E-Firestorm Custom body, fotoverslagje

Mijn eerste gespoten body:

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full

full
full
full
full
full
full

Dit is het van begin tot einde, voor toelichtingen wat er is gebeurt kijk even in mijn albums :)
Hoop dat jullie 'm mooi vinden :)

Groetjes, Jonathan

P.S. dit is 'm als hij rijd: http://youtu.be/KBWLMlYKgPY

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is nu de eerste roze-paarse (of wat het ook is) body die ik echt mooi vind en die ik zelf nog op mijn auto zou zetten.
Ik had misschien de ramen vrij van kleur gelaten maar verder echt proper gewerkt,zeker omdat het je eerste is.

Dit is nu de eerste roze-paarse (of wat het ook is) body die ik echt mooi vind en die ik zelf nog op mijn auto zou zetten.
Ik had misschien de ramen vrij van kleur gelaten maar verder echt proper gewerkt,zeker omdat het je eerste is.

Ben ik mee eens. Alleen de ramen zwart vind ik wel mooi. Wat parelmoer is misschien nog leuk maar de auto was aan de binnenkant gespoten toch?

Welke verf gebruikte je?

Ja, aan de binne kant gespoten.
Verf van modelbouw romulco uit Hoogeveen genaamd: Rc car colours en ramenkleur was van de Tamiya PS serie

Gr. Jonathan

Wel lexaan verf gebruikt dus? Is het normaal dat je de binnenkant spuit ipv de buitenkant? Hij krast natuurlijk minder weg....

En wat een rare jongen die op de prullenbak te zien is. Wil hij onder de body kijken......

Doen ze met elke lexaan body,zowel voor het wegkrassen als voor het blinkende effect.
Zelfs iemand met 0% spuitervaring kan een body spuiten en laten blinken op die manier.

Wel lexaan verf gebruikt dus? Is het normaal dat je de binnenkant spuit ipv de buitenkant? Hij krast natuurlijk minder weg....

En wat een rare jongen die op de prullenbak te zien is. Wil hij onder de body kijken......

Haha idd dat op de prullenbak komt wel raar uit met hoe ik de foto heb gemaakt, misschien de bolling?
Die verf is lexaan verf ja, aangezien HPI polycarbonaat bodies maakt klopt dat dus wel.

Ik zou iets langer wachten voor de zekerheid.
Als je het binnen doet kan het misschien wel om de minuut, afhankelijk hoe dik je spuit, doe je het buiten of in de schuur zou ik 5 of 10 minuten wachten tussen de lagen, door de kou en luchtvochtigheid, binnen of in een verwarmde kamer heeft dus de voorkeur.

Helaas nog geen body gehaald. ik bestel r wel 1 via internet. dat schilt toch wel veel. maar wat voor iets?

Vast wel. Ligt wel aan de droogtijd of het heet, benauwd, of vochtig weer is. maar normaal nl weer is best ok toch?

10 seconden wachten tussen elke laag is veel te weinig.
Hier spreek ik over minstens 10min. droogtijd voor elke laag. (zo doe ik het)
En als het toch een beetje vooruit moet gaan dan neem ik de haardroger erbij en blaas rustig op de zwakste stand de verf al een beetje droog.Maar dan nog wacht ik eerst 3min. voordat ik droogblaas om de natte verf toch al een beetje meer te laten plakken op de body.

met droogblazen heb je wel weer meer kans op afbladeren van de verf. Maar zoals anthem al zei, met beleid kun je het wel voorzichtig doen. ik zou zelf de verf ook zeker 10 minuten de tijd geven. mooi tijd genoeg voor een nr2 op de wc of een kopje koffie!

Back