel zeggen dat ik het prblm momenteel zeker niet meer heb
    Vandaag weer 6 vluchten gedaan en totaal geen probleem .
    Ik moet wel zeggen dat bij mij nog de oude software er op stond , ik moest inderdaad mijn zender nog afzetten om in systeem settings te geraken . ( nu natuurlijk niet meer )
    Tot hier toe ben ik weer een tevreden Spektrum gebruiker .

    Grtjs Blitske
     
  14. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.619
    Locatie:
    belgium
    Dus je hebt net zoals ik 1 upgrade gedaan . Het zou wel kunnen dat die noodzakelijk was .
    Zoveel te beter als alles weer ok is .
    Happy flights :cool:
     
  15. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey iedereen .
    Niet te geloven maar probleem is er weer , gelukkig nu duidelijk kunnen zien op de monitor van de zender en op de manier die Student reeds voorstelde ( servo in rudder kanaal voor vlucht en ook na vlucht en duidelijk een verschil .
    Ondertussen al kontakt gehad en zender terug naar Horizon Spektrum gestuurd in Duitsland . ( moet zeggen service tot hier toe top )
    Dus als het na reparatie ok blijkt te zijn blijf ik nog in Spektrum geloven .
    Heb ondertussen een DX6i gekocht om verder te kunnen en als back up en wat indoor vliegen ( mijn Mcpx moet ook in de lucht kunnen blijven he . )
    Als het probleem nog zou terugkomen dan begin ik toch aan andere '' Fut. '' te denken .
    We zullen nog maar ff rustig blijven .

    Grtjs Blitske
     
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.619
    Locatie:
    belgium
    Pech maar dat kan bij elk merk gebeuren . :rolleyes: Als de service maar ok is .
     
  17. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey iedereen , heb ondertussen de zender al terug uit duitsland dus nogmaals de service is dik ok .
    Ze hebben de 2 sticks volledig vervangen met potmeters en heel de opbouw , ik hoop dat alles nu ok blijft .
    Hoop nu alleen dat alle instellingen ok blijken te zijn anders kan ik alle modellen terug gaan afstellen , wel al geprobeert met MCPX en die doet het na terug te binden , ook een 500 Trex lijkt ok te zijn .
    Sim moest ik terug de zender leren kennen maar ook ok nu .
    We wachten geduldig af he , morgen mogelijk al wat vluchten .

    Grtjs , Blitske
     
  18. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Vandaag een 7 tal vluchten gedaan en tot hier toe alles ok
    Wachten af nu he :)

    Grtjs Blitske
     
  19. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Ondertussen al zeker een 20 tal vluchten achter de rug en alles blijft perfect werken .
    Vandaag trouwens een pracht vliegdag achter de rug .
    We zijn weeral tijdje gerust denk ik .
    Dit draadje is voor mij opgelost .

    Grtjs iedereen en veilige vluchten , blitske
     
  20. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Fijn te horen dat het opgelost is en dat het vertrouwen terug is.
     

Deel Deze Pagina