e-flite 330s

Hallo iedereen
Ik ben nieuw op dit forum.
Is er iemand die mijn heli kan afstellen
Ik heb de e-flite 330 rtf gekocht maar eenmaal uit doos was die blijkbaar niet rtf en is gecrasht met de nodige schade s
Nu heb ik zelf wel een en ander geprobeerd maar kom er niet uit hoe ik hem af moet stellen om weer te kunnen vliegen

Groet Jan
 
ja zo werkt het nou eenmaal niet heb ze wel gebeld maar antwoord is dat het aan de piloot ligt en niet aan de helicopter
 
Zoek een club met heli vliegers/bouwers! , RTF wil zeggen dat de heli vliegklaar is en kan vliegen .
Als je geen vlieg ervaring hebt dan gaat dat dus ook niet vanzelf vliegen .

H :)
 
O je hebt em zelf gecrasht! Dat begreep ik niet uit jouw verhaal. Net hoe je het leest[emoji56]
 
klopt daar kwam ik ook achter
ik heb een vliegclub benaderd en via hem deze site gekregen
ik kreeg ook te horen dat de helicopter te klein is voor hun om te willen maken en dat ik een andere moest kopen
 
1835937773.jpeg
 
Voor alle duidelijkheid , heb je je al wat ingelezen over modelhelicopters en enige ervaring met modelbouw in het algemeen ?
Handig om te weten indien je hulp nodig hebt :-)

H
 
Ja dat begrijp ik
Ik ben echt een leek en heb daarom een rtf gekocht
Maar nu die is gecrasht is alles van de juiste instelling lijkt het
Ik heb wel de onder delen vervangen maar weet dus niet hoe alles afgesteld moet worden
 
Ah , duidelijk
RTF wil zeggen dat hij uit de doos goed vliegt , maar dat zegt niks over degen die hem bestuurd .
Ook een Rtf heli zal een handleiding hebben die waarschuwt voor de gevolgen en dat je dit eerst moet oefenen en moet leren vliegen met enige voorzichtigheid, Als je denkt dat je met een druk op de knop een rc heli kan vliegen heb je je niet goed ingelezen over deze materie en hobby.
Zoek een club op en ga eerst is wat informatie verzamelen over het modelvliegen met rc helicopters.
https://www.twr-trading.nl/uitleg-over-helikopter-vliegen

H
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal. Een drone vliegt uit de doos en als je de sticks los laat blijft hij op de plaats hangen.
Bij een helikopter gebeurt er iets anders als je de sticks los laat. Die wil er vandoor en zal snel crashen als je niet ingrijpt.
Een heli is van nature instabiel en zul je door voortdurend corrigeren op de plaats moet houden. Om dat te leren ga je door een langdurig leerproces., je hebt namelijk 4 functies tegelijk in bedwang te houden. Maak je een klapper gaat er meer stuk dan de rotorbladen. De gehele aandrijflijn krijgt een optater die niet zonder gevolgschade blijft. Hier zul je niet vrolijk van worden maar is wel de realiteit.
 
Back
Top