Dx6i

Ik zit er hard over te denken om een dx6i aan te schaffen. Ik wil hem gebruiken voor de blade modellen, phoenix sim en evt een goedkoop schuimbeginnervliegtuigje. Dus geen grote heli's. Nu zie ik ze best veel tweede hands. Is er nog iets waar ik op moet letten als ik er een koop? Hoe oud mag ie zijn? Heb gelezen over dsmx, maar dat zegt me eigenlijk niet veel, behalve dat het minder storingsgevoelig is.( Als er iemand wat in de aanbieding heeft, ook de phoenix sim, hoor ik het trouwens graag)
gr Leo

Als je 100% zeker weet dat je bij die kleine modellen blijft is de dx6i prima. Als je denkt dat de kans bestaat dat je ook groter gaat vliegen (lees: het is verslavend!!!) kijk dan ook even naar de dx7s (dx8 is een optie maar gelijk een stuk duurder maar met grotere modellen wil je eigenlijk wel 3 flight modus hebben al gebruiken slechts weinig mensen die alle 3).

Er bestaat namelijk een kans dat je je gaat ergeren aan de niet zo goed gelagerde sticks. Ik heb een dx7s noodgedwongen aangeschaft voor mijn mcpx omdat ik gewoon het gevoel van mijn futaba T8FG afleerde die erg goed gelagerd zijn.

Maar als je die ook met de dx6i vliegt heb je daar geen last van, alleen kom je waarschijnlijk al gauw opties te kort. Een dx6i is niet duur dus het risico is laag.

;)

Back