DX6i + Phoenix flightsim 4.0F

• Topicstarter Topicstarter Bozzel
  • Startdatum Startdatum
B

Bozzel

Guest
Hallo mede piloten,

Hoewel ik vrij nieuw ben in helicopter wereld weet ik toch al wel het een en ander... Veel ingelezen, trainings videos kijken, clubs bezoeken en onlangs bij jjehaan geweest van dit forum om eens het een en ander te bekijken.

Nu ben ik druk bezig met simmen en loop vast op een klein probleempje. Het lukt mij niet de throttle hold en de idle-up switch van mn zender te koppelen aan phoenix. Het rare is dat de throttle hold switch wel werkt als ik vlieg in "normal" mode. Als ik via het toetsenbord overschakel naar de " stunt" mode werkt deze switch op mn zender niet meer.

Graag wil ik deze knop binden aan phoenix omdat ik het fijner vliegen vind in "stunt" mode + dat je je handen aan de zender kan houden.

Misschien heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en kan mij vertellen hoe dit op te losen is.

Groeten,
Chris.

Opgelost.... Probleem was simpel te verhelpen.

Bij de calibratie in Phoenix waar je je PROGRAMMEERBARE knoppen moet aan en uit zetten moet je NIET aan de idle-up en TH switch komen. Wellicht is dit een oplossing voor iemand anders met hetzelfde probleem.

Greetz.

ik heb het zelfde met de mijne, ik weet alleen ook niet hoe je het op kan lossen.
volgens mij is het gewoon een software fout. je zou kunnen vragen aan de makers van phoenix of ze die fout kunnen verbeteren voor phoenix v4.

ik heb het net getest, maar het werkte niet bij mij?!?

Wat bij mij werkte is het volgende:

klik op System > Setup new transmitter.

Vervolgens zet je alle schakelaars op 0 (uit)

Doorloop het calibratie process en zet ook je sticks allemaal midstick. (hier wordt om gevraagd in de configuratie wizzard.)

Als je je sticks hebt gecalibreerd kom je bij je knoppen configuratie. Schakel alle schakelaars een voor een aan en uit, behalve je idle-up en throttle hold switch.

Als je hier mee klaar bent word je gevraagd je transmitter uit een lijst te kiezen. Kies hiervoor je eigen transmitter (in mijn geval de Spektrum DX6i)

Na het volgen van deze stappen was mijn probleem verholpen.

Greetz Chris.

ik heb precies de stappen gevolgd maar het lukt nog steeds niet. mischien ligt het aan de datum/versie waarop mijn zender is gemaakt?

Zit alweer met hezelfde probleem :( krijg het ook niet weer goed.... iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?

ik heb hetzelde aan de hand. Alles werkt perfect met v4 behalve de schakelaars krijg ik niet ingesteld.

Back