DX6i Expo instelling

Hoi, mijn helikopter vliegt nu goed, alleen stuurt deze iets te snel nog,
ik had begrepen dat je met expo dat wat minder kan zetten.
Het volgende kan ik instellen :
Aile, Elev, en Rudd : van 0 tot 100%, en van -100% ( INH center ) tot 100%.
Hoe hebben jullie dit ingesteld?, of wat lijkt je de beste instelling?, als je een andere afstandbediening hebt.
b.v.d.

Ik zou zelf beginnen met 20% op ailleron en elevator, en 10-15% op rudder.
Kan je makkelijk zelf voelen tijdens het vliegen en even aanpassen.
Voor zover ik weet moet je bij Spektrum positieve expowaarden gebruiken om de besturing minder gevoelig te krijgen rondom center stick.

Ok, dus die eerste laat ik op 100%, en die 2e ( die ook negatief kan ) zet ik op 20% voor aileron en elevator, en 10-15% op rudder.

Misschien even een beetje achtergrond bij de expo instellingen..

Deze instelling zorgt ervoor, dat binnen de uitslag van de stick, het middenpunt gevoeliger/minder gevoelig wordt.
Je houdt dus de totale uitslag van de servo, maar met expo ingesteld zal er in het middelpunt van de stick minder/meer gebeuren.

Hier moet je dus zelf even op letten, bij mij is (dacht ik) negatieve expo minder gevoelig rond het midden. Dit kun je testen door gewoon een uiterste in te stellen en even de stick te bewegen. Beweegt hij erg veel in het begin van de stick, doet ie op het eind weinig, moet je de andere kant op :mrgreen:

Succes!

Net heerlijk gevlogen met 20% op de elevator en aileron, landen makkie nu!
Wat een geluid zeg, ffffffrrrrrrrrrrrrrrrrrtttttt als ie naar beneden komt! heerlijk.

Mooi man :)
instellingen doen enorm veel bij een heli.
Je vertoond al behoorlijk freaky verschijnselen trouwens, als je zelfs het geluid mooi gaat vinden dan is het foute boel :mrgreen:

Wordt een V-bar of Vstabi 2010 voor mij!!
Maar jullie ook een gezond en geweldig helivliegend 2010 toegewenst, en dat je maar goed mag eten de komende dagen :).

Back