Dynam Cessna EP400

Ik denkt voor de zomer na de Easystar met een trainer
te gaan vliegen. De Dynam Cessna EP400 is RTF in 5min
voor 109 Euro. Iemand ervaring ermee. Is deze vergelijkbaar met bv Multiplex mentor qua vliegeigenschappen.

• Length: 762mm
  • Wing Span: 960mm
  • Wing area: 15.3dm sq
  • Flying weight: 430g
  • Wing loading: 28.1g/sq dm
  • Motor: Brushless Motor(kv1750)
  • Battery: LiPo 11,1V-1250 mAh - 10C
  • ESC: 18A
  • Radio: Dynam Ne-Ko 4 channel, 35 mHz
  • Servo: 3 stk Dynam microservo, 8.4g
  • Receiver: micro receiver - 5 CH
  • Propeller: 2 stk Dynam 8x4,3
  • LiPo lader: 12V Dynam LiPo 11,1V 3s

Dit heb je nog nodig om hem te gebruiken
  • 8 x AA Batteries
Garantie: 90 dagen.
Levertijd: 2 tot 10 werkdagen.

Foto's

Niet helemaal....

Hallo,

Deze cessna is niet helemaal vergelijkbaar met een Multiplex Mentor. Er zijn duidelijke verschillen in maat en gewicht. Dit toestel is een stuk minder goedmoedig dan een Easystar, wiebeliger dan een Mentor en een stuk windgevoeliger. Hij heeft dan ook maar de helft van de spanwijdte. Van de andere kant kan je er aerobatics mee die je met de EZ niet hoeft te proberen en door zijn lage eigen gewicht valt de schade van een harde landing vaak mee.

Daarnaast is een overweging dat het landingsgestel alleen geschikt is voor gladde oppervlakken, een 'knollenveld' vindt-ie niet leuk.

Voor een vlieger die helemaal comfortabel is met een Mentor is deze trouwens wel te doen. Ik heb een vergelijkbare kist als eerste vliegtuig geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes.

Groeten,

Marc

ik kocht de durafly Spit mk24 als eerste, ben wijselijk op zoek naar beginnersmodel gegaan

had ook naar deze gekeken, niet dus ...

Easystar is ook ongeveer 1m breedte (1.20) maar
een bovendekker als deze moet toch stabiel vliegen?
De wielkappen demonteren voor graslanding of
wielmods evt? Wil wat simpele earobatics kunnen
en niet zo'n lang landingstraject als met EZ.

ik kocht de durafly Spit mk24 als eerste, ben wijselijk op zoek naar beginnersmodel gegaan

had ook naar deze gekeken, niet dus ...

Is deze nog heel of heb je hem nog niet geprobeert?

Misschien is een iets kleiner toestel ook een idee om mee te beginnen, deze zijn vaak wat vergevings gezinder in crashes.

Ik ben begonnen met een Parkzone micro J-3cub( 3 Kanaals) hierna ben ik over gegaan op een Parkzone micro Corsair ( 4 Kanaals).

Let wel op , bij een 3 kanaals vliegtuig zal je rudder op de rechter stick zitten, wanneer je de overstap maakt naar 4 kanaals zal deze zich verplaatsen naar je rechter stick en komen er op je rechter stick dus de airlerons(rolroeren)

MvG

Vleugelontwerp

Ik denk dat een belangrijk verschil tussen de vliegtuigen ook is dat de vleugels een totaal ander ontwerp hebben. De vleugel van de cessna is plat, geen V-stelling (of nauwelijks). Een vleugel van een EZ heeft een flinke V-Stelling, hij 'hangt' in zijn vleugel. Dat is de reden dat de EZ veel stabieler vliegt. Ik heb overigens geen ervaring met de EZ II, die schijnt dat iets minder te hebben.

Groeten,

Marc

De vleugelvorm van de II is hetzelfde als van de I. Het verschil is dat de II uitgerust is met rolroeren waardoor ie wat makkelijker te sturen is.
Overigens hebben de vleugels van de EZ van zichzelf niet veel V stelling. Alleen zijn de vleugeltips omhoog gebogen. Dat geeft hetzelfde effect.

Willem.

Back