DX7S instellingen voor een Trex 250

Ik heb sinds vandaag een Trex250 (met flybar)
Als zender heb ik een DX7S met een AR7000 ontvanger.

Mijn eerste vraag is hoe ik alles aansluit op de ontvanger.

Tweede vraag, wie heeft er een bestand wat ik in de DX7 kan laden of de instellingen om in te geven in de zender.
Het liefst beginners instellingen en eventueel voor als het allemaal een beetje loopt.

Ik heb al rond gekeken op het internet maar kan niet echt iets vinden hoe het nu precies moet.

Zou mij hier iemand mee kunnen helpen.

Alvast bedankt!!
 
Ik neem aan dat je de handleiding er op na gelezen hebt? Kijk dan ook even op deze link : http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/SPM6600-Manual_DX6i.pdf

Op de ontvanger moet je altijd kijken waar je servo's zitten.

als je vaker met spectrum ontvangers/zenders heb gewerkt, zou je in principe de aansluitingen zo over kunnen nemen, doe dat dan 1 voor 1 met je servo's. Let er wel op dat je sommige instellingen reversed of normal moet zetten.

Kijk ook even op dit filmpje : 9dI4GFbowtQ[/media] & CCPM Full Setup Guide Part 2 Installing Servos & Wiring The Rx - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Instellen moet je niet zomaar van iemand of iets overnemen

Weet wat je insteld
Weet wat je doet, zodat je weet waar je verbeteringen aan kunt brengen

Ga er zowieso nooit van uit dat iets zomaar werkt als je iets van een ander overneemt
Verschillende merken gyro's en regelaars pakken dingen net wel eens andersom, grote kans dat er iets precies verkeerd gaat.

Pak de moeilijke route, laat het op een club of bij de zaak waar het vandaan komt instellen
Of doe het zelf, en kijk onder algemeen even in de algemene technische kennis sticky
Stevige lap tekst, maar de basis staat erin
 
Hoi, @dannylenaers:

goede keuse een 250er,
voor zender spectrum kan ik je niet helpen,
voor instellingen spectrum dus ook niet,
maar voor allgemeen instellen van een 250er Rex wel,

vlieg sind s 3 jaar 2 van die vogels met verschillene setups, geen fbl!

wat ik bedoel, zoek hulp, dat is geen woonkamer-mug zo als die heli op jou avatar, ...
booooiiing, ik hoop dat ik niet weer een ''beginner'' onvriendelijk heb behandelt.

serieus, mooie vogel, maar pittig,

Uwe
 
Hey Danny

Ik hoop dat je al aardig wat ervaring hebt met heli vliegen.
Zon schattig 250 is een zeer lastige machine.spreek uit ervaring.als eerste heli had ik die ook, eerlijk ben blij dat ik er van Af ben.heb nu een 600 size.
Je zou eens langs kunnen komen op de club.al wordt dat lastig ik weet dat alle heli piloten futaba vliegen.vraag op de club naar Daniel die kan je wel helpen schat ik zo.
 
Hey Danny

Ik hoop dat je al aardig wat ervaring hebt met heli vliegen.
Zon schattig 250 is een zeer lastige machine.spreek uit ervaring.als eerste heli had ik die ook, eerlijk ben blij dat ik er van Af ben.heb nu een 600 size.
Je zou eens langs kunnen komen op de club.al wordt dat lastig ik weet dat alle heli piloten futaba vliegen.vraag op de club naar Daniel die kan je wel helpen schat ik zo.

Ja voor leren is een 250er lastig,
beter (het budget bekeken) is een 450er,
maar je moet die 250er mug wel gevlogen hebben,
ik vind ze nog steets mooi,
Uwe
 
Ja voor leren is een 250er lastig,
beter (het budget bekeken) is een 450er,
maar je moet die 250er mug wel gevlogen hebben,
ik vind ze nog steets mooi,
Uwe

het blijft ook een beetje mijn Ex kindje zo'n 250 maar ze zijn tricky hoor.
en nog een advies danny ga er in gods naam niet binnen met vliegen in de huis kamer je vrouw/vriendin doet je wat als dat ding ongecontroleerd in de vitrine kast een landing maakt ;)
 
Mij is eens een WK op de voeten gevlogen, echt niet mooi,
maar als je met de vleugel van een 250er in contact komt,
gaat dat niet goed !

Dus niet binnen vliegen,
die knallt echt alles kapot, als die uit of control is.

gr. Uwe
 
Hey, ik heb de expo op 30% zodat deze in het midden minder stuurt.
Gyro op maar 57,5%, niet echt strak te noemen.
Voor de rest : 95% throttle, mischien zet ik hem morgen op 100 om te testen.

Oh je kan nog niet vliegen ?, hou die 250 eerst liever nieuw, tot je kan vliegen.
koop eerst een goedkope 450 + veel spares.
En vraag liever aan iemand om alles na te checken, die er verstand van heeft.
Zoals al werd gezecht : erg schattig zo'n 250, helaas voor jouw, absoluut geen beginners heli.
 
goede opmerking @molen:
het is inderdaad zo,

expo zou eigentlijk niet zo hoog zijn, maar bij de 250er kan je het wagen, dat hij nog te landen is,
je kan dat ook met een schakelar doen, bv. boven 30 Expo, onder 20 Expo,

en ook gyro zo laag, dat is bij deze normaal onder 60

groetjes van Uwe
en suc6 voor de TS !!
 
Allemaal bedankt voor de reacties, heb inmiddels 1min gevlogen en toen hardhandig geland met redelijk wat schade.
Maar ja zonder schade leer je ook niets helaas.

Ik kom wel eens een keer naar de club toe kan ik nog wat leren
 
Allemaal bedankt voor de reacties, heb inmiddels 1min gevlogen en toen hardhandig geland met redelijk wat schade.
Maar ja zonder schade leer je ook niets helaas.

Ik kom wel eens een keer naar de club toe kan ik nog wat leren

Let op,
die 250er kan wel wat hebben,
maar heel snel is ook de main-shaft krom
en ook de feathering shaft, wat ja nog geen probleem is,
.
die problemen komen later, als die kleinen lagertjes in en aan de rotorhoofd kapot gaan, en ook het heck niet meer goed doet,
.
een keer crash, gaat met wat geluk,
maar als je vaker crasht, moet je lagertjes verwisselen,
en dat is werk met die kleinen schroeven,
.
veel plezier
maar suc6 met oefenen en vliegen
gr. Uwe
 
een keer crash, gaat met wat geluk,
maar als je vaker crasht, moet je lagertjes verwisselen,
en dat is werk met die kleinen schroeven,

Helemaal met zulkse zachte schroefjes die vanuit de doos al doordraaien.
Ik heb gelijk alles door Torx schroefjes van de HK250GT vervangen,
( wat nu nodig was, sommigge op het frame waren direct al doorgedraaid, dat is een probleem voor later )
die torx schroefjes vertrouw ik tenminste om loctite op te doen.

Ook heb ik de antirotation bracket vervangen door de HK250GT, samen met de canopy stokjes,
gewoonweg super!, 10 maal beter als de originele Align!
tip van de week!
 
Hoi Molen,
.
die anti-rotation bracket heeft Align nu ook uit alu,
heb ik ook gekocht, en die canopy houders zijn makkie
te vervangen, als ze afbreken,
.
maar naar de schroeven, dat klinkt goed,
(voor de 450 heb ik schroeven met een grote kop,
da kan men ook maar met een tang hen)
.
:x-mas:waar koop je die (onder welke nummer) ,
best is PB om reclame te voorkomen, :thumbsup:alvast bedankt
(die doet ook niks meer die Uwe, laat zoeken van anderen, ha ha)
.
groetjes van Uwe
 
Hoi Molen,
.
die anti-rotation bracket heeft Align nu ook uit alu,
heb ik ook gekocht, en die canopy houders zijn makkie
te vervangen, als ze afbreken,

Oh is dat ook zo een systeem waarbij er geen schroefjes meer ingaan ?,
dat het schroefdraad al op de canopy stokjes zitten ?

:x-mas:waar koop je die (onder welke nummer) ,
best is PB om reclame te voorkomen, :thumbsup:alvast bedankt
(die doet ook niks meer die Uwe, laat zoeken van anderen, ha ha

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10249__HK_250GT_Screw_Pack.html

Kijk, dat is de link naar de schroefjes, zo heeft Danny er ook wat aan,
sorry voor de reclame, moeten ze van Align maar normale schroefjes leveren.

Volgens mij zit er in dit zakje niet alleen torx, ook kruiskop, mischien een paar zakjes bestellen?
Ik had toen in 2 zakjes niet voldoende torx voor een hele heli.
Mischien had ik pech?
 
Back
Top