E-Flite Blade mSR X Trimming

Ik ben een beginner met RC Heli's en heb al wat geoefend op men Blade CX2 RTF.
Met deze Coaxiaal helikopter lukt het mij al zeer behoorlijk te hooveren van alle kanten is en erg leuk ding om binnen te hooveren.:p
Maar vliegen binnen lukt niet echt omdat de ruimte erg beperkt is.:(

Omdat een micro heli heel wat kleiner is dacht ik, we kopen een BNF versie, maar welke de Blade mCX2 of de Blade mSR x.
Na wat gegoogle en via youtube zag ik dat de mSR x ook voor een beginner was.
Heel wat filmpjes kom je tegen van mensen die nog nooit een heli hebben gehad en deze goed konden hooveren.

Dus ik vandaag naar de Heli winkel en een Blade mSR x BNF aangeschaft.
De batterij opgeladen, binden met mijn zender van de CX2 en dan trachten te hooveren.

Nu men vraag: Ik kan hem niet hooveren, want telkens dat ik de gas omhoog doe gaat die naar links. Ook als ik de stick volledig naar rechts houd gaat die naar links. Ik krijg hier hoofdpijn van :confused:

Trimmen heeft geen zin.
Heb een filmpje gevonden voor extra te trimmen, maar vraag me af of dit normaal is uit de doos en niet kunnen hooveren.
[URL="
Heli Trim[/URL]

Is er iets mis met deze heli of moet deze volledig uit getrimd worden.
En ja zal wel een beetje aan de beginner zelf liggen, maar vindt het vreemd dat mensen die 0 ervaring hebben deze mooi kunnen laten hooveren zoals filmpjes van Youtube.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken de MSR X niet maar het kan zijn dat er een opstijghulp in zit. Deze komt pas in werking als je snel gas geeft en niet als je langzaam optoert, en laat één van de servo's tijdens het opstijgen uitslaan. Het kan dus zijn dat je dus snel moet opstijgen tot een meter of anderhalf en dan opvangen tot hoover.

Ik denk dat een MSR X bezitter dit even moet aangeven.

Staat er niet in de handleiding of je snel moet opstijgen?

Ik neem aan dat je eerst de zender aanzet, en dan pas de accu aan de heli.

Ik heb zelf ook een msrX en hij hoovert prima. Ik heb er helemaal geen trim op staan.

Heli neerzetten en dan veel gas totdat je een meter of anderhalf boven de grond bent. Elke heli trekt tijdens het opstijgen naar links.

Je kunt ook een paar stukjes rubberslang om het landingsgestel doen, dan schuift hij wat minder.

Grtz Erik

Ik stijg snel op zelf met de stick VOLLEDIG naar RECHTS dan nog gaat de mSR X naar LINKS.... :confuser:

Heb dit gedaan zoals Horizon Hobby het uitlegt via een [URL="
filmpje[/URL]. :(

Als je naar dit YouTube filmpje kijkt zie je dat hij zijn rechtse stick naar rechts doet dat dan de linker link naar boven gaat.
Bij mij gaat deze naar beneden :confuser:

[URL="
Filmpje[/URL]

Waar woon je, misschien kun je langskomen bij iemand, of bij een indoor meeting,
zodat een mede blade mini x piloot de heli even na kan lopen en je even op gang kan helpen.

Paar tips:
De msr X is flybarless, dus
- geef m een paar seconden om de gyro te initialiseren
- Nee houd m stil, vasthouden! NIET snel effe neerzeten (!)
- Geduld, tot t lampje brand
- blijf met je .... van de sticks af totdat ie echt opgestegen is.

Indien je dit niet doet, gaat ie erg vervelend en heeel snel een kant op.

je mag m effe optoeren om te kijken of de initialisatie gelukt is,
[niet sturen!], dan moet de swash stil in het midden blijven staan.

Neerzetten, en opstijgen, genieten.

Waar woon je, misschien kun je langskomen bij iemand, of bij een indoor meeting,
zodat een mede blade mini x piloot de heli even na kan lopen en je even op gang kan helpen.

Paar tips:
De msr X is flybarless, dus
- geef m een paar seconden om de gyro te initialiseren
- Nee houd m stil, vasthouden! NIET snel effe neerzeten (!)
- Geduld, tot t lampje brand
- blijf met je .... van de sticks af totdat ie echt opgestegen is.

Indien je dit niet doet, gaat ie erg vervelend en heeel snel een kant op.

je mag m effe optoeren om te kijken of de initialisatie gelukt is,
[niet sturen!], dan moet de swash stil in het midden blijven staan.

Neerzetten, en opstijgen, genieten.
Ik ben van de Rupelstreek (België) en denk niet dat er mensen zijn van deze kant op het forum.

- ik laat de heli staan op de tafel - koppel de batterij aan en binnen 3 seconden brand de blauw led continu - Laat hem dan nog 10 sec. staan. neem hem op en zet hem op de vloer - gas naar boven - en Crash naar links - met of zonder stick beweging het maak allemaal niet uit. :onweer:

JOEPY :p Hij vliegt en hooverd :D
Het probleem was dat de sticks beweging van mijn Blade CX2 zender spiegelbeeld aangaf voor mijn Blade mSR X.
Er zit op de zender rechts onderaan een luikje waar enkele switch zitten.
Als je switch 8 en 1 naar boven doet werkt de Swahplate normaal voor de mSR x, maar je moet die wel terugzetten als je de Blade CX2 gebruik.

Misschien is het toch beter dat ik eens ga rond zoeken voor een Spectrum DX6i, :rolletjes:

PS: nog eens bedankt aan Kevin die me geholpen heeft....

Back