E-Cat, BVM Bobcat in elektro uitvoering

Hoi,

Ter zelfverheerlijking m'n laatste project, een Elektro "racer" ontworpen met als grote voorbeeld de BVM Bobcat.

Eerst even wat gegevens,

Spanwijdte: 80cm
Bouwwijze: Balsa gelamineerd met 25gr glasmat
Vleugel: Sandwich Balsa/Depron/Balsa, Vlakkeplaat
Motor: MEGA 16/15/5
Prop: APC 7x5 E-prop
Accu's: 9x1100 Hecell of 9x950 Kan of 3S2P 1500 Kokam Lipo's
Gewicht vliegklaar: +/- 710gr
Tekening: ACAD R14 (gratis verkrijgbaar per E-mail, maar niet voor handelsdoeleinden!!)

afb2049.jpg

Na een vluchtje of 10, kan ik met een gerust hart melden dat 'tie gaat als een raket, super stabiel vliegt en eenvoudig te landen is.............

Grt,

Appie

Tja video ? helaas niet in bezit van digivideo-camera :(

Tja Bouwfoto's ? helaas ook niet, wel in bezit van digicamera (moet ook wel anders kan ik niet die foto plaatsen) maar (ja nou komt de smoes) ten tijde van de bouw van de E-Cat uitgeleend aan m'n broer omdat tie zonodig op Winersport moest.......................

Appie

Dank zij een nieuweling en de repliek van Satoer ben ik hier terecht gekomen.

Appie;

Is een speed 400 een optie voor dit kistje ? :roll:

Stevo

Stevo,

Als je tijdens het bouwen het gewicht "in de gaten" houdt, dan zou dat moeten lukken.

Grt,

Appie

Oké Appie

Nu nog een vraagje :roll: Kan ik dat formaat van die tekening op iets anders dan Autocad 14 inlezen daar ik dat programma niet heb (en er niet echt behoefte aan heb).

Stevo

Satoer,

Als ik aan het plan kan geraken zonder acad 14 te moeten aanschaffen is dat een belofte ('k heb tenandere ook geen broer/zus dus hij/zij kan dan ook niet met mijn camera gaan lopen :wink: )

Stevo

Stevo,

Ik kan je een DXF file sturen, dat is een universeel formaat wat diverse tekenprogramma's, bijv. Coreldraw, kennen.

Grt,

Appie

Noah was degene die dit topic omhoog haalde met de vraag of de tekening nog beschikbaar was ;)

Back