E flite scimitar met jetjoe junior.

Hallo,
Nadat ik een paar foto's en een filmpje van de scimitar met een p20 gezien had.
Dacht ik bij mezelf een mooi airframe voor de junior die ik had liggen.
Dus een beetje liggen zoeken op het net, en uiteindelijk in Engeland een winkel gevonden.
Ze hadden deze in de versie plug en play op stock en ook nog eens bijna aan de helft van de prijs, tov België en Nederland.
Een paar avondjes knutselen en een beetje spieken bij de foto's van de eerste bouwer.
En hij is bijna klaar, enkel nog wat prulletjes afwerken.
De uitslagen op expo zetten, en dan wordt het eens tijd voor de eerste keer met een eigen jet te vliegen.

Hier een paar sfeerbeelden.

Ik heb geen enkele kaas gegeten van turbine (of is dit iets anders?) aangedreven vliegtuigen, maar een mooi vliegtuig is het zeker :)

Succes vast met de maiden!

Dat ziet er goed uit Jurgen :thumbsup:

Piep en turbine blijft een vreemde combinatie :lol:

Zitten er nou liggende koplampen op die kever? Mooi ding.. uit welk jaar komt ze? Die claxon roosters moet ik ook nog hebben... Ze hebben er bij mij ooit ronde in gezet..

/offtopic

Off topic
@ world citizen, dit is mijn kever van bwj66. Hier is niets meer origineel aan, ik ben er aan begonnen toen ik 16 was en de eerste keer dat hij terug de weg zag was ik 24.
Hier 2 betere foto's.

On topic.
De scimitar staat klaar voor zijn maiden, nu nog wachten op mooi weer en rust in de vingers.
:p

Heb me ook al ingeschreven voor jop dus hoop dat hij goed vliegt kan ik eindelijk na zoveel jaar zelf ook eens vliegen op jop.

Joehoe, hij vliegt.
Ik heb hem ingevlogen,
Beelden zijn er spijtig genoeg niet.
Maar leuk leuk leuk zo turbine vliegen, alleen de throtle respons daar ga ik aan moeten wennen.
Eerste vlucht, 2 klikjes up trim. En 1 klikje rechts.
Na 5 min geland, eerste keer doorstart moeten maken.
Hij blijft gaan en gaan en gaan.
En ik durf de motor niet in de lucht uit te zetten omdat ik nog met de blazer moet nakoelen.
De 2de poging was ook nog wat ver, maar daar gaan we aan werken.
De 2de vlucht, een rol, een looping, inverted een paar keer het gas erop.
En toen maar geland.
Pampa here i come.
Groetjes Jurgen.

Na deze vluchten helemaal verkocht voor het jetvliegen.

Hee Jurgen,

gefeliciteerd man :thumbsup:
Zie je op Pampa wel voorbij scheuren.

Tot zaterdag / zondag.

Grt,
Berto.

Hey Jurgen,

cool man ! Alvast welkom op JOPS... Ik zie je daar...

Verbruikt deze JJ ook rond de 90mm/minuut ? Als hij nu per ongeluk uit zou vallen tijdens het vliegen (bv kero leeg), koelt hij dan niet genoeg af in de lucht ?

Groetjes,

Davy

Vandaag 2 vluchten gemaakt met de scimitar.
Eerste vlucht ging leuk alleen het opstijgen en landen op de graspiste was wat minder.
De 2de vlucht wilde ik starten, plug stuk. Grrrrr vlug vervangen en ja hoor de jj junior draaide weer.
Maar net na het opstijgen een flame out, veilig op de grond kunnen zetten.
Nakoelen en daarna even kijken.
Nu lag het grote schroefje wat onder in de buitenmantel zat om de beugel op zijn plaats te houden denk ik, gewoon onder de turbine.
Dan maar ingepakt en genieten van de andere jets.

ik heb die opening gebruikt voor luchtdruk voor de freepowers te koelen
als je dit nu niet meer wil hebben , dan moet je gewoon een plaatje erop lijmen , oid
of als het niet anders kan , een nieuw huisje kopen
mvg,
Martin.

Gisteren alles terug in elkaar gezet
Deze morgen even een gesteun gedaan, en ja hoor draait weer als een klokje.
Op naar de volgende vluchten.

Vandaag weer 2 vluchten gedaan, ik had de throttle delay wat veranderd en reageert veel beter zo.
Alleen het zwaartepunt moet nog een beetje bekeken worden, maar dat is voor de volgende keer.
Wat is turbine vliegen leuk, en iedereen op het veld kijkt ernaar.
:-):):):)

Back