e-flite mini pitts special

Hallo heren, vandaag m'n pitts binnen gekregen, ben benieuwd!
Na eerdere modelletjes gevlogen te hebben van dit merk, heb ik er wel vertrouwen in dat deze lekker vliegt.

Ik hoop vanavond ff de maiden te maken, ik zal mijn bevindingen weer even melden, tot nu toe is het kissie dik voor mekaar, piellootje erin en al en een redelijk mooie afwerking.
nu eerst even mn oude spektrum afstoffen...;)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Van harte met je toestel.
Is het gewaagd aan de E-flite micro Beast?
En heb jij met de E-flite micro Beast vergelijkings ervaring?
Zelf vind ik de Beast een erg prettig toestel met genoeg vermogen erin.
Ik vraag me af hoe die 2 toestellen en met name omdat ze beiden Bi-planes in hetzelfde formaat en vlieggewicht zijn, zich verhouden ten opzichte van het vlieggedrag.
Vr Gr

Van harte met je toestel.
Is het gewaagd aan de E-flite micro Beast?
En heb jij met de E-flite micro Beast vergelijkings ervaring?
Zelf vind ik de Beast een erg prettig toestel met genoeg vermogen erin.
Ik vraag me af hoe die 2 toestellen en met name omdat ze beiden Bi-planes in hetzelfde formaat en vlieggewicht zijn, zich verhouden ten opzichte van het vlieggedrag.
Vr Gr

Ja en ja, hoewel de beast die ik heb gevlogen van iemand anders was die 'm ingevlogen wou hebben...Je begrijpt dat ik daar netjes een rondje mee heb gevlogen en niet gelijk full aerobatics ben gaan doen;)

De gyro zorgt volgens mij nagenoeg voor hetzelfde vlieggedrag, hoewel ik het vermoeden heb dat de beast zich iets scherper in de kunstvluchtfiguren laat sturen, het vleugelprofiel zal hier veel mee te maken hebben, de pitts heeft een dikker vleugelprofiel, lijkt redelijk symmetrisch, en die van de beast lijkt dan wel nagenoeg vlak..bepaalde figuren zullen daardoor makkelijker sturen zijn met de beast, denk aan rugvlucht, mesvlucht ed. tenminste dat vermoed ik.
Qua kunstvlucht kan je met deze pitts nagenoeg alles doen wat je aandurft, pittig potje doorjagen doet ie ook goed. maar dan het echte vliegen op lage snelheid. dat gaat super, mooie landingen, touch and go's zijn geen probleem. Vooral door de gyro kan je vrij langzaam vliegen zonder gelijk een tipstall te veroorzaken bij het insturen van een bocht.
Vliegen in een zaal zal wel gaan, maar naar mijn mening is deze serie daar net iets te zwaar voor, echt voluit stunten in een zaal lijkt me vragen om daklandingen;)

Bedankt voor je reactie en fijn te horen dat je Bi-plane zo goed bevalt.
De E-flite micro Beast vind ik zelf ook een hele fijne en heb ik telkens schik van als ik ermee vlieg.
Overigens vlieg ik ook met de E-flite micro Yak en die bevalt nog beter.
Mes-strak sturen en vermogen 2 op 1 door eindeloos vertikaal omhoog te kunnen.
Eigenlijk nog meer vermogen dan de Beast of Sbach 342.
E-flite maakt hele fijne micro kistjes en ik vlieg ze allemaal op een Turnigy 2S 300Mah Lipo packje dat goed bevalt.
Geniet van je Bi-plane en hou em heel.
Vr Gr E

Back