Een paar details: de tankdop op de vleugel, gemaakt van een halve 1watt weerstand; de nieuwe dummy motor; de nieuwe antenne, die wat meer lijkt op de originele antenne op de kluhv dhc2 (weet iemand welk type antenne dit is?); en last but not least: het toestel in de huidige vorm. N.b. de kleuren komen niet goed over, mijn telefoon is geen supercamera. Dat kun je zelf zien: het oranje van de vleugeltips is in werkelijkheid hetzelfde als van de motorgondel.
Wat ik verder heb aangepast: de bevestiging van de vleugel. Dat gaat origineel met een paar flutschroefjes die na een paar vluchten schijnen los te raken. Ik heb de kunststof bevestiging uitgeboord, m3 draad getapt, vier draadeinden ingedraaid en met CA vastgezet zodat ik de vleugel nu moertjes kan vastzetten. Omdat ik er ook mee wil gaan watervliegen (hopelijk 6 mei a.s.) heb ik de floats ook geschilderd en van iets detail voorzien. De foto's daarvan volgen nog wel een keer. Eerst maar eens 'droog' vliegen.
De maiden is niet echt doorgegaan: het toerental zakte telkens direct in zodat zelfs taxiën niet goed ging. Dat bleek een slechte ESC te zijn. De verkoper (modelfreak in Wolvega) was zo vriendelijk een nieuwe op te sturen en dat gaat nu wel goed. Helaas dit weekend geen gelegenheid om te vliegen, hopelijk volgende week wel.