DX6i geschikt voor (race) drones ?

Goedemorgen

Het modelbouw rc begint weer te kriebelen , Ik heb nog een zgan dx6i liggen .

Mijn nieuwsgierigheid is weer gewekt door een mooie micro drone op youtube

Maar zou dat werken ? ik heb tot nu toe alleen maar rtf heli / drone gehad, vandaar m,n vraag hier.

Verder zijn er geen verschillen ? Tussen een dx6i en een taranis x9d plus , kwa vliegen voor mij ?

Of is de dx6i beperkt in optie tegenover de taranis

De Taranis ken ik niet heel goed, maar die kan je niet vergelijken met een DX6i.
Tussen de twee zit een wereld van verschil qua mogelijkheden.
Maar als je gewoon een drone wilt besturen dan gaat dat prima met de DX6i.

Dx6i heeft 6 kanalen en die taranis 9
In principe kun je met 6kanalen wel af, maar je kunt bijv geen osd aansturen met een draaiknop met dx6i, verder heb je 5kanalen in gebruik en heb je dus maar een extra optie over om voor wat anders te gebruiken

Ik heb er ook heel lang mee gevlogen, maar had gewoon gebrek aan kanalen met sommige modellen, gebruik wel een diversity satellite waarbij je dan antennes goed positioneert, anders krijg je gauw failsafes

Dat is zo

https://nl.aliexpress.com/item/UP61...pm=a2g0s.13010208.99999999.261.51323c00KN6tbC

weet je ook hoe ik deze lader kan voeden met stroom ? zat zelf te zoeken op xt60 charger maar zonder resultaat

Die kan je voeden met elke 12 volt bron b.v. een voeding van een computer of een accu, grote lipo e.d.
Even een passende kabel maken.
De voeding moet wel voldoende kunnen leveren.

https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-reaktor-pro-350w-23a-power-supply-100-240v-ac-eu-plug.html

Ik probeer van m,n vakantie geld , compleet setje bij elkaar te scharrelen :D

@onno10 super dat je me helpt !

Ik zat nog ff over die lader te denken , zou een laptop adapter ook niet willen als ik daar xt60 stekker aan soldeer ?
Ik ben een leek op stroom gebied , dus hoeveel volt en watt enz weet ik niet

Ben sinds gisteravond wel veranderd van drone , t word de kinkong et125 een beginners quad

Dx6i heeft 6 kanalen en die taranis 9
In principe kun je met 6kanalen wel af, maar je kunt bijv geen osd aansturen met een draaiknop met dx6i, verder heb je 5kanalen in gebruik en heb je dus maar een extra optie over om voor wat anders te gebruiken

Ik heb er ook heel lang mee gevlogen, maar had gewoon gebrek aan kanalen met sommige modellen, gebruik wel een diversity satellite waarbij je dan antennes goed positioneert, anders krijg je gauw failsafes

een taranis kan uit de doos 16 kanalen.. niet 9..;)

Back