e-Lazair: elektro ULV, 2-motorig

Niet helemaal waar, er zal een heel proces van certificering moeten plaatsvinden, in het geval van Europa is dat de EASA EASA - European Aviation Safety Agency
en de VS FAA: Home

Die laatste (FAA) stellen bijvoorbeeld de eis dat er dan een tijdje dikgedrukt 'Experimental' aan de buitenkant moet zijn gedrukt in duidelijke letters. Passagiers moeten dit ook weten dmv een 'placard' die aangeeft dat het toestel niet uit een fabriek komt. Verder mogen Experimentals (in de VS althans) niet in drukke luchtverkeergebieden komen, of boven bewoonde gebieden als steden.

Maar ben heel benieuwd, de vliegclub Schiphol is bezig met 'de groene Cessna' een C-172 op accu's ik geloof dat er meer op hun site staat hierover of op youtube, komt ie;

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet de e-Lazair in Nederland/Europa aan dezelfde eisen voldoen als ULV's, en ook niet meer dan dat? De gewone Lazair is al dertig jaar 'onder ons' in Amerika, Europa weet ik niet.
 
Back
Top