Dyna-jet Red Head pulsejet motor

Hallo ik heb volgens mij een pulsejet motor hier liggen.

Lengte is 49cm en de diameter is 6,5cm.

mocht iemand dit model kennen?

ik hoor graag van jullie,

mvg,

Marcel

Laatst bewerkt:
Ongeveer 2kg stuwkracht...... leuk :) Wat is het verbruik eigenlijk? Het is hoog maar hoelang gaat bv 200cc mee? Niet dat je zolang dat lawaai wilt maar toch.... ;)

Ja.......... maar minder is beter :) Ik wil er ook graag 1...... ;) Een vriend van me heeft er 1 maar wil hem nog niet kwijt :(

Misschien kun je nog wat aangeven:
- Is hij helemaal compleet? Zit er een start mechanisme bij (vonk systeem?)
- Is hij gebruikt en zoja, hoelang?
- Waar komt hij vandaan (aankoop bewijs oid?)

hij is zoals op de foto, ik heb hem gekocht in combinatie met 2 andere motoren, ik heb ook nog een wankel motor gekocht een 4,99cc en een gewone 6,5cc osmax voor mijn charter.

Prijs zal ook heel erg afhangen van de staat waarin de pijp verkeerd. Is hij helemaal compleet zijn de kleppen nog goed etc, etc. Houd hiermee rekening bij je prijs.

dat is het nou juist ik heb alleen foto's om van uit te gaan, ik wilde 1 motor kopen maar die man wilde ze alle drie kwijt,
dus ik heb nou eerst hier gevraagd of er interesse is voor die motor, heb namelijk geen zin om te blijven zitten met 2 motorren, terwijl ik er maar 1 nodig heb, dus alles staat gereserveerd voor me tot zaterdag.

Op je foto is de pijp zelf niet verkleurd, goede kans dat 'ie nog nooit gelopen heeft. Andere onderdelen zien er wel redelijk geoxideerd uit (geeft aan dat de motor al wel een tijdje gelegen heeft), dus een opknapbeurt is wel gewenst. Het ventiel zou ik vervangen, maar dat is een slijtstuk (moet om de zoveel tijd vervangen worden)
Ontsteking wordt er voor zover ik weet niet bijgeleverd, maar is zelf te maken of anders kan het ook met een omgebouwde gasaansteker of een sterretje (vuurwerk)
Als je kunt aantonen dat 'ie loopt zal je er ongetwijfeld meer geld voor kunnen vragen dan wannee de koper maar moet zien of hij hem aan de praat krijgt.

PS: wel een paar oudjes die de verkoper daar in de aanbieding heeft. Volgens mij is geen een van die motor jonger dan 15/20 jaar

Laatst bewerkt:
Waar woon je eigenlijk? Als het in de buurt is wil ik graag een keer komen kijken als het spul hebt liggen :)

Let op: hij heeft de motor (nog) niet. Hij wil een andere motor kopen, maar de verkoper wil het liefst alles in 1 keer kwijt.

Kan ik m lenen? Kan ik eiindelijk eens een keer fatsoenlijk tegen die nachtelijke (vaak lawaaiige) buurtfeestjes op..

Effe een keer starten.. Minuutje lopen.. Stil. :mrgreen:

Je kan de mijne wel lenen. Hij maakt geneg herrie om de campingbewaking in actie te krijgen (getest en geslaagd ;))

Ik heb nog een andere foto opgevraagd, en volgens mij is de dyna-jet red head niet of nauwelijks gebruikt.

Mvg,

Daphne en Marcel

Back