Dx3S op e-revo

Vraagje ik heb net mijn DX3S binnen en dat ding is echt toppie!! Alleen weet 1 van jullie of het klopt dat als ik mijn zender nog niet aan heb maar dan mijn auto wel aan zet, dat er dan al wordt geregistreed dat er al contact is tussen zender en auto (terwijl de zender nog uit staat)? klopt dit???

En nog een vraagje wat ik ook al in e-revo topic had gesteld. In mijn mamba monster ESC zit een fan die wat stroef liep dus heb ik nieuwe olie in gedaan die wel wat dik was. En daarom draait mijn fan niet op volle toeren. Kan ik dat gewoon zo laten?? Want mijn fan gaat toch nooit aan.

Nee, als de zender uit staat kan die helemaal geen verbinding hebben met die zender.

En ik zou die fan ook niet zo laten. Hoe kun je zeker ervan zijn dat die nooit aan gaat, als die stroef ging? (hebt bijna niets nodig om zo'n fan vast te zetten.)
Ik zou de fan een keertje inspuiten met remmenreiniger, en dan van die hele dunne olie voor fietsen er op laten lopen (druppeltje is genoeg. ) Ik weet dat Kroon Oil het altijd had. een soor honing kleurige olie. werkt perfect voor zo'n fannetje.

En anders kun je ook nog bij Liquidrc een nieuwe behuizing halen oid. kost de wereld ook niet. :)

kheb al een nieuwe fan gekocht en de andere connector erop gesoldeerd. Maar ik snap niet waarom de mamba monster gewoon denkt dat de zender en ontvanger al contact hebben terwijl de zender uit staat. Zal vast wel zo horen, want ik heb geen probleem met de zender ofzo. Met een andere cheap zender heb ik het niet.

Laatst bewerkt:
ff opnieuw binden. kan zijn dat een router op hetzelfde kanaal zit. want routers werken ook op 2.4 en gebeurt heel soms dat ze wel eens conflicteren

Ik heb even gekeken op foto's en de "min" moet naar de "signal". Dus heb ik even zo'n draadje gemaakt binden ging ook goed maar dan heeft ie het nog steeds.

Bind kabeltje heb je heel niet nodig kwestie van op de bind connector de 2 betreffende pennen even kortsluiten. Verder zal je ook je Mamba moeten leren aan de zender zorg daarvoor dat al je epa#s op 100% staan en ook je rem op 100% en doorloop dan even de calibratie procedure van de mamba (RTFM)

Lukt het niet je weet de MVW te vinden.

De ontvanger van de DX3S gaat in failsafe als je hem aanzet zonder de zender aanzetten. Als je de zender goed gebind hebt, dan gaat de gas in neutrale stand en stuur servo ook. Daardoor kan de ESC armen.

Bij mijn M11x gaat ontvanger helemaal niet in failsafe als ik de auto aanzet. Er komt enkel stroom maar hij geeft geen signaal. ESC armen pas op mijn ontvanger als ik de zender ook aanzet. Bij spectrum is geven de ontvangers wel een signaal dus daardoor gaat de MMM direct ook armen en komt er ook een signaal op de stuurservo.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg.

Back