E-Flite Blade mSR X Trimming

Ik ben een beginner met RC Heli's en heb al wat geoefend op men Blade CX2 RTF.
Met deze Coaxiaal helikopter lukt het mij al zeer behoorlijk te hooveren van alle kanten is en erg leuk ding om binnen te hooveren.:p
Maar vliegen binnen lukt niet echt omdat de ruimte erg beperkt is.:(

Omdat een micro heli heel wat kleiner is dacht ik, we kopen een BNF versie, maar welke de Blade mCX2 of de Blade mSR x.
Na wat gegoogle en via youtube zag ik dat de mSR x ook voor een beginner was.
Heel wat filmpjes kom je tegen van mensen die nog nooit een heli hebben gehad en deze goed konden hooveren.

Dus ik vandaag naar de Heli winkel en een Blade mSR x BNF aangeschaft.
De batterij opgeladen, binden met mijn zender van de CX2 en dan trachten te hooveren.

Nu men vraag: Ik kan hem niet hooveren, want telkens dat ik de gas omhoog doe gaat die naar links. Ook als ik de stick volledig naar rechts houd gaat die naar links. Ik krijg hier hoofdpijn van :confused:

Trimmen heeft geen zin.
Heb een filmpje gevonden voor extra te trimmen, maar vraag me af of dit normaal is uit de doos en niet kunnen hooveren.
[URL="
Heli Trim[/URL]

Is er iets mis met deze heli of moet deze volledig uit getrimd worden.
En ja zal wel een beetje aan de beginner zelf liggen, maar vindt het vreemd dat mensen die 0 ervaring hebben deze mooi kunnen laten hooveren zoals filmpjes van Youtube.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken de MSR X niet maar het kan zijn dat er een opstijghulp in zit. Deze komt pas in werking als je snel gas geeft en niet als je langzaam optoert, en laat één van de servo's tijdens het opstijgen uitslaan. Het kan dus zijn dat je dus snel moet opstijgen tot een meter of anderhalf en dan opvangen tot hoover.

Ik denk dat een MSR X bezitter dit even moet aangeven.

Staat er niet in de handleiding of je snel moet opstijgen?

Ik neem aan dat je eerst de zender aanzet, en dan pas de accu aan de heli.