Dynam Hawk Sky 2.4GHZ zender probleem, HELP AUB

• Topicstarter Topicstarter 12rick12
  • Startdatum Startdatum
1

12rick12

Guest
Hallo,

Vandaag heb ik mijn Hawk SKy 2.4GHZ 4ch ontvangen, (Mijn eerste vliegtuig) ziet er echt super uit, alle electronica was al voorgemonteerd, dus ik dach ga eens kijken of ik alles aan de praat kan krijgen (heb nog niks gelijmd) binden met de ontvanger lukt al, de Elevator werkt ook, alleen de rudder doet helemaal niks, de servo slaat alleen uit naar voren als ik spanning op de regelaar zet.

Ik denk dat een van mijn zender instellingen niet goed is, er zat helaas geen handleiding bij de zender, ik heb de vogende instellingen nu:

RUDD = OFF
THRO = OFF
AILE = OFF
ELEV = OFF

Net zoals ik hem uit de doos haalde

Ik weet niet of er met de aansluiting op de ontvanger iets mis kan zijn, want dit was al aangesloten en ik ka
n er zeer lastig bij komen.

Zie ook de foto's hieronder, hopenlijk kan iemand mij helpen.

Imageshack - gsc0034.jpg
Imageshack - gsc0035.jpg
Imageshack - gsc0036.jpg
Imageshack - gsc0037.jpg
Imageshack - gsc0038.jpg

Rick

je hebt rudder=off staan, ik zou een rudder=on proberen

Hallo,

Bedankt voor de tip, dit werkt helaas ook niet,:sad: dan slaat de servo de andere kant uit, maar kan ik hem nog steeds niet besturen

Heb je nog een andere idee wat het zou kunnen zijn ?

Probeer de knopjes gewoon eens over te zetten, kijken of er dan meer werkt.

Ik ben al wat aan het proberen geweest, maar ik had het motortje ook aangesloten, en toen ging ineens het motortje draaien ??????:confused: heb de akku er toen maar afgehaald, want het motortje draaide op volle toeren, gelukkige had ik hem goed vast;),

Maar toch bedankt voor je reactie

Dat komt waarschijnlijk doordat je dan je stick precies andersom hebt ingesteld, dus vol gas=geen gas en geen gas=vol gas. Probeer de servo eens op een ander kanaal aan te sluiten op je ontvanger om uit te sluiten dat je servo kapot is (bijvoorbeeld op het kanaal van het hoogteroer)

Als je rudder servo wel uitslaat als je stroom op de ontvanger zet, zit het stekkertje in elk geval wel goed in de ontvanger geplugt. Ik weet niet hoeveel kanaals de ontvanger is maar mischien zit de rudder servo op een verkeerd kanaal aangesloten
"Ik ben al wat aan het proberen geweest, maar ik had het motortje ook aangesloten, en toen ging ineens het motortje draaien ??????" Als je dan het schakelaartje van THRO van off naar on zet moet dat wel goed gaan

Hoi Rick,

Ik heb de Dynam EZ Hawk, bijna dezelfde vliegtuigen. Ik heb ook zulk soort knopjes op mijn zender zitten. Bij mij zijn ze om een roer in zijn reverse te zetten. Waarschijnlijk bij jou ook, probeer eens iets met het stekkertje van je rudder in je receiver. Ik had namelijk met de vleugelservo's precies hetzelfde probleem. Daar gingen ze ook allebei voluit staan.

Succes,
Marc

De rudder werkt inderdaad wel op het kanaal van de elevator, dus de servo is niet kapot,

Als je rudder servo wel uitslaat als je stroom op de ontvanger zet, zit het stekkertje in elk geval wel goed in de ontvanger geplugt. Ik weet niet hoeveel kanaals de ontvanger is maar mischien zit de rudder servo op een verkeerd kanaal aangesloten
"Ik ben al wat aan het proberen geweest, maar ik had het motortje ook aangesloten, en toen ging ineens het motortje draaien ??????" Als je dan het schakelaartje van THRO van off naar on zet moet dat wel goed gaan

Ok, dat vol gas is ondertussen opgelost, alleen de rudder werkt nog niet,

Hallo,

De rudder zit wel op het goede kanaal aangesloten, de ontvanger is volgensmij 8 kanaals, zie ook de foto in mijn eerste post;)

"De rudder werkt inderdaad wel op het kanaal van de elevator, dus de servo is niet kapot,"
Als de rudder dan wel werkt moet je de stekkertjes om draaien

ik ben alle vrije kanalen bij langs gegaan, nog steeds geen succes, iemand nog een tip? of is de zender stuk? (lijkt mij zeer onwaarschijnlijk) ik zal zo ook eens de elevator op de rudder uitgang zetten kan ik dat ook gelijk controleren:D

"De rudder werkt inderdaad wel op het kanaal van de elevator, dus de servo is niet kapot,"
Als de rudder dan wel werkt moet je de stekkertjes om draaien

Je bedoeld die van de elevator in de rudder en die van de rudder in de elevator, dit werkt helaas ook niet, lijkt wel of het 4e kanaal gewoon uitgeschakelt staat, want als ik daar de elevator in doe, dan wekrt de elevator niet:confused:

is de rudder ook noodzakelijk voor een beginner? of kan je die erook gewoon afhalen?

weet niet of het noodzakelijk is, ben zelf begonnen met een protech skyraider. Hiermee gebruikte ik de rudder nooit en die heb ik er later gewoon uitgehaald omdat ik dan een kanaal vrij had om parachutes te droppen.
Veel verstand heb ik er niet van, maar ik gebruikte hem niet

weet niet of het noodzakelijk is, ben zelf begonnen met een protech skyraider. Hiermee gebruikte ik de rudder nooit en die heb ik er later gewoon uitgehaald omdat ik dan een kanaal vrij had om parachutes te droppen.
Veel verstand heb ik er niet van, maar ik gebruikte hem niet

Ok, ik zal dan eerst mischien wel eens zonder rudder proberen te vliegen, als iemand nog tips heeft hoe ik de rudder aan de praat kan krijgen hoor ik het graag, ik ga zelf ook nog wat proberen,

Iedereen bedankt voor de reactie's meer tips en reactie's zijn altijd welkom, als ik er uit ben laat ik het weten

Ik zou bij een club in de buurt gaan kijken en afwachten wat ze er daar van zeggen.

Kan ik idd gaan doen, zo'n 3KM verderop is al een vliegclub, mischien word ik hier ook lid van, maar dat weet ik nog niet, ben ook druk bezig met de 1:10 auto's ik wou deze vliegtuig gewoon voor de fun erbij hebben, gewoon leren vliegen, ik ken ook nog wel iemand die wat meer verstand van vliegtuigen heeft zal ik ook eens vragen maar ik dacht dat er hier op het modelbouw forum mischien ook wel iemand zal zijn die de oplossing weet, heb er zelf namenlijk niet veel verstand van ;)

Back