DX8 & DJI GPS failsafe. Howto???

Na weken klungelen heb ik nog geen antwoord gevonden. Wel m'n Wookong op de grond omdat de test weer eens mislukte...

Kan iemand mij helpen het het instellen van de go home functie? Failsafe werkt niet en eindeloze speurtochten hebben het me niet kunnen uitleggen.

Ik rij overal heen en het hoeft zeker niet gratis! Ik zou enorm geholpen zijn.

Bedankt voor het lezen,

René Nieuwenhuis

Bedankt Solex,

Deze sprong er bij mij tijdens de zoektocht ook uit. Het probleem zit 'm meer in de DX8 denk ik. Verhalen over subtrims etc... geen idee hoe ik dat instel. Ben totaal blind met de Spektrum.

Een paar dagen geleden manuel omgezet in failsafe. Dat lijkt te werken maar de GPS functie doet het dan niet meer. Waarom niet? Geen idee. Volgens de software klopt het allemaal. Denk dat het instellingen van de DX8 zijn. Die heb ik niet zelf geconfigureerd en ook geen flauw idee wat het veroorzaakt.

Stuur me maar een PB ik kom uit sint anthonis bij boxmeer een 45 min bij je vandaag ik help je wel even.

Inmiddels in Sint Anthonis geweest en hartelijk ontvangen.
Gesleuteld aan de instellingen en de 'come home' proef op een testveld uitgeprobeerd.
Helaas was de reactie van mijn Wookong niet hetgeen we verwacht hadden.
Sprong in failsafe en... kieperde alle kanten op, recht de grond in.

Voordat de GPS voldoende (rode code uit) satellieten had gevonden zagen we een aantal keren de LED wit oplichten.
We denken nu dat er een fout in de GPS module zit en de informatie niet juist verwerkt na een failsafe opdracht.

Iemand andere ideeën?

ja position hold deed het wel. alleen hadden we wel last van dat de witte led regelmatig knipperde. en tijdens het instellen gaf de dji sofrware ook al een keer compass err aan. het lijkt er nu op dat gewoon af en toe de compass gps unit niet goed werkt. maar dan nog had de wookong niet over zijn as tollend de grond in mogen gaan.

uiteraard 2x zelfs. Verder kwamen we er ook achter dat Rene zijn dx8 niet helemaal jofel is op zijn rudder kanaal. Deze loopt zelf van een klein beetje van links naar rechts lijkt er op dat de pot meter niet lekker meer is. Maar ook dat had niet voor deze crash mogen zorgen.

uiteraard 2x zelfs. Verder kwamen we er ook achter dat Rene zijn dx8 niet helemaal jofel is op zijn rudder kanaal. Deze loopt zelf van een klein beetje van links naar rechts lijkt er op dat de pot meter niet lekker meer is. Maar ook dat had niet voor deze crash mogen zorgen.

Hmm, zit ook te kijken naar een DX8T als opvolger van mijn DX6i maar dit stemt niet hoopvol. Hoe oud is deze DX8?

Dat komt vaker voor. Zoek met Google maar eens met "DX8 rudder problem".

Dat komt vaker voor. Zoek met Google maar eens met "DX8 rudder problem".

bij ons op de club zijn er minimaal 3 die hem hebben terug gestuurt voor dit probleem
2 ervan kregen een nieuwe zender
zou even lang de winkel gaan waar je hem gekocht hebt

bij ons op de club zijn er minimaal 3 die hem hebben terug gestuurt voor dit probleem
2 ervan kregen een nieuwe zender
zou even lang de winkel gaan waar je hem gekocht hebt

Is dat bij de eerdere versies van de DX8? Hoeveel risico is er als ik nu een nieuwe koop?

Ik zou een graupner mx-20 hott kopen. Is op dit moment echt het meeste waar voor je geld. Heb hem zelf ook in gebruik. Gewoon super.

Ehemmm... zo te horen ben ik niet de enige met dit probleem. Google heeft waslijsten vol met exact hetzelfde euvel! Nou ja, wat kapot is, is te repareren gelukkig. Het is in ieder geval een duidelijk probleem.

Dat kan ik nog niet zeggen van de 'naar huis' opdracht van DJI. Blijf sowieso problemen houden met witte leds zodra ik de boel opstart. Zolang dat niet over is laat ik de failsafe fijn met rust. Ik twijfel er niet aan dat het me anders een nieuwe Wookong kost. En daar heb ik toch niet echt veel zin in.

De drang om het nog een keer te proberen heeft gewonnen... hij doet het :)

Ondanks witte led-waarschuwingen en de iPhone in de hand om de crash te filmen hebben de instellingen van mijn hulp in dit topic kennelijk toch hun werk gedaan.

Hier het resultaat. Het zoveelste filmpje van een auto come home maar voor mij een hele speciale. Met trillende hand genomen ;)

[media=youtube]Dhd4d0WJRdw[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back