e-firestorm hop-ups

Goedendag, ik wou mijn e-firestorm uitrusten met aluminium. Weet iemand een winkel waar ik de onderdelen kan kopen die ook naar nederland verzend en kan betalen met pay-pal.

Goedendag, ik wou mijn e-firestorm uitrusten met aluminium. Weet iemand een winkel waar ik de onderdelen kan kopen die ook naar nederland verzend en kan betalen met pay-pal.

Zou ik niet doen als je hem gaat gebruiken voor te bashen.

Heb je al een idee van welk merk je die alu onderdelen wilt kopen? Dan is het namelijk nog maar een kwestie van de betreffende dealer via Google op te zoeken. De meeste internetshops in de USA accepteren tegenwoordig wel Paypal geloof ik.

REM alu, FLM alu enz, hebben meermaals hun kwaliteit bewezen...
Er is ook nog New Era, Hot Racing.

Integy daarentegen is dikken brol.

Maareuh, meesten van die onderdelen, vooral FLM en REM maken alleen alu upgrades voor Traxxas, dus van Traxxas zijn er tenminste veel upgrades beschikbaar, daar waar dat voor de Firestorm van HPI veel minder het geval is.

Kzou zeggen, switch naar de Rustler van Traxxas. (als je nog niets bezig natuurlijk)

Ik zou ook zeker geen alu draagarmen op mijn Firestorm monteren, gewoonweg omdat het niet nodig is. Aluminium armen die verkrijgbaar zijn voor de Firestorm zullen wellicht van New Era of GPM kopen en die armen kunnen nog wel eens lelijk buigen in een crash; dan ben je dus verder van huis dan met kunststof armpjes.
FLM is wat mij betreft (ik heb geen ervaring met REM) zowat het beste dat er bestaat als het op alu hop ups aankomt. Daarbij geven zij levenslange garantie op al hun onderdelen, ook al is het onderdeel gebroken, gebogen, gesmolten, verbrand, etc. :)
Maar zoals reeds gezegd; FLM maakt niets voor de Firestorm.

Maar een E firestorm heeft geen hop ups nodig, hij is std al goed genoeg.
Rustler vind ik meer een bash type, niet echt wedstrijdvaardig zeg maar, E firestorm daarin tegen wel.

Zou ik niet doen als je hem gaat gebruiken voor te bashen.
Waarom dan wel niet?

Omdat de andere delen dan sneller kapot gaan. Plastik geeft nog een beetje mee waardoor de schokken deels worden opgevangen. Alu geeft niet mee dus de schok is groter op de andere onderdelen.

Er zijn een heleboel mensen die zelf hun alu onderdelen op de E-Firestorm terug hebben vervangen door de standaard onderdelen... kijk maar eens op het E-Firestorm topic op volgende fora:
- RC Universe features rc cars, rc airplanes, rc helicopters, rc electric planes, rc boats, radio control jets, rc discussion forums, rc classifieds and auctions.
- R/C Tech Forums - Powered by vBulletin

Op rcuniverse is er zelf iemand die een foto heeft gemaakt met zijn middenvinger verwijzend naar de alu onderdelen die hij er net heeft afgehaald :mrgreen:

Maar een E firestorm heeft geen hop ups nodig, hij is std al goed genoeg.
Rustler vind ik meer een bash type, niet echt wedstrijdvaardig zeg maar, E firestorm daarin tegen wel.
wel, dan zal de eerste (gemodificeerde) wedstrijdvaardige (daarmee bedoel je wss meer onroad stabiliteit?) er binnenkort aankomen ;)

Heb de foto gevonden :worship: ... hij stond op The Official HPI E-Firestorm Racing Thread - Page 28 - R/C Tech Forums

CultusLake197.jpg

wel, dan zal de eerste (gemodificeerde) wedstrijdvaardige (daarmee bedoel je wss meer onroad stabiliteit?) er binnenkort aankomen ;)

Kijk maar eens op die fora die ik al aangaf... daar zijn reeds mensen die er wedstrijden mee doen en behoorlijk goed scoren. De voornaamste dingen die zij wijzigden waren :
- banden
- Goede lipo batterij
- schock springs
- schock oil
- 10.000 Diff oil
- gewicht balanceren (en eventueel extra gewicht op de front arm)

Klinkklare onzin. Beide auto's zijn standaard sowieso niet bedoeld om mee te racen. Als je ze wat aanpast (zoals de post boven mij aangeeft), zijn ze echter wel heel goed te gebruiken om mee te racen. Maar die aanpassingen zijn even goed, zo niet beter, uit te voeren op de Rustler.
Daarentegen zullen het nooit vollédige wedstrijdwagens worden; die plaats is weggelegd voor de Losi's en de Associated's. (Die dan in principe weer niet gemaakt zijn om mee te bashen.)

Kijk maar eens op die fora die ik al aangaf... daar zijn reeds mensen die er wedstrijden mee doen en behoorlijk goed scoren. De voornaamste dingen die zij wijzigden waren :
- banden
- Goede lipo batterij
- schock springs
- schock oil
- 10.000 Diff oil
- gewicht balanceren (en eventueel extra gewicht op de front arm)

ik ben ook van plan om mijn rustler op onroad te richten.

de anaconda straatbanden, FLM onderdelen mét extended arms en een RCM chassis om mee te beginnen.
Samen met een E-revo spoiler en de E-revo schoks.

:cool: zal me wel een duitje kosten, maar ik zal het in stappen doen

Hoe dan ook, Stefan1 zal dan wel anders piepen met zijn standaard firestorm

Ja oké daar geef ik jullie allemaal gelijk in.

maar ik heb het ook maar ''gehoord'' van iemand die wedstrijden rijd.
Naja dat bash type heb ik van iemand die ze allebei heeft en zegt dat de E firestorm wat betere wegligging heeft dus beter op het circuit.

Mijn eigen ervaring is dat de standaart e firestorm eigenlijk goed genoeg is zeg maar dat bedoel ik er zeg maar mee ,dat hij standaart AL goed genoeg is maar kan natuurlijk altijd beter.
Maar ook kijk naar een Full alu rustler en een standaart E firestorm, ga op het circuit rijden ik denk bijna zeker dat toch die E firestorm wat sneller zal zijn en ook de tuned e firestorm tegen de standaart e firestorm.

Maargoed dat is mijn inzicht en menig zeg maar,

Weet iemand of de 3mm main chassis plaat van de Firestorm of de E firestorm past ?

Mijn eigen ervaring is dat de standaart e firestorm eigenlijk goed genoeg is zeg maar dat bedoel ik er zeg maar mee ,dat hij standaart AL goed genoeg is maar kan natuurlijk altijd beter.
Maar ook kijk naar een Full alu rustler en een standaart E firestorm, ga op het circuit rijden ik denk bijna zeker dat toch die E firestorm wat sneller zal zijn
De standaard e-firestorm al goed genoeg, uit ervaring weet ik dat de zender gewoon baggerslecht is, veel storing.
Ook heb ik met mijn rustler vxl tegen de firestorm gereden, bij het eerste bochtje met een beetje snelheid lag hij al op zijn dak.(zou ook aan de afstelling kunnen liggen) maar rij eerst maar is een keertje tegen een rustler, als het kan, en dan kijken of je mening hetzelfde is.

Niet dat de hpi slecht is, maar hij heeft ook zijn mindere kanten.
En metteen zeggen de rustler is meer bash omdat je een firestorm hebt is ook niet echt terrecht. vergelijk ze maar is als je ze in het echt ziet.;)

Daar moet ik je weer gelijk in geven, maar ik had het over de auto niet over de zender,
Dan ligt dat waarschijnlijk aan je zender want als ik met volle snelheid een bocht neem ligt hij nog niet op zijn dak.
Dat rustler bash is heb ik ook maar gehoord en ben ik voor de e firestorm gegaan.

Ok lijkt me duidelijk op firestorm geen alu dus :D

Heb gisteren wel lelijke koprol gemaakt met de mijne en denk mijn esc stuk heb gekregen,blijft maar loskomen van het chassis.Hebben ze daar eigenlijk geen middeltjes voor zodat dat ding op zijn plaats blijft.

Dit was resultaat de eerste keer (bruine draadje losgekomen)

DSC02953.jpg

Laatst bewerkt:
Gewoon effe bruine draadje weer solderen, en het onderste kapje weer effe erop plakken en dan met dubbelzijdig tape vastzetten

"Effe, effe, effe"?
Als je dat bruine kabeltje weer wilt solderen, zul je héél voorzichtig te werk moeten gaan. Je zult sowieso een soldeerbout met hele spitse punt nodig hebben. Best gebruik je daarbij nog eentje van 80-100 watt zodat je enkel snel het kabeltje vastsoldeert en niet de hele printplaat opwarmt.
Daarna kun je het plaatje er terug vast op klikken, tenzij de lipjes o.i.d. zijn afgebroken, let daar even op. Eventueel een druppeltje secondelijm in de hoeken van het plaatje kan dan helpen.

Gewoon 2 gaatjes boren in de chassis naast de esc en hem met een strapje vast maken.

Of goed vastlijmen ;-)

Back