DX7 countdown timmer

crash1000

Vriend van modelbouwforum.nl
Hi,

Ik ben van plan om een DX7 te kopen maar... Ik zou eerst heel graag weten hoe zijn een countdown timer werkt.

Is hier iemand die DX7 gebruikt? indien ja....

1) Kun je het horen als het af gaat?
2) Kun je het mixen met een knop of liever met gas stick?
3) Is er ook een verschill in DX7 heli and air mode? of is het maar een DX7 en je kan zelf per model aangeven of je een heli vliegt of vliegtuig?

Alvast bedankt.

Groetjes,
sam

Ik vlieg zelf een dx7.

1) Kun je het horen als het af gaat?
De timer begint geloof ik 10sec voordat je 0 bereikt met elke second een piep. Ja dus.

2) Kun je het mixen met een knop of liever met gas stick?
De countdown timer kan je volgens mij niet met gas meemixen. Setten en resetten gaat met knoppen op de zender.

3) Is er ook een verschill in DX7 heli and air mode? of is het maar een DX7 en je kan zelf per model aangeven of je een heli vliegt of vliegtuig?
Ik heb een heli DX7 en vlieg er alleen vliegtuigen mee. Enige verschil is volgens mij dat standaard bij een nieuw model het heli menu wordt gekozen. En ik dacht dat een schakelaar omgewisselt was??....

Sinds een weekje ook in het bezit van de DX-7.

Timer werkt zoals Tom al zei hetzelfde als die van Futaba, 10 sec. voor eind zowel up- als downtimer elke sec een piep en als laatste een lange pieptoon.
Het enige probleem is dat de timer niet aan te sturen is via een stickpositie, alleen via knoppen op de zender te starten/resetten. ( klagen er veel over dat gemis )
Verder heeft de zender geheugen voor 20 modellen en is ieder model afzonderlijk in te stellen als plank of heli.

crash1000 zei:
hmmm.... heeft x9303 echt een meer waarde in jullie ogen? (prijs/mogelijkheden)

2 kanalen, als je die extra kanalen niet nodig heb zie ik de meerwaarde niet. Kast is zelfde bouw, zet hebben niet eens het zwaartepunt van het nekbandoogje verplaatst, dit is 1 van de grootse ongerieven op de DX7. (Makkelijk op te lossen overigens) Verder vind ik het de meerprijs absoluut niet waard.

SPM2712-450.jpg

JRP2910-450.jpg

Bij de 9303 gaat het niet alleen om de extra kanalen.
Ik gebruik de DX7 al sinds februari en voor mij is deze genoeg, maar de 9303 is van een hele andere klasse.
De DX7 is wat alround, de 9303 voor de veeleisende piloot met vele mix functies.

De 9303 heeft bv meerdere typen heli's, meerdere typen fixed wings ed (DX7 één van elk)
Je kan meerdere gyros aansturen, meerdere idle-up functies, dual-rate en expo over meerdere assen.
Bergen mixers en meerdere timers.

Je ziet, veel meer mogelijkheden als je ze weet te gebruiken :D

Dus ja, zijn geld waard als je een pro user bent.

Back