E-firstorm 10t flux eindelijk binnen

• Topicstarter Topicstarter nick 35
  • Startdatum Startdatum
Dat 0% kun jij niet weten, ze kunnen van binnen de boel lekker zichzelf aan het kapotmaken zijn... Het is ook wel logisch als een regelaar/motor 70A. vraagt de en de accu maar hooguit 40A.(HOOGUIT!!) kan leveren:p Dan vraag je erom he...

Kijk, even een voorbeeldje;

Jij kan even heel snel renne maar houdt dat maar eens langer vol, en meerdere keren achter elkaar, wedden dat je dat niet lukt?? Een keer komt de man emt de hamer en dan geef je het op of je nou wilt of niet....;)

Greetz,
Joram

Dat 0% kun jij niet weten, ze kunnen van binnen de boel lekker zichzelf aan het kapotmaken zijn... Het is ook wel logisch als een regelaar/motor 70A. vraagt de en de accu maar hooguit 40A.(HOOGUIT!!) kan leveren:p Dan vraag je erom he...

Kijk, even een voorbeeldje;

Jij kan even heel snel renne maar houdt dat maar eens langer vol, en meerdere keren achter elkaar, wedden dat je dat niet lukt?? Een keer komt de man emt de hamer en dan geef je het op of je nou wilt of niet....;)

Greetz,
Joram

Dat laatste voorbeeldje slaat nergens op :???: De motor trekt trouwens maar 60A..

Wielen.

Hallo ik heb me een Hpi e-firestorm 10T gekocht en hij gaat echt heel goe maar is het normaal dat mijn achterste wielen zo fel naar binnen staan?
Moeten deze niet recht staan?
Groetjes Kristof

Kan best dat het toe-in best veel is. Normaal is dat 0 graden uit de doos, dat was in iedergeval bij de Traxxas Rustler wel het geval..!

Plaats anders eens een foto;)

EDIT:

Als ik zo op de HPI site kijk is er inderdaad best veel toe-in. Dat is juist goed voor het snelle werk. De auto blijft dan veel beter recht vooruit rijden tijdens accelereren:). Hele logisch want je banden willen naar binnen rijden en houden zo de auto in het gareel:)

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Kan best dat het toe-in best veel is. Normaal is dat 0 graden uit de doos, dat was in iedergeval bij de Traxxas Rustler wel het geval..

Dat is dan 1 van de weinig waar standaard 0 graden op zit. Maar bij zo goed als alle andere modellen wordt er standaard toe-in gereden (vaak iets van 2, 3 of 4 graden of een waarde er tussen in). Met toe-in rijden op de achter wielen gaat veel beter dan met 0 graden rijden.

Standaard heeft de Rustler 0 graden toe-in. Ik vond het ook vreemd maar het is wel zo.
Ik heb van FLM de allu tranny toen gekocht en diaar zijn2 versies van, 1 en 4 toe-in versies. Ik heb daarvan de 4-graden van gekocht. Dat merk je echt:) Auto waggelt niet alle kanten op en betere acceleratie...

Greetz,
Joram

Hallo ik heb me een Hpi e-firestorm 10T gekocht en hij gaat echt heel goe maar is het normaal dat mijn achterste wielen zo fel naar binnen staan?
Moeten deze niet recht staan?
Groetjes Kristof

Yep staan bij mij net zo op 4gr Toe in!jammer dat hpi hierover niet meer info geeft op het net,instructie boekje of de doos....voor de rest zijn de afstell mogelijkheden echt super:cool:

Hm, waarschijnlijk staat mijn toe-in dan verkeerd bij mijn T4, daarmee kan ik zelfs op het rechte stuk maar moeilijk hard gaan omdat hij constant wil omslaan :-(

Hallo ik heb dus ook een HPI e-firestorm 10T dus een gewone met een 15T motor in (toen bestond de flux nog niet) maar heb deze uitgebouwd met zwaardere motor in.
Nu gaat men wagen supper snel zelfs zonder lipo maar ik zit met een ander probleem.
Als ik stuur reageren men banden niet zoals het hoort.
Er steekt nog een originele servo in maar vermoed dat dit niet het probleem is.
De servo bediend een hendeltje dat naar een scharnierpunt gaat waar een soort van veertje op zit wat volgens mij wat de schokken en slagen opvangt of ben ik mis?
Kan iemand mij hier eens wat meer uitleg over geven.
Dan nog een vraagje als ik nog maar half gas geef heft men wagen al ongelofelijk hoe kan ik dit probleem oplossen?
U mag steeds via hier reageren of mij een mailtje sturen op het adres smekke101@proximus.be
Alvast bedankt
Groetjes Kristof

Back