e flite 3.7V 120mAh 14C

hey,

Waar koop je best de lipo batterij (e-flite 3.7V 120mAh 14C)
overal gezocht maar nergens goed gevoden.

Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt

Mvg
Victor

Hey

Ik heb de beste ervaring met de hyperions!
Kosten wel wat meer maar dat zijn ze zeker waard!
Deze bijvoorbeeld!

Groeten

hallo,

Dank u wel voor die informatie.
Nu dat ik net de informatie gelezen heb bij de batterijen zie ik nu dat het 25C tot 40C is.
Die batterij dat ik heb opgegeven is 14C.
Wat is nu het verschil??

Mvg victor

Hey

Stukje gequote uit Dit topic:

3 wat betekent de c?
C wordt gebruikt om de laad / ontlaadstroom te specificeren. C staat letterlijk voor de Capaciteit van de accu. Fabrikanten geven bij lipo's meerdere waarden op.

Aller eerst gaan we kijken hoe deze C waarde nou voor een stroom kan staan.
Een accu wordt met 25C Max Discharge verkocht.

Dit houdt in dat een accu met maximaal 25 x de capaciteit van de accu gebruikt mag worden. Let wel dat dit een benadering is en dat sommige accus gevoeliger zijn voor overbelasting als andere. Het is bij een accu belangrijk om minimaal 10% maar liever 20% over te hebben in vermogen.

De fabrikant geeft meerdere waarden op, dit heeft te maken met wanneer een bepaalde stroom gebruikt mag worden.

Max Discharge : Dit is de maximale stroom die je uit een accu mag halen gedurende 5seconden (tijd kan anders zijn en is afhankelijk van de fabrikant 5sec is meest gangbare bij uitzondering wordt dit vermeld op de accu).

Continues Discharge : Dit is de stroom die een accu constant mag leveren. Dit ligt gemiddeld genomen op ca. 60% van de max discharge. Let wel dat ook dit per accu kan verschillen. (Voorbeeld: Max discharge 35C, continues discharge 25C).

Max Charge: Een accu mag met een bepaalde stroom geladen worden.
Meest gangbare laadstroom is 1C (1x de capaciteit) dit houdt in dat de accu met +/- 1 uur en 15 min vol is vanaf leeg.

Tegenwoordig wordt deze laadstroom steeds hoger. 5C is al goed verkrijgbaar. Dit houdt in dat je de accu met 5x de capaciteit mag laden. En dat deze met +/- 30 minuten vol is.

De meeste tijd bij het laden gaat verloren aan de tijd die de lader gebruikt om de laatste procenten vol te krijgen. Hierdoor is het niet zo dat een accu met 5C laden ook per definitie 5x sneller is.

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Back