Dx6i stunt modes wilt niet lukken

Discussie in 'Electronica' gestart door Lumi_construct, 24 jun 2021.

  1. Lumi_construct

    Lumi_construct

    Lid geworden:
    24 jun 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Wellen
    Kan iemand me hier mee verder helpen, heb de instellingen van het boekje overgenomen maar als ik mijn Nano s3 in stunt modes zet dan vliegt hij gewoon omhoog. In normale modes werkt hij perfect maar in stunt modes niet dan wil de pitch niet werken. Iemand die hier een oplossing voor heeft ?
     
  2. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    Als je verschillende flight modes selecteerd, dan zul je wel voor elke mode een gas en pitch curve moeten ingeven.
    Heb je dat gedaan?
     
  3. Lumi_construct

    Lumi_construct

    Lid geworden:
    24 jun 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Wellen
    Zo staat die nu ingesteld
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Kun je beter uitleggen wat er gebeurt als je de heli in stunt zet?

    "dan vliegt hij gewoon omhoog" Wat had je verwacht dat er zou gebeuren?
     
    Cnn vindt dit leuk.
  5. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    Tsja, iedereen stelt zijn curves af zoals hij dat fijn vind, maar wat ik bij jou zie lijkt mij geen succes.
    Wat is je ervaring, dan weten we ongeveer hoe te helpen?
    Heb je geen ervaren vlieger in de buurt (vlieg club) die je kan helpen, dan heb je wellicht minder kans op schade.

    Wat ik nu zie is in norm mode, een lineare throttle curve van 0 naar 100, tenzij je echt je eerste stapjes in het helie vliegen maakt zou ik dat nooit doen.
    In idle up (of stunt zo je wilt) ga je naar vrijwel vol gas (lichte V-curve).
    Dus afhankelijk van de stand van je gas/pitch knuppel gaat er wel heel wat gebeuren als je schakelt.

    Wat ik in je pitch curve zie is dat je in norm mode geen lineaire curve heb, dat zou ik ook nooit doen, maar goed het kan werken en zorgt dat je (waarschijnlijk) minder negatief bladverstelling hebt.
    Je pitch in stunt is dan lineair van 0 naar 100, dat is dan wel direct agresief en volle bak (zeker als je nog aan het leren bent).

    Als ik je curves zo bekijk (en goed interpreteer) dan is er bijna niet te schakelen tussen norm en stunt zonder dat het toestel aan de haal gaat.
    Als je het per-see wilt proberen kun je direct starten in stunt, dan moet het werken, maar let wel, dan heb je volle bak toeren en blad uitslag, dus dan gebeurt er wel wat (nogmaals als je niet heel ervaren bent dan zou ik dat niet doen).
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Eigenlijk moet je in de lucht ook niet schakelen tussen "normaal" en "stunt"
    je toerental is anders, EN je pitch is anders.

    dus ja. hij hoovert in normal. jij schakelt, toeren gaan omhoog (dus bij gelijkblijvende pitch zal de heli stijgen)
    tegelijk gaat de pitch op die stickstand ook wat omhoog. dus die heli gaat nog harder omhoog.

    Dus, als je naar stunt wilt, zet je de heli op de grond, motor even uit.
    daarna schakel je naar stunt, en laat hem in stunt optoeren.
    daarna ga je pas pitch geven om op te stijgen.
    maar, met veel toeren en pitch gaat het ding nogal "enthousiast" reageren.
    waarschijnlijk een stuk wilder dan de meeste gevorderde piloten het prettig vinden..

    Wil je perse in de lucht schakelen, moet je de toeren veel meer in de buurt van elkaar leggen als je hoovert.
    en de pitchcurve moet op het hooverpunt identiek zijn. liefst na het hooverpunt ook trouwens.
     
  7. Lumi_construct

    Lumi_construct

    Lid geworden:
    24 jun 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Wellen
    Ook al wil je hem naar onder doen gaan in stunt mode komt,er geen beweging in zijn swashplate dus wilt,hij alleen maar omhoog. Dat bedoel ik zelfs al trek je naar onder hij zal altijd stijgen
     
  8. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Activeer je niet per ongeluk de safe mode?
     
  9. Lumi_construct

    Lumi_construct

    Lid geworden:
    24 jun 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Wellen
    Misschien dat mijn dx6i wat verouderd is voor dit model, safe mode heb ik,nog nie gevonden hoe,je dit activeerd
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    maar.
    als de swash omhoog gaat en daar blijft, zou je dan niet eerst op de grond net zo lang gaan spelen met de instellingen tot hij wel goed reageert?
    altijd les 1, het is leuk dat de fabrikant allemaal instellingen in zijn handleiding zet, maar jij moet controleren of het toestel ook goed reageert.
     

Deel Deze Pagina