Dymamite sport duo vraag??

Na het overlijden van mijn oude lader(KDS/Imax) heb ik vorige week een nieuwe lader gekocht. De keuze is gevallen op de Dynamite sport duo deze werd ook goed beschreven in M-auto, en je kan gelijk 2 lipo's laden.
Hij werkt simpel ,maar heb van de week al een keer geladen, het laden ging goed maar ik vind het balansen lang duren(geen klaar signaal gehad). Vandaag weer de accu's leeg gereden dus weer geladen heb nu 5uur lang de lipo laten balanceren maar hij geef dan nog geen signaal dat hij klaar is. Wat gaat of doe ik fout.
Ik heb lipo's(Grens ace 5800mA) die misschien 6x zijn op geladen met mijn oude lader was het geen probleem met een uurtje vol en gebalanceerd.
Met een tester geen rare spannings verschillen te zien. Duurt het echt zo lang met deze lader of is de lader niet goed?? wie kan mijn advies geven ?Wie heeft ervaring met deze lader??

Accu 2x gebalanceerd geladen met een I-maxB6 daarna geladen met de Dynamite duo.
Laat tijd was ongeveer 2 a 2,5 uur, ik verwacht dat de oude lader al wat langer niet goed was.

Als de onbalans niet noemenswaard is en de laadstroom is afgenomen tot minder dan 10% van de ingestelde waarde dan kan je het laden handmatig eerder af breken.
Na hoe veel tijd bereik je dat punt?
Er kunnen dan nog slechts enkele procenten van de maximum capaciteit bij geladen worden.
Een auto tank je ook niet af tot de laatste druppel.;)

Het laden duurt ongeveer 1uur tot 1,5 uur, dan is het verschil tussen de accu's 0,02 a 0,06volt. Maar ik heb altijd begrepen dat het verschil zo klein mogelijk en bij voorkeur gelijk moet zijn.

Back