E-flite Inverza

Beste Forumleden.
Heb me gisteren een mooie 3D kist op mogen halen.
Het betreft een 2e handse E-flite Inverza 280 BNF versie.
Toestel heeft nog nimmer een vlucht gehad dus gaat door mij worden ingevlogen aankomende week.
Heb er al de nodige You Tube filmpjes over bekeken en toestel kan een handjevol zijn om lekker mee te vliegen en te stunten.
In elk geval GEEN beginnerskistje.
Zijn er toevallig ook Forumleden die met deze Inverza 280 rondfladderen?
Ben erg benieuwd naar de ervaringen.
Vr Gr Erwin

Er zullen naar alle waarschijnlijkheid maar weinig piloten zijn op dit Forum die ook net als ik met een E-flite Inverza vliegen.
Kon het zelf niet laten en heb mijn Inverza 280 afgelopen middag toch maar haar Maiden vlucht laten maken.
Droog zonnig weer dus ideaal voor een Maiden.
Wel wat winderig met een dikke 2 plus aan windkracht op het open veld. ( niet iets waar je op zit te wachten met een stuntkistje van 265 gram )
Op voorhand al bewust verschillende roerstanden met Expo in mijn zender geprogrammeerd dus was op de wind voorbereid.
De start ging vlekkeloos.
Toestel had door het ruime vermogen in het voorronder maar weinig meters aan startbaan nodig.
Ze vloog ondanks de vlagerige wind erg goed en dat zelfs zonder een stabilisatiesysteem aan boord zoals de meeste Parkzone en E-flite kistjes wel hebben tegenwoordig.
Ook op doorvlucht met de wind op de kop weinig bonkerig gedrag en deze dame had behoorlijk veel pit.
Eindeloos vertikaal geen enkel probleem.
Wel een kistje om goed in de smiezen te houden, want ze kan erg snel zijn en dat in combinatie met grote roeruitslagen is de orientatie soms lastig.
Landen was even het koppie erbij houden, want een toestel als deze wil netjes worden neergezet.
Klakkeloos of bruusk neerzetten zal resulteren in het kapotbreken van het landingsgestel, en dat willen we niet.
Vliegtijd bedroeg een 6 minuten met een 3S 450Mah Lipo packje.
Had na de vlucht dan nog een 28% aan sap in de Lipo zitten.
Gemiddeld zal een 5 minuten dus goed haalbaar zijn en met flink lurken aan het gas (zoals prophangen) zal het gaan neigen naar 4 minuten.
Maar goed dat ik 15 stuks Lipo packjes heb liggen want op die manier kan ik nog even doorfladderen op de mooie vliegdag met dit kleine wonder.
Ik ben dik tevreden met deze E-flite Inverza 280 en hoop nog vele vluchtjes met deze dame te gaan maken.
Vr Gr E

Dat geloof ik graag.
Bij zulke harde wind is die 265 gram een speelbal van de wind.
Maarja......een Hobbyking Tundra vliegen bij windkracht 6 zal hetzelfde effect geven.
Ziet er dan ook niet uit.
Het gaat allemaal naar verhouding in deze hobby.
Weinig tot windstil weer is het allermooiste vind ik.
Vr Gr

Back