E-revo 1/8 problemen met aandrijfas

Discussie in 'Electro offroad' gestart door e-revo-gek, 19 okt 2011.

  1. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    ik heb nu sinds kort een traxxas e-revo 1/8 brushless

    allen nu heb ik dus het probleem dat de aandrijf assen zeer snel kapot gaan

    en vooral de achterste waar zal dat door komen
    mijn rij stijl ?:cool:

    k heb nu ook de metalen assen besteld maar is dat slim

    rijd ik dan niks anders kapot ?

    ben trouwens ook nieuw op de forum

    nick uit veldhoven rij hpi baja 5b en traxxas e-revo en twee nitro auto,s :cool:


    en sorry als er topic,s zijn met dit probleem maar ik kreeg ze niet gevonden
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2011
  2. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    Je rijd op 6s zeker?
    Stalenassen zijn zeker beter heb daar nog nooit 1 van kappot gereden.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2011
  3. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    @michael-broek

    wat betekend 6s ik ben echt nieuw bij de electro auto,s :p

    ik weet dat ik met lipo rij 6500 mah 7,4 volt
     
  4. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    ja kan geeneens rijden op 7.2v(2s), alleen maar van a 14.8V(4s) tot 22V(6s).
     
  5. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    ik heb ze anders toch echt bij een modelbouw winkel gekocht

    verspaget in eindhoven en die verkocht ze gewoon aan mij

    en heb er sowieso al meer dan 10 keer mee gereden

    dus wat is er dan zo slecht aan?
    heb er nu dus 2 lipo,s in zitte of 6500 of 6000 mah (7,4volt)
     
  6. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    twee keer 7.4V is dus 14.8V (4s)

    als je maar op 1x 7.4V rijd dan werkt hij gewoon niet.
     
  7. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    ow ja sorry

    ja ben nie gewend met twee accu,s te rijden wat bij e-revo juist allen maar kan

    maar scheelt het veel tusse de 4s dan en de 6s is die dan een stuk sneller

    of gaat die dan langer mee ?
     
  8. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    maar heeft er iemand nog tip ,s voor mij ?

    waar ik mee moet opletten

    of wat ik het beste nog meer ken verstevigen dan allen de aandrijf assen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2011
  9. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    TIP:
    Typ met punten, hoofdletters en volledige woorden.
     
  10. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    revo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2011
  11. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    sorry daar voor ben dislachties dus is het al moeilijk om het leesbaar temaken voor jullie

    en in de plaats van commentaar te leveren ook wel leuk om een goeie tip te geven ?
     
  12. booster666

    booster666 Guest

    om hier een deel van het puberaal gedrag te doen vergeten ;-)
    nu rijd je dus op 4s (2 2s lipo's in serie), met een 6s lipo (of in dit geval dus 2 3s lipo's) zal hij inderdaad een héél pak sneller gaan, zo snel dat je moet opletten dat je banden niet imploderen ...
    met de e-revo zelf heb ik nog geen ervaring maar bij men rustler vxl heb ik gemerkt dat de fusee's (of hubs) nogal makkelijk kapot gaan, deze heb ik intussen al vervangen door exemplaren uit aluminium en ook de bumper heb ik vervangen, maar hoe die bumper bij een revo zit weet ik dan weer niet...
    ik zou zeggen rijd en u zal ondervinden... nu je aandrijfassen niet meer zullen breken zal er vast en zeker nog wel iets anders volgen, maar wat dit zal zijn hangt denk ik deels af van je rijstijl , het kan zijn dat nu een andere as of je pinion of je diff eraan gaat maar dat zou al uitzonderlijk zijn denk ik ...

    grtz

    kevin
     
  13. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Tip 1: Lezen: e-revo-topic

    Tip 2: Blijf bij 4S, 6S zal zorgen voor meer slijtage al helemaal als je niet weet wat je precies aan het doen bent.

    Wellicht breken je assen doordat je het gas erop hebt wanneer je land van een sprong?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  14. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    @booster666

    bedankt voor de info zal kijken wat ik ga doen

    zal nu nog wel bij de 4s blijven rijden
     
  15. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    @nard cox


    ik weet wel hoe ik moet rijden heb nu onder tussen 8 jaar ervaring met de rc wereld

    allen is de electro nieuw voor mij dus vooral de accu,s enz
     
  16. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Nja, assen zijn assen en die zullen ook op je andere wagens zitten. Dus dan snap ik het punt van je hele topic niet helemaal.

    Daarnaast bedoel ik ook dat 6S vs 4S een hele verandering is. Als je niet weet wat je doet kan het wel eens slecht uitpakken.
     
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  18. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    en weet iemand nog mooie plekken ?

    in en rond eindhoven ?
     
  19. e-revo-gek

    e-revo-gek Guest

    @ nard

    na het zit zo mijn andere assen gaan nooit zo snel kapot en als ik een jump maak.

    dan laat ik ook altijd het gas los of hij moet kloten neer komen .

    maar bij de e-revo is het tijdens het normalen rijden al

    zelfs ooit twee assen in 1 uurtje dus dat is niet gezond.

    dus mijn vraag was meer wat ik er aan kon doen of mijn rij styl veranderen .

    of stalen assen erop doen en of dat slim zou zijn ?
     
  20. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ongelofelijk, ik heb in twee jaar tijd misschien 3 keer mijn assen moeten vervangen, puur uit slijtage. En jij weet binnen één uur twee assen te slopen?
    Dat kan niet aan de auto liggen.
     

Deel Deze Pagina