DX6i topic (tutorials & mods pag. 1)

Het blijft trouwens belachelijk hoe lang de 4 AA cellen in de DX6i meegaan... vanmiddag nog even staan vliegen en er zit nog steeds 5,2V in!
Daar snap je toch niks van... kost het minder energie om 2.4 Ghz op te wekken of zo?

Ik bedenk nog... als je bij Heliguy bestelt krijg je vast ook wel een 230V laadsnoertje...

The hidden menu is available by pressing the two horizontal trim switches to the center (left one to the right and right one to the center) while switching on the transmitter.

A checksum and version is displayed (my one is 0.91 20071203) - after releasing the two trim switches it is accessible with the left horizontal trim switch moving it to the right.

Trainer, throttle cut and Rudd D/R seem to be display tests.

MIX switch set to 1 shows matrix with U M D values for T A E R (I assume upper middle down for throttle, aileron, elevation and rudder)
Switching one of the ELEV D/R , GYRO or AIL D/R switches to 1 enables to change the lower, middle and upper values by moving the sticks fully down, to the middle or fully up and holding them there for some seconds.

F MODE switch enables a Switch test, showing 0 or 1 for each switch and following any switch changes. The beeper is on while this menu is shown...

Pressing the roller shows the MONITOR, showing the servo positions while the sticks are moved. Unfortunately, I didn't find a way to modify the mode.
Pressing the roller again leaves the monitor and enters the setup list. I didn't find any additional setting in setup list and adjust list up to now."

Te laat...er zijn al wat waarden veranderd. Maar ik heb de originele opgeschreven.

....T ....A ...E ...R
U 933 974 944 936
...930 969 944 933

M 498 511 479 491
...497 506 477 495

D 054 057 060 016
...054 057 058 035

Alleen de waarde van Down Rudder wijkt veel af.
De vraag is of ik iets vernaggeld heb of juist goed gecalibreerd? In het bewuste menu staat namelijk: "Read up AD", "Read mid AD" en "Read down AD". Waarschijnlijk staat AD voor ADjustment. Dit betekent dat als de waarden nu niet goed zijn ze weer naar de juiste stand ge-adjust moeten kunnen worden. Hmmm we zullen zien...spannend:nosmile:

Ik heb Horizon Hobby een mail gestuurd en net 'antwoord' gekregen.

I am not certain what those particular numbers menu, but I would advise leaving them in the stock configurations myself. All radios have internal menus, but that doesn't mean they should be altered.

Dit 'antwoord' was het 2 weken wachten wel waard, NIET dus:bad-words: Ijzersterk advies ook, als je aangeeft dat de 'numbers' reeds verandert zijn!

Hebben mensen ervaring met het binden van hun DX6i aan AR6000's (dus de DSM, niet DSM2 ontvangers)? Met mijn BR6000's kan het ruim 5 minuten duren eer ik een bind heb of het bind helemaal niet en moet ik het een keer of 4-5 opnieuw proberen. En zo nu en dan verliest hij die bind informatie ook nog eens spontaan waardoor ik die hele song-and-dance nog een keer kan gaan doen.

Ik lees op de amerikaanse fora ook dergelijke problemen. Mijn grootste probleem is dat de DX6 omdat deze door de DX6i vervangen is in weze steeds schaarser word op de markt en er compatibiliteits problemen zijn met de DX6i i.c.m. DSM ontvangers.

Vanmorgen een MiniSwift (klein vliegend vleugeltje) ingesteld in de DX6i.
In de veronderstelling dat alles zich wel liet inregelen via de zender heb ik de 2 elevon servo's gewoon luk-raak op de print van de AR6300 ontvanger gesoldeerd (heb geen servo's met JST stekkers).
Wat bleek na wat reversen hadt ik UP-DOWN goed werkend maar Rol juist verkeerd-om. Vergeefs alle menu's doorgelopen om ergens een optie te vinden om de Rol-knuppel te reversen ipv de onderlinge servo's, bijv. door het instellen van een negatieve waarde (niet mogelijk dus).
Toen maar de handleiding gecheckt om te zien hoe de servo's aangesloten dienen te worden of waar de verborgen optie zit. Servo's waren goed aangesloten en er is geen spraken van een verborgen optie.
Keertje Googlen leerde al snel dat er dus een fout in de handleiding zit, bij Delta's moet het linker-roer dus aangesloten worden op de Elev-port en het rechter-roer op de Aile-port.
Aangezien ik het niet zocht om de kabeltjes om te solderen, ik vrees dat het fysiek ook niet mogelijk is, nu kom ik eigenlijk al kabel lengte te kort. Heb ik de Elevon optie maar uitgezet en de 2 mixers maar gebruikt om het spul juist aan de praat te krijgen. Hiermee denk ik evt. zelfs een extra voordeeltje te hebben omdat het nu wel mogelijk is om rol-differentatie in te stellen, is wel ff goed opletten dan.

Jammer dat er geen instelling is waarbij je een hele knuppel-functie kunt reversen, m'n andere zenders (MPX 3010, 4000 en Fut 9Z) kunnen dit wel, maar dat zijn ook andere klasses.

Rick

dx6i throttle problemen

ik heb een dx6i zender en heb een probleem met mijn gas als ik in monitor kijk gaat het pijltje maar een heel klein stukje en als ik een servo op dit gas kanaal aansluit gaat die ook maar enkel een klein stukje van de servoweg bewegen . weet iemand een oplossing anders ga ik de verkoper benaderen (modelbouwwinkel in usa)

grtz harold

Heb je wel alle eventuele beperkingen v/d uitslag gecontroleerd? Ik opper maar wat: throttle cut, throttle hold? Heb je al gekeken in het throttle curve menu? Verschuift de verticale lijn daar wel van 0 naar 100 als je de gasstick van low naar high beweegt?!

Wellicht dat anderen je precies kunnen uitleggen waar dit aan ligt...

P.s.:Ik heb 7 posts boven de jouwe neergezet hoe in het speciale menu te komen. Als niks anders werkt zou je misschien daar een kijkje kunnen nemen. Ik heb van de Product Support Team Member van Horizon Hobby geen fatsoenlijk antwoord gehad op mijn vraag of dit menu bestemd is voor het calibreren v/d stickuitslagen of dat je er juist wat mee vern**kt; dus...op eigen risico. Ik heb vooralsnog geen problemen ondervonden nadat ik in dit menu wat waarden verandert heb. (De DX7 heeft ook zo'n menu en dat is juist voor calibratie v/d sticks.)

Heb je wel alle eventuele beperkingen v/d uitslag gecontroleerd? Ik opper maar wat: throttle cut, throttle hold? Heb je al gekeken in het throttle curve menu? Verschuift de verticale lijn daar wel van 0 naar 100 als je de gasstick van low naar high beweegt?!

Wellicht dat anderen je precies kunnen uitleggen waar dit aan ligt...

het throttle curve menu werkt alleen als je in een heli programma zit. ik zit in een vliegtuig programma, ik heb inderdaad gekeken in het hidden menu en bij de calibratie waarden, maar als ik mijn gasknuppel beweeg veranderd er niets. de andere functies(aileron,rudderen elevator) bewegen wel. ook in het travel adjust menu gebeurd er niets als je de gasknuppel beweegd. gisteren shop in amerika gebeld en vandaag gaat die retour naar amerika, en als het goed is krijg ik voor de verzendkosten die ik maak een tegoedbon (voor mij goed daar ik in deze webshop toch regelmatig bestel) gelukkig nu even op vakantie dus hoef de zender niet al te lang te missen en daar ik deze zender gebruik als trainer zender voor mijn zoontje is het niet zo'n ramp, daar er bij ons in de club meerdere spektrum zenders zijn die ik aan min jr x9303 2,4 ghz kan koppelen....

maar toch bedankt voor de info......

dx6i throttle problemen

toch nog maar even wat gecheckt, ook in het heli programma werkt de throttle niet en evt mixers staan allemaal uit tevens in het heli menu geen reactie op de pitch dus zal toch wel een probleem in de zender zijn... nu hem maar weer snel inpakken en op de post doen want ons vliegtuig :zon: vertrekt over een paar uur.......

grtz harold

heeft de dx6i servo reverse? ik zie het niet staan.

General
• Integrated Timer
• Dual Rate and Expo
• Dual Speed Trim Scroll
• Model Name
• Model Type
• Throttle Cut
• Trainer Mode
• Model Copy
• Travel Adjust
• Sub Trim
• Servo Monitor

Airplane
• Flap
• P-Mixes (2)
• Flap-Elevator Mix
• Dual Aileron Mix
• V-tail Mix
• Delta Mix
• Aileron Differential

Helicopter
• Gyro Adjust
• Graphic Throttle Curve
• Graphic Pitch Curve
• P-Mixes (2)
• Revo
• Swash Type: Normal, 120-deg CCPM

Pip, ken jij het gemak van de gebruiksaanwijzing? Gebruik eens een zoekmachine dan vindt je nog eens iets. :)
Ik heb even met Google gespeeld en vond DIT. Kijk eens op pagina 25. 8O :) :)

bedankt. had er even niet aan gedacht om in de gebruiks aanwijzing te kijken.

en heb er hier eigenlijk nog niks overgelezen... maar heeft iemand al een probleem met het scroll wiel gehad? had op rcgroups gelezen dat die nog wel is in de behuizing wil verdwijnen.

Laatst bewerkt:
Kan ik de DX6i ook gebruiken voor de EF 74" Yak?Die heeft 1servo per airelon en 1voor de rudder en 2voor de hoogte...

Laatst bewerkt:
Kan wel.

DualAileron is aanwezig voor 1 servo per aileron.
2 servo's op hoogte is standaard niks voor aanwezig, maar is te doen met een split kabel in het toestel.
Je kunt ook de 2 mixers gebruiken om het 'Gear'-kanaal geschikt te maken voor de 2 hoogte-servo. Je hebt wel alletwee de mixers nodig, 1-tje om het hoogte-roer naar het Gear te mixen de andere om het Gear-negatief naar zichzelf te mixen zodat de schakelaar niks meer doet. Dus niet echt een mooie oplossing, maar het kan wel.

Rick

bedankt. had er even niet aan gedacht om in de gebruiks aanwijzing te kijken.

en heb er hier eigenlijk nog niks overgelezen... maar heeft iemand al een probleem met het scroll wiel gehad? had op rcgroups gelezen dat die nog wel is in de behuizing wil verdwijnen.

hier las ik ook veel over op rc groups, ik heb hier echter nog nooit een probleem mee ondervonden en het doet ook heel degelijk en stevig aan.

hier las ik ook veel over op rc groups, ik heb hier echter nog nooit een probleem mee ondervonden en het doet ook heel degelijk en stevig aan.
Wat is 'veel'? Laten we hopen dat het maar een klein percentage zenders betreft waar dit mee gebeurt.
Mijn roller is (nog) prima maar hij is ook nog behoorlijk nieuw.
Wel heb ik 'last' van het andere bekende verschijnsel dat er 2 stappen in het menu verspringen als je de roller maar 1 tik verdraait.

Hallo,

Zijn er ook batterijen en een lader bij de kit inbegrepen?Zoals op de site aangegeven.

mvg,

Gor

Er zijn bij alle dx6i's een set van 4 oplaadbare batterijen inbegrepen deze zijn erg goed. Ik heb mijn dx6i bij UH besteld ik kreeg hier geen lader, bart bestelde hem ergens in florida die kreeg wel een lader maar die is niet te gebruiken omdat er een andere stekker aan zat(opzich geen probleem als je verloopje hebt maar hij werkt ook op een ander voltage), dus als je er een bij krijgt is deze waarschijnelijk niet te gebruiken.

Back