E flite Apprentice S15e met SAFE technologie

Ik vind het nogal snel. Vrouwtje werkt bij postNL. Die kwaliteit is ook niet best.

Maar voor een onderdeel waar een vliegtuig mee in elkaar zit, vind ik het erg zwaar tegenvallen. Ik heb hem nog maar sinds een maand.

Ik heb altijd de meegeleverde elastieken voor ARF's gelijk weg gegooid. Je weet nooit hoe lang die al ergens gelegen hebben onder wat voor omstandigheden. En daarom ook minstens 2x 3 elastieken. Mocht er eentje stuk gaam, heb je nog genoeg marge. En leren sturen met je richtingsroer voor het geval rolroeren problemen geven. ;) Anders hadden ze het richtingsroer wel gefixeerd. :yes:

Sturen met het richtingsroer gaat juist al erg goed. Het probleem was dat de rolroeren in de rechtsafstand stonden. Ik gebruik de rolroeren alleen nog maar voor het scherper maken van een bocht.

De staart heb ik inmiddels al iets aangepast en die zit er nu weer vast en recht op.

En ik had nog een rubber-ring van een aquarium-filter liggen en daarmee kan de vleugel er ook stevig op gemaakt worden.

Dus straks maar weer eens naar de club. Eens kijken of er een instructeur me even wil bijstaan.;)

En hij is weer helemaal top. De instructeur even laten testen en volgens hem was er niks mee aan de hand. Daarna heb ik zelf ook nog even 2 accu's leeg gemaakt en toen begon het erg te waaien.

En daar vind ik niks aan. En de Aprrentice ook niet.;)

Opladen???

Hallo iedereen!

Ik heb een beetje gesnuffeld om een model vliegtuig te kopen en ik heb nu een sky eagle van nine eagles ik vlieg er al een jaar mee en ik vind het mooi tijd voor wat anders... Meer mogelijkheden.
Dus uiteindelijk kwam ik bij dit vliegtuig uit.
Maar ik heb een vraag over het opladen.
Is het aleen maar mogelijk om via een (auto) accu op te laden:confused:
Of is het ook mogelijk om een gewone 220 volt lader voor hm te kopen

Ik hoor nog wel van jullie

Mvg mark

Hallo Mark,

Een Imax B6AC lader voldoet prima, hiermee kun je lipo's, Nihm, Nicad etc mee opladen.
Wel even een laadkabeltje maken voor de eflite lipo, met een EC3 stekker.

Vliegduur van het vliegtuig

Hallo mensen,

Ik ben zeer geinteresseerd in dit vliegtuig maar ik zit met de vraag hoe lang je ermee kunt vliegen en hoe lang het opladen van de accu kan gaan duren. Ik wil er mee leren vliegen en lees her en der verschillende verhalen over hoe lang je ermee kunt vliegen, waar een half uur toch de max lijkt te zijn. Dit klinkt mij, om te leren en om van te genieten, toch wel aan de korte kant. Nou kun je natuurlijk meerdere accu's hebben, maar wat is dan bijvoorbeeld de laadtijd? Heb je aan twee accu's genoeg om 'continue' te vliegen of is het laden beduidend langer dan het vliegen? Zit er een noemenswaardig verschil in laden vanaf de 220v of de auto-accu?

Hopelijk kan iemand hier wat nuttigs over zeggen. Ik heb toch de droom uiteindelijk brandstof te vliegen, ook juist om 'continue' meer te vliegen. Al weet ik niet in hoeverre dat realistisch is hahaha.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Roald

Hoi roald,

Laadtijd van een accu is tussen 30 en 50 minuten.
Vliegtijd van de accu is tussen de 10 en 14 minuten.
Ik zet de timer op mijn zender altijd op 10 minuten, dan krijg ik een waarschuwingstoon en zet langzaam de landing in.

Maar wat bedoel je met continue vliegen? Een half uur, een uur of zelfs meer.
Vanuit het veiligheids oogpunt zou ik dat zeker niet doen. Je bent heel erg geconcentreerd bezig, dan is 10 minuten al een prettige vliegtijd. Daarna even rust, nieuwe accu erin en lekker verder vliegen.

Yep, zo is dat. Zo'n 5 tot 10 minuten vliegen en dan even minimaal 5 minuten pauze. Je kunt dan mooi eventuele foutjes in gedachte evalueren en je concentreren op de volgende vlucht.

@heli freak: Wat ik deed bij bijzondere/merk/model topics, is alle info verzamelen en toevoegen aan de eerste post. Dat wordt dat een compleet verhaal. Hoeft niet elke keer dezelfde uitleg gegeven te worden. Dus de info over laden, vliegtijden, laadtijden, alternatieven voor laders etc. in de eerste post toevoegen via de Edit button. :yes: :thumbsup:

Waar ik meer op doel is dat ik een klein helikoptertje heb die amper 10 minuten haalt op een ruim uur accu laden en waar geen vervangbare accu in zit. Ik heb niets tegen pauzes, dat zeker niet :-)

Ik heb met windstil weer een vliegtijd gerealiseerd van 23 minuten. Toen was de accu terug gelopen naar 41%.

Veel met half gas en ook bijna geen gas. Je kunt hem zelfs een beetje laten zweven en dan hou je hem vrij lang in de lucht.

@heli freak: Wat ik deed bij bijzondere/merk/model topics, is alle info verzamelen en toevoegen aan de eerste post. Dat wordt dat een compleet verhaal. Hoeft niet elke keer dezelfde uitleg gegeven te worden. Dus de info over laden, vliegtijden, laadtijden, alternatieven voor laders etc. in de eerste post toevoegen via de Edit button. :yes: :thumbsup:

Hoi sleur, helemaal duidelijk

Waar ik meer op doel is dat ik een klein helikoptertje heb die amper 10 minuten haalt op een ruim uur accu laden en waar geen vervangbare accu in zit. Ik heb niets tegen pauzes, dat zeker niet :-)

Dat heb je nou eenmaal met lipo's en nihm batterijen.
Lange laadtijd, korte vliegtijd.
Als je een langere vliegtijd zou willen, dan krijg je zulke zware lipo's dat de heli helemaal niet meer omhoog komt.

Ik heb met windstil weer een vliegtijd gerealiseerd van 23 minuten. Toen was de accu terug gelopen naar 41%.

Veel met half gas en ook bijna geen gas. Je kunt hem zelfs een beetje laten zweven en dan hou je hem vrij lang in de lucht.

Dat is een lekkere lange tjjd om te vliegen.

De wind was vandaag zo sterk, dat ik de apprentice op een gegeven ogenblik stil in de lucht kon hangen en hem toen bijna als een heli rechtstandig kon laten landen.
Dat was een erg grappig gezicht.

Ik heb nog nooit gevlogen en heb mijn E flite Apprentice S15e met SAFE technologie 3 weken geleden gekocht.
Ik zou iedereen aanraden die nog nooit gevlogen heeft om met dit toestel te beginnen, Het vliegt echt geweldig.
Door dat ik niet altijd kan gaan ivm; werk kijk ik er echt naar uit en ik ga dan ook alleen.
Ik heb zie ook wel eens adv:op bijvoorbeeld marktplaats een heel leuk vliegtuig voor een redelijke prijs. Maar mijn advies is spaar even door en koop een E-Flite
Apprentice S15e.

En wat betreft de accus koop er 1 of 2 meer erbij en een goede acculader en als je een kwartiertje gevlogen hebt dan merk je het wel. Je moet toch steeds opletten.

In ieder geval wilde ik mijn ervaring even met jullie delen over dit geweldige toestel.

Veel vlieg plezier.;););)

Met 3 paks vlieg je continu, enkel even wisselen.
Maar ik vind dat het net is als met autorijden, even een poosje op de parking, genieten van een frisdrankje en in volle ontspanning en aandacht weer de weg op.

Johan.

Gisteren voor eerst gevlogen in de expert mode. Dat is even andere koek. Nu moet je echt sturen :)
Maar de loopings en rolls gaan erg lekker. De safe knop werkt nog steeds dus in het uiterste noodgeval hangt ie zo weer recht.
Nu maar veel vlieguren maken voor mijn brevet :D

Back