E-Club 20 Stiletto

Afgelopen winter kreeg ik van Martijn van Doesburg een Club-20 kistje kado. Het is een Stiletto met een prachtige "bots-auto-groene" romp.
Ik heb hem electro gemaakt en wel zo dat ik hopelijk de brandstof-Club-20's kan bijhouden of voorbij ga ;-)
Hier het resultaat:

full

De aandrijving is als volgt:
Motor: Hacker A40-10S 8-pole 1600kV
Regelaar: Hacker X-70
Accu: Kokam 4S 3200 30C
Prop: 8 x 6 (momenteel)
Gewicht: 1350 gram (minimaal 1136 voor Club 20, dus redelijk zwaar...)

Afgelopen zondag heeft ie voor het eerst gevlogen en hij vloog erg goed. Het zag er ook snel uit maar dat is lastig in te schatten als je alleen vliegt.
Volgens motocalc ongeveer 18.000 toeren, 65 amp en 800 watt.
Komend weekend misschien testen met wat andere propjes en Unilog.

Groeten Joris

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, ziet er goed uit! ben ik toch niet meer de enige Club20 electro, ookal vliegt die van mij nog niet...

Mike

Hallo Joris leuk ding om te zien van wat voor materiaal is hij en waar te koop als je het weet

gr Andre

Hoi Andre. Het model is origineel van Jet en Speed Models geloof ik. Die zaten vroeger in Haarlem, maar bestaan al een hele tijd niet meer. Denk niet dat ze nog nieuw gemaakt worden. Jorrit heeft geloof ik wel mallen van de romp...
Het rompje is glas en de vleugel is schuim met balsa ingedekt.

Groeten Joris

De Stiletto (is trouwens ook weer een kopie van een amerikaans kistje) hebben wij 10 jaar geleden ook al electro gevlogen, Speed 700 motor op 16 cellen (nicad), vermogen was toen enorm, 350 Watt.
Als ie vloog deed ie het leuk.
Look (Jet en Speedmodels) heeft de rompmallen verkocht maar het zou zo maar eens kunnen dat ie nog een rompje heeft liggen.
Dus even een mailtje sturen.
Ik denk dat Gerben op dit forum nog wel een setje ingedekte vleugels heeft liggen, ook van Look.

GJ

Laatst bewerkt:
Grappig, ik heb die kist ook ooit gehad maar nooit gebouwd. Het plan was toen idd ook electisch en wel met een lekkere dikke buitenloper omdat de spinner iets van 45mm is. Ene Eric heeft die romp nu liggen voor een verloren winter project.

Jos

Ik heb ook nog zo'n ding (blauw) liggen, ga ik komende winter mee aan de gang.
Ben wel benieuwd hoe hij met electro gaat. Laat dat wel even weten.

Heren,

Ik heb inderdaad nog 2 originele Stiletto vleugels liggen, met balsa ingedekt schuim.
1 is standaard, de andere heeft een +-10cm grotere spanwijdte.

Groet,
Gerben

Oke Gj heb je toevallig ook nog een emailadres van Jet en Speedmodels want de site bestaat niet meer , is het model trouwens een mix tuusen een gewoon vliegtuig en een pylonracer? en zou een Mega 16-20-2 hier een goede motor voor zijn? mocht Speedmodels nog een rompje hebben liggen vraag ik Gerben wel of hij de vleugels kwijt wilt, maar eerst een romp lijkt me wel makkelijk

gr Andre

Jet & Speedmodels bestaat niet meer, of niet meer in de vorm van destijds. Peter Pankras van Corvidae.net heeft de mallen van de Stiletto destijds overgenomen, maar volgens mij zijn deze onderlaatst weer verkocht. Dus wie weet kun je via via nog aan een rompje komen, maar het wordt steeds lastiger...

Bedankt voor je reactie Jorrit maar ook in die site zit weinig leven in
maar kent een van jullie misschien deze kist van Graupner de Speed-Cat die heeft er wel wat van weg
full

is dit wat of kennen jullie misschien iemand die er mee vliegt

Laatst bewerkt door een moderator:
Peter Pankras had de mallen maar ik ben ooit nog eens bij Look thuis geweest en hij had ook nog een set.
Ik zal even zoeken en je dan per PM het mailadres sturen. (is inmiddels onderweg)

Het is niet echt een pylonracer, gaat er niet hard genoeg voor.
Met de huidige brushless motoren en lipo's kan je een leuk vliegend model krijgen.

GJ

Laatst bewerkt:
Mooie kist !
Nooit gedacht dat je kon rollen met zo'n kleine rolroeren :p
Maarja ik zit nu ook nog niet lang in de modelbouwwereld !

Greetz,
Jonas

Zo'n kist gaat dan ook een stuk harder dan een bijvoorbeeld een 3D vliegtuig, dus met kleine roeren rolt hij nog even hard.

Stiletto 21
Hier unsere Stiletto 21.
Spannweite ca. 115 cm
Gewicht : 1250 bis 1450 Gramm
Motorisierung: 3,5ccm Heckauslass
Resonanzrohr vollständig verkleidet.
Gutmütige Flugeigenschaften, wenn sie erst mal in der Luft ist. Zum werfen nicht ganz ohne Tücken, wie alle Modelle mit hängendem Motor zeigt sie eine Tendenz zum wegdrehen. Desshalb nicht als Speedeinsteigermodell geeignet. Auf jeden Fall auf das Gewicht achten. Je leichter, desto besser gelingt der Start.
Rumpf in metallic rot oder metallic blau eingefärbt lieferbar. Seit Januar 2005 bieten wir die Stiletto21 nun mit einem sehr gut gemachten CNC gefrästen Holzteile-Satz an. Alle benötigten Balsa und Sperrholz Teile inklusive Nasenleisten, Motorspant, Holm und Randbögen sind enthalten.
Vielen Dank Matthias Möller für die tollen Bilder von einem tollen Flieger.

Preis: momentan nicht lieferbar.

Helaas denk ik. Wel een prima winkel, heb daar ooit twee 3,5 Rossi's besteld. Keurige service en gaven destijds ook een leuke korting en wat extra materiaal (gloeipluggen, props etc) bijgeleverd.

stiletto

Heren,

Ik heb inderdaad nog 2 originele Stiletto vleugels liggen, met balsa ingedekt schuim.
1 is standaard, de andere heeft een +-10cm grotere spanwijdte.

Groet,
Gerben

Beste Gerben ik heb nog een complete stiletto voor je liggen de romp is metallicrood en aan de vleugel is nog geen bewerking gedaan.
Intersse?
roger007

Back