E-flite Mini Ultra Stick ARF

• Topicstarter Topicstarter stevens
  • Startdatum Startdatum
S

stevens

Guest
Heeft iemand ervaring met de E-flite Mini Ultra Stick ARF (na easy glider gevlogen te hebben)?
Geschikt als 2de toestel?
Landen op gras geen probleem?

Ik dacht hem bij MCM te kopen, maar ben eerst op zoek naar wat ervaringen van anderen.
Gezien zijn niet al te grote afmetingen heb ik schrik dat ik hem bij het landen op gras met z'n neus in de grond duw.
Alle andere (negatieve of positieve) ervaringen zijn natuurlijk ook welkom.
In het filmpje ziet het er heel snel uit. In de beschrijving van het toestel staat dat het ook voor beginners kan afgesteld worden, maar als ik het filmpje zie twijfel ik daar toch een beetje over.

stevens zei:
Ik dacht hem bij MCM te kopen, maar ben eerst op zoek naar wat ervaringen van anderen.
Gezien zijn niet al te grote afmetingen heb ik schrik dat ik hem bij het landen op gras met z'n neus in de grond duw.
Alle andere (negatieve of positieve) ervaringen zijn natuurlijk ook welkom.
In het filmpje ziet het er heel snel uit. In de beschrijving van het toestel staat dat het ook voor beginners kan afgesteld worden, maar als ik het filmpje zie twijfel ik daar toch een beetje over.

Dat ligt eraan hoe zwaar je 'm motoriseert. Het landen zal zo'n problem niet zijn als je r een redelijk formaat wielen onder zet. Mijn ervaring met kleine kistjes is dat het starten op gras lastiger is dan het landen. Wel een leuk kistje trouwens!

Wat is volgens jouw de minimumdiameter dat zulke wieltjes dan moeten hebben om op gras te kunnen landen?
(Strarten dacht ik eventueel (als gewoon starten niet lukt) te doen door hem te gooien.)

Op ons veld zijn 5 cm wielen echt het minimum om te kunnen "rollen", Deze zitten op mijn Q-Tee (een klein hoogdekkertje) Op mijn TwinStar II en Acro heb ik 7 cm wielen gezet. Dat gaat perfect.

Ik zou denken dat ik dan best maar onmiddellijk wielen van 7cm gebruik.
Of hebben die dan weer andere nadelen zoals teveel luchtweerstand ?
Of is dit te verwaarlozen maar zijn er andere nadelen ?

Heeft niemand ervaring met de invloed van grotere wielen op de luchtweerstand (of evt andere nadelen)?

7 cm wielen op een minimag b.v. zorgt voor veel weerstand en maakt het vliegen lastiger. Ik zou het gewoon proberen, schuimwielen kosten maar een paar euro.

5 cm lijkt mij ruim voldoende, als een shoky bij ons op de club 2cm over het gras kan "rijden" moet dat zeker met 5 ook gaan (wij doen het trouwens met onze mini mag met 5cm wielen)

Grtz Matanza

Nog niemand ervaring met de bouw of het vliegen met dit toestel?

Hallo,

Ik wilde enkel maar even zeggen dat ik de originele wieltjes er heb onder gelaten (~ diam 5,5mm). En dit levert totaal geen probleem om te landen. Vermoedelijk omdat het vliegtuig genoeg draagkracht heeft om het toestel bij lage snelheid neer te zetten (wat ik dus meestal doe) maar ook bij iets hogere snelheid lukt het wel. Slechts een enkel keer gaat hij even op z'n neus en ik moet toegeven dat het ook al wel eens gebeurd is dat hij daarna verder overflipte (gelukkig zonder gevolg).
T'is trouwens een zeer aan te bevelen toestelletje.

Vriendelijke groeten,
Steven Smets

Back