DX7s, DX8 of toch maar bij de DX6i blijven?

Goedendag, ik ben al een tijdje aan het denken om te sparen voor een nieuwe of tweedehands zender met sowieso accu telemetrie voor vliegtuigen en helikopters. En het liefst blijf ik bij Spektrum, duuuus...

Ik zit te denken over de Spektrum DX7s of DX8. Als ik mij niet vergis hebben ze allebei ondersteuning voor accu telemetrie alleen zit dan bij de DX8 ook alles er al bij geleverd. (Ik heb nu alleen een OrangeRX ontvanger dus zal ook een nieuwe ontvanger nodig hebben.)

Even dus een paar wensen op een rijtje mocht men dat willen weten.

- Ik wil dus helikopters maar vooral vliegtuigen besturen.
- Telemetrie ingebouwd, eventueel al meegeleverd met zender als dit niet uitmaakt in kosten of zelf voordeliger is.
- Zender ben ik van plan jaren te gebruiken, kan zijn dat ik dus uiteindelijk gear en flaps functie nodig heb, dus sowieso minimaal 7 kanalen.
- Vervelend dat alleen vanaf de DX8 dat je een backlit scherm hebt, maar een verlicht scherm is wel erg fijn.

Dit is puur even aftasten van of het geen enorme geld verspilling is, veel van deze functies zijn extra luxe, en sommigen kunnen ook op andere en voordeligere manieren worden verkregen misschien, echter alles in één zender is wel netjes en fijner. En misschien ben ik gewoon verliefd op de DX8... :rolleyes:

dx8 is leuk als je er geld voor hebt. ik heb zelf een dx-7s en ik kan zeggen dat er ook gewoon voldoende functies op zitten om een hele tijd mee door te kunnen.

backlite is leuk maar overdag zie je er toch bijna niets van en missen doe je het ook niet echt als je niet s'nachts vliegt.

die orange rx kun je natuurlijk gewoon gebruiken met een dx7s dx8 of dx6i alleen een dx6i heeft geen telemetrie.

Nope, DX6i heeft echt alleen de minimale computer-zender functies geloof ik. Wat mij ook niet echt duidelijk is, op backlit en een achtste kanaal na, is wat nou verder de verschillen zijn tussen de DX7s en DX8. Heeft de 7s ook flight-data, Li-Po voltage en dergelijke of missen die inderdaad?

De DX8 heeft iets meer mogelijkheden .
Maar of je dat de prijs waard vind is persoonlijk .
schakelaars zijn 3 standen in plaats van 2 standen .
Een schakelaar minder .
Meer mix programma's .

-Wanneer je momenteel een nieuwe DX8 koopt krijg je er normaal 3 ontvangers bij !
-Het backlight display zoals in de DX8 is toch wel iets wat ik niet meer wil missen in een zender.

- Zender ben ik van plan jaren te gebruiken, kan zijn dat ik dus uiteindelijk gear en flaps functie nodig heb, dus sowieso minimaal 7 kanalen.

Dit is puur even aftasten van of het geen enorme geld verspilling is, veel van deze functies zijn extra luxe, en sommigen kunnen ook op andere en voordeligere manieren worden verkregen misschien, echter alles in één zender is wel netjes en fijner. En misschien ben ik gewoon verliefd op de DX8... :rolleyes:

Ik zou zeggen wel geldverspilling als je al een DX6i hebt! Daar kan je namelijk zowel flaps als gear tegelijkertijd gebruiken! Dus waarom... zou je een DX8 aanschaffen? Of 7 natuurlijk... Kan op de DX6i ook allemaal.!

Vriendelijke groet,
Jasper

Het is inderdaad meer luxe dan kritisch nodige functies. Het gaat mij vooral om de Telemetrie, iets wat de DX6i niet heeft. Kan ook losse apparaatjes kopen, maar het is wel handig als het al ín de zender zit. Let wel dat ik voorlopig met de DX6i verder ga, moet eerst een hand vol accu's hebben. :mrgreen:

Nick,

bedenk wel dat je met een telemetrie zender ook een telemetrie ontvanger nodig hebt wil je de telemetrie gebruiken. en deze zijn stukken duurder als de standaard rxjes.
en bij mijn DX7s zender zat standaard geen telemetrie ontvanger. ik weet niet hoe dit bij de DX8 is. ik zou voorlopig lekker met die dx6i blijven vliegen als ik jou was. deze zender heeft echt niet de minimale functies. zelfs voor grote elektroheli,s voldoet hij, mits je aan 1 idle up mode genoeg hebt. lastiger wordt het als je brandstofheli,s gaat vliegen met een governor. maar ik begreep dat je eerst met vliegtuigen verder wou.

Grt

Nick,

bedenk wel dat je met een telemetrie zender ook een telemetrie ontvanger nodig hebt wil je de telemetrie gebruiken. en deze zijn stukken duurder als de standaard rxjes.
en bij mijn DX7s zender zat standaard geen telemetrie ontvanger. ik weet niet hoe dit bij de DX8 is. ik zou voorlopig lekker met die dx6i blijven vliegen als ik jou was. deze zender heeft echt niet de minimale functies. zelfs voor grote elektroheli,s voldoet hij, mits je aan 1 idle up mode genoeg hebt. lastiger wordt het als je brandstofheli,s gaat vliegen met een governor. maar ik begreep dat je eerst met vliegtuigen verder wou.

Grt

Voor flaps en gears is de kist zodanig groot dat je toch al 8 kanalen nodig hebt..... 2 aileron, 2 flaps, 1 elevator(soms 2). 1 rudder, motor en dan de gear... Zit je op 8....

dx7s heeft een 3 standen schakelaar op flaps en op aux2 (7e kanaal volgens mij) zit een draaischakelaar waar je bijvoorbeeld airbrakes op kunt zetten verder kun je alle kanalen met elkaar mixen met de 5mixes en dan heb je ook nog 2 standaard mixes er bij genaamd aileron-rudder flap-ellevator

verder is er nu een aanbieding waar je bij een dx8 er 2 ontvangers extra bij krijgt een micro en een 6ch waar je vast ook wat aan hebt.

aan telemetrie is de dx7s het zelfde als de dx8 je hebt daarbij niet meer of minder.
Spektrum DX8T DSMX mit 3 Empfängern | Spektrum Fernsteuersets | SPEKTRUM | Fernsteuerungen / Module | Elektronik

naar verhouding wat je er bij krijgt is de dx8 goedkoper met die 3 ontvanger aanbieding.

Hallo mensen,

Ik zit dit gesprek eens goed door te lezen en ik heb nog steeds een vraag daar over.

Ik heb een Spectrum DX6i nu heb ik een qaudcoter over genomen vandaag en daar op zit GPS en Dreamcatchet fligtcontrol
FY-91Q navigation edition, met Auto hover,Auto return to home en Auto balance.

Dus, schakelaar om en toestel blijft op vaste plek en hoogte hangen...
Help... ik ben te ver en zie niet meer wat ik aan het doen ben...;
schakelaar om en de Gaui komt automatisch, gemoedelijk terug naar het startpunt.

Nu is mijn verteld dat je minimaal 5 kanalen nodig heb daarvoor dus mijn Spectrum DX6I is voldoende!!

Als ik het zo lees op dit forum ben ik er nog niet.

Ik heb een AR6210 met DSM technology ontvanger.

Wie kan mijn helpen met de juiste informatie? Kan ik mijn zender ontvanger gebruiken daarvoor of heb ik alleen een telematrie ontvanger nodig of.....

Bedankt alvast voor het lezen van mijn verhaal.

Als je telemetrie belangrijk vind zou ik toch nog maar even serieus naar Graupner kijken. Die liggen ver voor op spectrum wat dat betreft.

Als je alleen telemetrie als extra wilt is dit ook als losse module verkrijgbaar bij HobbyKing.: Quanum 2.4Ghz Telemetry System (Volt/Amp/Temp/mAh) V3.0

Die heb ik ook voor mijn kleine modellen, die zit op mijn DXI6 remote. Echter als je het gaat vergelijken met Graupner.
- Maximaal 6s en op een Graupner electric air 14s
- Maximaal 100 amp waarbij Graupner 150 amp en zelfs een piek van 320 amp kan hebben
- Geen hoogte meter
- Geen GPS
- Niet standaard in je remote LCD
- Geen extra telemetrie scherm mogelijk

Leuk voor op kleine modellen maar voor mijn grote modellen gaat het niet werken.

Mooi alternatief idd
Ik heb genoeg ruimte dus kon de Electric air makkelijk kwijt.
en ik wilde heel graag cell meeting erop.

Back