dx6i voor RC car - gas achteruit programmeren mogelijk?

Dag mensen,

Korte vraag: is het mogelijk om de dx6i zo in te stellen dat de throttle stick in de middenpositie geen gas, throttle stick onderen gas achteruit en throttle stick naar boven gas vooruit geeft?

Dit is voor mij geen permanente oplossing, meer een proefje. Misschien weet iemand hier meer over!

Alvast bedankt!

Volgens mij moet dit zonder problemen kunnen.
Wat voor auto? Elektro neem ik aan? Met brandstof is het sowieso geen probleem aangezien het daar afhankelijk is van de stand van de servo.

Ik heb alleen geen idee hoe dat met elektronische regelaars werkt...

Als het werkt, miisschien een veertje in de zender bouwen zodat ie netjes neutraal blijft staan.

Hey kerel,

Bedankt voor de snelle reactie. Het werkt allemaal, dat is het probleem niet. Leuk idee met het veertje, dat zal ik zeker proberen. Maar wat ik dus moet weten is of ik de stick movement kan programmeren. Nu heb ik alleen de gascurve voor een helicopter/vliegtuig, dus ik kan alleen vooruit rijden. Ik wil echter ook achteruit kunnen rijden en weet niet hoe en OF dit wel kan worden geprogrammeerd in de dx6i. Dus: neutrale stick = geen gas; stick naar boven = vooruit rijden; stick naar onderen = achteruit rijden.

Volgens mij moet dit zonder problemen kunnen.
Wat voor auto? Elektro neem ik aan? Met brandstof is het sowieso geen probleem aangezien het daar afhankelijk is van de stand van de servo.

Ik heb alleen geen idee hoe dat met elektronische regelaars werkt...

Als het werkt, miisschien een veertje in de zender bouwen zodat ie netjes neutraal blijft staan.

Ik bedenk me net: is er een verschil tussen regelaars in RC auto's (elektrisch) en vliegtuigen/helikopters? Ik heb het dan niet over het vermogen. Aangezien mijn stock regelaar van 30A onlangs is doorgefikt heb ik een reserveregelaar van mijn zweefvliegtuig van 30A gebruikt.

Weet iemand hier iets van?

Een autoregelaar kan voorzien zijn van een achteruit, net als die van een boot. Lijkt me ook dat het remgedeelte voor een auto zwaarder is uitgevoerd. Bij een vliegtuig regelaar heb je geen achteruit (zie je het voor je, prop ineens vol achteruit :mrgreen:) en de rem wordt enkel gebruikt om de prop stil te zetten.

Haha nee idd, dat snap ik wel. Maar dat was ook mijn vraag, het is een technische "beperking" van die regelaar die ik gebruik. Dat verklaar ook waarom met original pistoolzender + ontvanger geen achteruit lukt. Dan hoef ik eigenlijk alleen een nieuw regelaar te bestellen. Any suggestions? Liefst 30A voor (relatief) weinig geld maar betrouwbaar. Je weet wel... ;-)

Een autoregelaar kan voorzien zijn van een achteruit, net als die van een boot. Lijkt me ook dat het remgedeelte voor een auto zwaarder is uitgevoerd. Bij een vliegtuig regelaar heb je geen achteruit (zie je het voor je, prop ineens vol achteruit :mrgreen:) en de rem wordt enkel gebruikt om de prop stil te zetten.

Back