Dynaflite Talon

hmm, nee ik denk dat dat niet gaat passen. Model heeft een heel spitse punt. Of je moet heel veel neus eraf halen. maar dan krijg je een korter model. Maar als je een beetje creatief bent kan je de neus natuurlijk ook wat groter (breder) maken, terwijl je aan het bouwen bent.

Vanzelfsprekend wordt hij korter, met het extra gewicht van de motor in de neus is dat ook wel nodig, anders moet je je accu in bijna de staart plaatsen. Kijk...Ik heb geen idee hoe groot de romp in het echt is, ken hem alleen van het plaatje, ik vraag me dus af hoeveel ruimte er overblijft voor de radioapparatuur als de neus ingekort wordt tot dat een sp400 er net in kan.

heel weinig. Alleen als zweveruitgerust, heb je al vrij weinig plek voor servo's, ontvanger, accu. Je kan geen standaard servo's/accu gebruiken. Lijkt me niet zo slim om hier een elektro van te maken.

thnx! jammer maar helaas....ga ik verder zoeken naar iets wat klein en met sp400 te elektrificeren is.

(bij de wee..ik zie bijna door de bomen het bos niet meer dus als er iemand een tip heeft voor een klein agiel zwevertje....ik weet het echt even niet meer)

de skeeter van dynaflight is wel omte bouwen voor een speed 400. Alleen heeft deze geen rolroeren...
ik weet niet of dat erg is?

ik heb al iets als een skeeter (alleen totaal ander profiel).....alleen wil ik wat meer capriolen uit kunnen halen dan nu het geval is met alleen richting-hoogte

Misschien een beetje laat, maar ik denk toch echt dat er een speed 400 in past met gemak.

Een Talon met speed400 was zo'n dikke tien jaar geleden één van mijn eerste Electrokistje.
Natuurlijk moet de neus ietsje wijder worden gemaakt, gewoon een motorspantje waar de speed400 op past en die dan gebruiken ipv de orginele spant, details weet ik echter niet meer daarvoor is het net iets te lang geleden. Wat ik nog wel weet is dat ik acht sanyo 500ar celletjes gebruikt en dat het toen al een leuk kistje was met het beperkte motorvermogen.
Met lipo's en brushless zal de fun nog veel en veel groter zijn, bouwen dus!

Dirk

ps. Ik heb er ook eentje versleten op Cap Blanc Nez natuurlijk zonder motortje en ook daar is het een aanrader bij niet al te zwaar weer.

Hoi,

Beetje oude topic maar heb al jaren een Talon op zolder liggen half afgebouwd en moet de romp nog deels afmaken.
Maar aangezien ik in de betuwe woon en er geen duinen of hellingen zijn zie ik dit kistje ook niet zo zitten.

ofwel heb het leuke idee om er een leuke 49 grams brushless in te gooien met een 3S lipo. Denk hem dan op circa 500 gram te krijgen met 700 a 800 trekkracht dus zou leuk moeten vliegen.

Goed plan of valt ie dan uit elkaar? :D
Zou mij een leuke mini hotliner lijken op deze manier.

Back