Ik heb um ook!
Had hem al een tijd met een paar vluchten op de teller aan de muur hangen, het vliegen met de grotere kisten kwam er niet van. Gebrek aan goede plek.
Was wildvlieger vandaar mijn keuze voor een piepschuimer.
Maar nu ik bij een vereniging zit, plek zat en ga ik langzaam over op hout..
Dus laatst het ding voor het eerst weer gevlogen, heerlijk. Had mijn brevet gehaald met een PZ Trojan, letterlijk en figuurlijk een werkpaard. De Yak vliegt veel soepeler. Moest alleen even wennen aan het torque effect als je gas geeft maar dat was het dan ook wel. Landen was een eitje.
Omdat we op gras starten/landen heb ik er 8.5 cm wielen opgezet en die slobkouzen eraf gelaten.
De standaard prop maakte een herrie en was erg uit balans, had hem vervangen door een APC dat scheelt toch wel behoorlijk.
Had mijn timer op 5 minuten staan, van de 3300mah die in mijn nano zitten max 2700mah verstookt. Dat vindt ik netjes. ik hou mijn vluchten ivm concentratie toch kort en kan op locatie laden. Ik gebruik trouwens de turnigy nano 4s3300 35/70C. Kosten iets van 40,- bij Hobby kong in hong king (huhhh)
De low-rates volgens het boekje vond ikzelf iets te laag. Vooral op de elevator.
Geen moment het gevoel gehad dat de yak wou stallen en kreeg toch echt het commentaar van een medevlieger dat ik wel heel akelig langzaam lande.
Ik neem aan dat zo'n Sebart of Extreme flight beter vliegt, maar dat ontdek ik later nog wel een keer.
Grtz, Frans