Ik heb inmiddels een nieuwe Beast. Gloednieuw!
Het is wel een groot verschil met de versie die ik precies een jaar geleden had gekocht. Deze is duidelijk door een stagair (of een andere prutser) in elkaar gezet, die moeten ze meteen ontslaan. De motor domping stond 1 graad omhoog ipv naar beneden, de hoofdvleugel heeft een soort V-stelling naar beneden. Er zit zo veel lak op dat het is ingevreten in het foam. En het plaatje waar de accu op moet zat compleet verkeerd gemonteerd. Bij de eerste vlucht lag er meteen een wiel af. Oh ja, de decals bevatte zeer veel luchtbellen en de body knarst omdat de tape om de boel bij elkaar te houden slecht is gemonteerd. Echt prutswerk van de bovenste plank.
Nou ja... de luchtbellen doorgeprikt, de motordomping zo goed mogelijk gefixed en nog wat andere fixes gedaan en daarna het ding de lucht in gestuurd. Gelukkig, het vlieggedrag is nog precies zoals ik in m'n hoofd had, PERFECT!!! Wat een heerlijk ding om ff mee te stunten. Blijkbaar kijkt het allemaal niet zo nauw of het AS3X systeem werkt wel heel erg goed. Ook de trim klopte eigenlijk meteen. Een klein beetje op de ailerons maar verder niks.
Het grootste verschil tov mijn eerste Beast is dat ik nu goed genoeg kan vliegen om het ding heel te houden, ook niet onbelangrijk. Zo lang deze tegen de wind in kan komen is er mee te vliegen. Blijft toch leuk, zo'n klein stuntertje.