E fly-in Nijmegen/Winssen -> 3 september

ron van sommeren

Forum veteraan
Winssen/Nijmegen wordt verplaatst naar eind augustus of september. We hebben in juni namelijk geen geschikte parkeerplaats voor het publiek. Begin volgende week weten we de nieuwe datum.

Heren moderati, om te voorkomen dat mensen voor Jan met de korte naam afreizen, heb ik de verplaatsing deze eigen thread gegeven.

Jammer, ik had gehoopt dat de mais dit jaar nog mooi laag zou staan, in augustus/september zit dat er niet in :(
Lukt het echt niet Ron, ik kan me herinneren dat er wel eerder geen veld beschikbaar was om te parkeren en dat de auto's van bezoekers dan gewoon links en rechts van de weg in de berm stonden?

Ik denk niet dat dat gaat lukken, het was vorg jaar enorm druk met auto's en de berm is niet zo heel breed.

niet superbreed maar toch genoeg om steeds links en rechts samen 2 auto's te parkeren en dan kan er nog steeds een auto tussendoor rijden, dat houdt in dat er per 100m weg zo'n 40 auto's kunnen staan, ik weet niet precies hoelang die weg is maar 500m toch zeker wel, dan moet je 200 auto's kunnen parkeren, moet toch voldoende zijn voor de fly-in :?:
En het gaat toch alleen maar over 1 dag in een agrarisch buitengebied, wie ligt daar nu wakker van? Ik heb altijd de grootste moeite om collega's of kennissen uit te leggen waar ik eigenlijk vlieg, niemand weet waar dat is. Volgens mij is er niemand die er een probleem van maakt, het ligt volkomen afgelegen................................. :wink:

Bereikbaarheid brandweer, hulpdiensten?
Neem aan dat de organisatie ook wel een en ander heeft overwogen...
Het is wel jammer, kans op mooi weer is nu toch groter en het is lastig zoeken in de mais ;)

Als ik uit leg waar ik vlieg zeg ik gewoon, als je bij de groene heuvels bent en je komt van de brug af, is het de eerste straat rechts en dan kom je er van zelf langs :lol: Snappen ze gelijk.
Maar helaas, geen fly in voor mij dit jaar, of het moet wel heel gunstig uitvallen.

fbk zei:
... ik kan me herinneren dat er wel eerder geen veld beschikbaar was om te parkeren en dat de auto's van bezoekers dan gewoon links en rechts van de weg in de berm stonden?
In den beginne was het aanmerkelijk minder druk Frank, plus, er is natuurlijk sprake van voortschrijdend inzicht.

fbk zei:
... En het gaat toch alleen maar over 1 dag in een agrarisch buitengebied, wie ligt daar nu wakker van?...
Zoals Pjotr/Peter al aangaf, veiligheid. En we moeten de buurboeren te vriend houden, ook op zondagen kan er met vrachtwagens/shovels gereden worden en als zo iemand dan niet door kan rijden ...

Plus, het parkeergeld van het publiek levert natuurlijk ook een leuk zakcentje voor de club op. Voor hen die nog nooit geweest zijn, we heffen geen entree en er zijn ook geen deelnemerskosten. Publiek betaalt alleen voor parkeren. En als ik onze 'catering' prijzen vergelijk met een ander recent gehouden modelvliegevenement (waar hier op het forum flink over werd gemopperd), zijn we daarmee veeeeeel te goedkoop. We moeten maar eens beginnen met het afschaffen van de gratis kop koffie voor de vroege deelnemers ;)

Ik begrijp het Ron, jammer :cry:
Maar dan lijkt het er dus op dat we eigenlijk nooit meer in juni een electro fly-in zullen hebben?
In het voorjaar wordt er gezaaid, dat spul moet groeien, dus pas na de oogst in augustus/september zal voortaan de fly-in georganiseerd kunnen worden?
Dan is het wellicht beter om een vaste datum later in het jaar te plannen??

Ik denk dat dat het overwegen waard is, zo gauw de e-fly-in organisatie (Ron Beuger, Erwin de Witt, Wil Hofman en ondergetekende) bijeenkomt, gooien we het in de groep.

Nadeel van begin september is weer dat het statistisch gezien een slecht-weer periode is (informatie van kermis-exploitanten, die houden dat al een jaar of 100 bij).

De twee leukste meetings dit jaar in hetzelfde weekend?
Inter-Ex is juist leuk om het hele weekend te kamperen, wordt een hele moeilijke keuze die zondag...
Het lijkt maar niet goed te willen komen met Winssen :(

Tja Ron, ik werk al enkele jaren naar die inter-ex toe met Ikarus, dus daar gaat dan mijn voorkeur naar uit. Die Thijs Gordijn klapwieker wisseltrofeel staat zo mooi naast de TV op de kast. :lol:

Back